Po letošním uvedení nové generace hybridního městského autobusu URBANWAY představuje IVECO BUS novou hybridní technologii v modelech CROSSWAY Low Entry, které jsou k dispozici ve verzích XTL (X-To-Liquid) na obnovitelné palivo a zemní plyn.
Po letošním uvedení nové generace hybridního městského autobusu URBANWAY představuje IVECO BUS novou hybridní technologii v modelech CROSSWAY Low Entry, které jsou k dispozici ve verzích XTL (X-To-Liquid) na obnovitelné palivo a zemní plyn.
Model CROSSWAY LE Hybrid CNG vyráběný v závodě IVECO BUS v České republice před pár dny získal titul „Udržitelný autobus roku 2023“ v kategorii Intercity. 12metrový model s 43 sedadly Lineo a 2 sklopnými pro celkem až 71 cestujících představuje do 21. října na veletrhu FIAA 2022 v Madridu. První dodávky budou zahájeny v prvním čtvrtletí roku 2023.
Nejnovější přírůstek do nabídky udržitelné mobility je vůbec první model Hybrid Low Entry (hybridní model s nízkým nástupem) z řady CROSSWAY, která je s rekordní výrobou téměř 55 000 kusů lídrem evropského trhu ve svém segmentu. S novými hybridními modely, které jsou k dispozici ve verzích na obnovitelné palivo XTL a na zemní plyn, značka rozšiřuje svou nabídku efektivních řešení pro provozovatele dopravy, která snižují jejich uhlíkovou stopu.
Stéphane Espinasse, IVECO BUS Head of Sales and Products, řekl: „Rozšíření naší příměstské řady o nový model CROSSWAY LE Hybrid umožní provozovatelům dopravy těžit z výrazného snížení nákladů na energii a emisí CO2 ve srovnání s předchozími generacemi. Jedná se o další krok v rámci strategie, kterou IVECO BUS jako lídr v oblasti alternativních pohonů přijal s cílem podpořit energetickou transformaci prostřednictvím kombinace technologií, a to aby našim zákazníkům poskytla výběr řešení podle požadavků jejich úkolů a provozu. Zavedením této novinky dále posilujeme schopnost naší značky poskytovat nejširší udržitelnou nabídku, včetně příměstských modelů, a upevňujeme tak své vedoucí postavení jednoho z klíčových hráčů v tomto segmentu v Evropě.“
Finanční a ekologická udržitelnost: úspora paliva až 15 %, až o 84 % méně emisí CO2
Elektrický pohon je vybaven hybridní technologií vyvinutou v úzké spolupráci s globální technologickou společností Voith. Je vybaven 48V akumulátorem spojeným s převodovkou Voith DIWA NXT a osvědčeným motorem Cursor 9. Převodovka DIWA NXT je kombinována s výkonným rekuperačním elektromotorem o špičkovém výkonu 35 kW, který funguje jako startér a generátor pro rekuperaci kinetické energie akumulované během zpomalovací a brzdné fáze, s vysokoenergetickým akumulátorem LTO (48 V) umístěným na střeše. Elektromotor podporuje motor Cursor 9 během fází startování.
Nové řešení je také vybaveno funkcí Stop & Start, která přináší uživatelům a provozovatelům řadu výhod: eliminuje hluk a vibrace, což vede k většímu pohodlí cestujících, obyvatel a chodců na autobusových zastávkách a dále zlepšuje úsporu paliva.
Díky těmto vlastnostem by měl podle výrobce nový CROSSWAY LE Hybrid uspořit palivo až 15 % ve srovnání s nehybridní verzí. V době rostoucích nákladů na energii navíc toto hybridní řešení umožňuje při kombinaci s obnovitelnými palivy snížit emise CO2 až o 84 %.
Model CROSSWAY LE Hybrid rovněž těží z uznávaných vlastností modelu CROSSWAY a nabízí výbavu určenou pro zlepšení pohody cestujících a řidičů. Plně vyhovuje normě proti převrácení R66.02 a zkouškám A B na zmírnění následků čelního nárazu R29.03.
Široká nabídka řešení pro příměstskou dopravu
S příchodem nového modelu CROSSWAY LE Hybrid do svého produktového portfolia pro příměstskou dopravu nabízí IVECO BUS na výběr z následujících modelů:
- 10,8, 12, 13 a 14,5 metru dlouhé modely CROSSWAY Low Entry s motorem Diesel Cursor 9, kompatibilní s XTL, k dispozici ve třídě I a II.
- 12metrový model CROSSWAY Low Entry (třída I) s motorem Cursor 9 na zemní plyn, kompatibilní s biometanem.
- 12- a 13metrové verze CROSSWAY Low Entry (třída II) na zemní plyn.

Ostrava bude mít 14 nových trolejbusů
DPCHJ představuje své nové trolejbusy Škoda 33 Tr
IVECO BUS dodává do Argentiny svůj první podvozek na zemní…


