BUSportál zachytil v červenci 2007 návštěvu zástupců Iveco CR ve Škoda Electric.
Smlouva o spolupráci při výrobě trolejbusů mezi společnostmi Škoda Electric a Iveco Czech Republic (dříve Karosa) byla uzavřena v roce 2004 ....
Smlouva o spolupráci při výrobě trolejbusů mezi společnostmi Škoda Electric a Iveco Czech Republic (dříve Karosa) byla uzavřena v roce 2004 ....
... a již v tomto roce vyrobila plzeňská Škoda prvních 7 kusů 12 metrů dlouhých trolejbusů Škoda 24Tr Irisbus. V roce 2005 bylo vyrobeno 14 trolejbusů Škoda 24Tr Irisbus a 4 kloubové trolejbusy Škoda 25Tr Irisbus, v loňském roce pak 23 dvanáctimetrových vozidel a 20 v kloubovém provedení. Letos dosáhne počet společně realizovaných trolejbusů za dobu společné kooperace hranice 200 vozidel, z nichž osmnáctimetrových vozidel bude téměř pětina.
Iveco CR: "Tyto trolejbusy využívají výhod progresivní elektrovýzbroje Škoda, montované do karoserie nízkopodlažního městského autobusu z produkce skupiny Irisbus Iveco. V prvních letech spolupráce to byly nízkopodlažní autobusy Citybus, nyní je základem nových trolejbusů i u nás velmi úspěšný nízkopodlažní autobus Citelis. Pro provozovatele trolejbusů a autobusů má tato unifikace velký význam díky snížení nákladů v oblasti servisu, diagnostiky a náhradních dílů, cestující naopak těží z osvědčeného komfortu cestování v nízkopodlažním modelu autobusu Citelis."
Prvním významným zákazníkem byla Dopravní společnost Zlín-Otrokovice, i v dalších letech byla výroba trolejbusů orientována převážně na český a slovenský trh. Rok 2007 je však z pohledu exportu mimo oba tradiční trhy průlomovým – 150 nízkopodlažních trolejbusů Škoda 24 Tr Irisbus objednal letos od společnosti Škoda Electric dopravní podnik města Rigy - Riga Satiksme. Dlouhodobý kontrakt za 1,5 miliardy Kč představuje množstvím objednaných trolejbusů jeden z nejvýznamnějších kontraktů v oboru trolejbusů v Evropě v posledních letech.
Ředitel Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice Josef Kocháň je s trolejbusy Škoda Irisbus spokojen: „Byli jsme prvními zákazníky a proto jsme museli řešit i dětské nemoci nových trolejbusů. Nebyly však velké, navíc v té době jsme měli v provozu 28 nízkopodlažních autobusů z produkce Irisbus Iveco a jejich bezproblémové fungování bylo dostatečně prověřené. Nejstarší z našich trolejbusů slouží cestujícím již více jak 2 roky a doposud bez problémů najezdil přibližně 200 000 km . Je zřejmé, že naše důvěra ve výsledek spolupráce Škoda Electric a Irisbus Iveco se vyplatila.“
Dopravní podnik města Jihlavy má podle jeho ředitele ing. Josefa Vilíma v současnosti 5 trolejbusů Škoda 24Tr Irisbus, v září rozšíří vozový park už šesté vozidlo: „Trolejbusy Škoda Irisbus nové generace nakupujeme od roku 2005, v loňském roce jsme tři vozy pořídili i díky podpoře fondů EU. U nových trolejbusů oceňujeme jejich unifikaci s autobusy Irisbus Iveco (přibližně 60% dílů je identických), díky které výrazně šetříme provozní náklady. To byla také jedna z našich priorit a po dvou letech provozu mohu říct, že se nám tato cesta osvědčila. Z toho, co zatím tento model trolejbusů „předvedl“ je nesporné, že je výrazně lepší než předchozí řada Škoda 21Tr.“, uvedl Josef Vilím.
Iveco CR: "Po počátečním získávání důvěry tuzemských i zahraničních zákazníků je nyní na trhu produkt s vynikajícími referencemi, tvořící spolehlivou, bezpečnou a moderní součást městské hromadné dopravy v řadě českých, slovenských i evropských měst."
Tisková zpráva červenec 2007 Iveco CR
Iveco CR: "Tyto trolejbusy využívají výhod progresivní elektrovýzbroje Škoda, montované do karoserie nízkopodlažního městského autobusu z produkce skupiny Irisbus Iveco. V prvních letech spolupráce to byly nízkopodlažní autobusy Citybus, nyní je základem nových trolejbusů i u nás velmi úspěšný nízkopodlažní autobus Citelis. Pro provozovatele trolejbusů a autobusů má tato unifikace velký význam díky snížení nákladů v oblasti servisu, diagnostiky a náhradních dílů, cestující naopak těží z osvědčeného komfortu cestování v nízkopodlažním modelu autobusu Citelis."
Prvním významným zákazníkem byla Dopravní společnost Zlín-Otrokovice, i v dalších letech byla výroba trolejbusů orientována převážně na český a slovenský trh. Rok 2007 je však z pohledu exportu mimo oba tradiční trhy průlomovým – 150 nízkopodlažních trolejbusů Škoda 24 Tr Irisbus objednal letos od společnosti Škoda Electric dopravní podnik města Rigy - Riga Satiksme. Dlouhodobý kontrakt za 1,5 miliardy Kč představuje množstvím objednaných trolejbusů jeden z nejvýznamnějších kontraktů v oboru trolejbusů v Evropě v posledních letech.
Ředitel Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice Josef Kocháň je s trolejbusy Škoda Irisbus spokojen: „Byli jsme prvními zákazníky a proto jsme museli řešit i dětské nemoci nových trolejbusů. Nebyly však velké, navíc v té době jsme měli v provozu 28 nízkopodlažních autobusů z produkce Irisbus Iveco a jejich bezproblémové fungování bylo dostatečně prověřené. Nejstarší z našich trolejbusů slouží cestujícím již více jak 2 roky a doposud bez problémů najezdil přibližně 200 000 km . Je zřejmé, že naše důvěra ve výsledek spolupráce Škoda Electric a Irisbus Iveco se vyplatila.“
Dopravní podnik města Jihlavy má podle jeho ředitele ing. Josefa Vilíma v současnosti 5 trolejbusů Škoda 24Tr Irisbus, v září rozšíří vozový park už šesté vozidlo: „Trolejbusy Škoda Irisbus nové generace nakupujeme od roku 2005, v loňském roce jsme tři vozy pořídili i díky podpoře fondů EU. U nových trolejbusů oceňujeme jejich unifikaci s autobusy Irisbus Iveco (přibližně 60% dílů je identických), díky které výrazně šetříme provozní náklady. To byla také jedna z našich priorit a po dvou letech provozu mohu říct, že se nám tato cesta osvědčila. Z toho, co zatím tento model trolejbusů „předvedl“ je nesporné, že je výrazně lepší než předchozí řada Škoda 21Tr.“, uvedl Josef Vilím.
Iveco CR: "Po počátečním získávání důvěry tuzemských i zahraničních zákazníků je nyní na trhu produkt s vynikajícími referencemi, tvořící spolehlivou, bezpečnou a moderní součást městské hromadné dopravy v řadě českých, slovenských i evropských měst."
Tisková zpráva červenec 2007 Iveco CR
BUSportál se škodováckým trolejbusům velice intenzivně věnuje, nejčerstvější reportáž z ŠEL vznikla před nedávnem: Třetí kloubový trolejbus Škoda 25 Tr Irisbus předán ve Škoda Electric Prešovu.
Zlínský Škoda 25 Tr.