Skupina Iveco u příležitosti Dne kapitálových trhů představila nový strategický plán, který stanoví cíle do roku 2028. Do autobusové divize bude investovat 600 milionů EUR, hlavně do segmentu s nulovými emisemi.
Skupina Iveco u příležitosti Dne kapitálových trhů představila nový strategický plán, který stanoví cíle do roku 2028. Do autobusové divize bude investovat 600 milionů EUR, hlavně do segmentu s nulovými emisemi.
Během akce v Turíně 14. března 2024 byla oznámena investice do vyspělých technologií ve výši 600 milionů eur v letech 2024 až 2028 pro obchodní jednotku autobusů. Tato alokace má divizi umožnit zůstat na předním místě v sektoru, zejména v segmentu vozidel s nulovými emisemi. Dalším krokem je investovat 300 milionů EUR do modulární architektury elektrického pohonu.
Bus Business Unit si klade za cíl dosáhnout do roku 2028 čistých tržeb mezi 3 a 3,5 miliardami EUR. Zaměří se na zvýšení rozsahu podnikání a optimalizuje provoz tak, aby se téměř zdvojnásobila ziskovost oproti roku 2022, dosáhnout má 7–8 % do 2028.
Podle toho, co prohlásil Domenico Nucera, prezident divize Iveco Group Bus, během svého projevu na Iveco Group Capital Markets Day, „dalším krokem je investovat 300 milionů eur do modulární architektury elektrického původu, která bude integrovat baterie do konstrukce vozidla pro snížení hmotnosti, zvýšení kapacity cestujících a zvýšení dojezdu.“
Nový strategický plán Iveco Group nastiňuje cíle do roku 2028. „V předchozím strategickém plánu do roku 2021 si Iveco Group stanovila cíl celkových čistých výnosů z průmyslových aktivit mezi 16,5 a 17,5 miliard eur do roku 2026 a do konce roku 2023 dosáhla 15,9 miliard eur, což se ukázalo být plně v souladu s plánem. Upravená marže EBIT průmyslových činností za rok 2026 měla dosáhnout hodnoty mezi 5 a 6 % (z 3,6 % v roce 2019), které dosáhla již v roce 2023. Pokud jde o volný peněžní tok průmyslových činností, IVECO Group měl cíl 500 milionů eur v roce 2026 a v roce 2023 již dosáhl více než 400 milionů eur, což předpokládá předchozí cílovou trajektorii. Tyto výsledky lze z velké části připsat přístupu „jednoho týmu“, který sjednocuje svou globální pracovní sílu více než 36 000 zaměstnanců ke společnému účelu“ říká Iveco Group.
Finanční cíle skupiny Iveco pro rok 2028 počítají pro průmyslové aktivity s dosažením čistého obratu ve výši přibližně 19 miliard eur a upravenou marží EBIT mezi 7 a 8 %, navíc s volným peněžním tokem ve výši přibližně 0,9 miliardy eur. Od roku 2024 do roku 2028 počítá s investicemi více než 5,5 miliardy eur.
V rámci energetické transformace Iveco Group znovu potvrzuje svůj cíl dosáhnout do roku 2040 čistých nulových emisí uhlíku..
Errit Marx, generální ředitel Iveco Group, řekl: „První z našich hodnot je, že „jdeme za hranice samozřejmého“. Ztělesňuje duši naší skupiny a jasně odráží naši ambici vědomě překonávat limity a odvážně se vydávat na nové cesty. Ukázali jsme, že dokážeme dodržet sliby, které jsme dali. Dnes jsme odhodláni implementovat nový plán, urychlit naše produktové portfolio, vytvořit silnější a rozmanitější partnerství a urychlit naši cestu udržitelnosti. Tyto závazky splníme, protože cesty a příležitosti před námi a našimi pěti obchodními jednotkami jsou vzrušující a neomezené. Kromě toho, jak využíváme interní možnosti, budeme pokračovat ve zkoumání silných externích příležitostí. Vždy půjdeme za hranice samozřejmého."
Domenico Nucera, prezident autobusového sektoru Iveco Group: „Pro průmysl osobní dopravy je budoucnost nulové emise. Očekává se, že do roku 2030 bude v Evropě 90 % městských autobusů bezemisnícch. Autobusový trh je pod tlakem a přicházejí konkurenti. Můžeme se spolehnout na naše pevné vztahy se zákazníky a naši rozsáhlou síť. Optimalizovali jsme náš dodavatelský řetězec a dobu uvedení na trh. Investovali jsme do nových technologií uvedením plné elektrické řady a našeho prvního autobusu s palivovými články ve spolupráci s Hyundai. Otevřeli jsme naši továrnu net zero ve Foggia. Nyní jsme připraveni investovat 600 milionů eur do pokročilých technologií.“
„Naše kniha objednávek elektrických autobusů se v roce 2023 čtyřnásobně rozrostla, protože jsme vyhráli několik výběrových řízení, například v Holandsku, Marseille, Římě nebo Turíně. Dalším krokem je investovat 300 milionů eur do modulární architektury, která bude integrovat baterie do konstrukce vozidla, pro snížení hmotnosti, zvýšení kapacity cestujích a zvýšení autonomie,“ uvedl Nucera.