Irizar pro Valencii je dvanáct metrů dlouhý autobus s kapacitou 76 cestujících. Foto Irizar
Madrid, Valencie a další města provozují nebo testují v městské dopravě bezemisní vozidla. Irizar získal nedávno i několik ocenění.
Madrid, Valencie a další města provozují nebo testují v městské dopravě bezemisní vozidla. Irizar získal nedávno i několik ocenění.
Městská dopravní společnost ve Valencii (EMT) představila první elektrický autobus s nulovými emisemi, který připojí ke své flotile ve Valencii. Po úspěšném testování v létě 2017 ho dopravce v únoru spolu s dalšími 35 hybridními autobusy nasadil do provozu. Irizar pro Valencii je dvanáct metrů dlouhý autobus s kapacitou 76 cestujících. Spolu s ním byl dodán systém pomalého nabíjení pro depo. Autobus je vybaven systémem "Eco Assist" díky kterému lze zvýšit dojezd až na více než 200 km.
V únoru začal jezdit stejný typ plně elektrických autobusů i v Madridu. Prvních 15 vozidel obsluhuje tři linky v centru hlavního města. Irizar vybavil depo dopravce EMT v Madridu patnácti nabíječkami a deklaruje dojezd více než 200 km.
Začátek letošního roku byl pro Irizar e-mobility úspěšný. Společnost získala ve Španělsku dvě ocenění, Coach of the Year 2018 a Environmentally Friendly Industrial Vehicle 2018 pro svůj nový elektrický kloubový autobus Irizar ie tram, který byl uveden na trh koncem loňského roku.
Téměř čtyři roky po dodání prvních 100% elektrických autobusů s nulovými emisemi Irizar konstatuje, že je připraven na elektrifikaci měst s širokou škálou globálních řešení mobility přizpůsobených potřebám každého zákazníka s nabídkou nejmodernějších technologií vyvinutých výhradně v rámci skupiny Irizar. Kromě 12 metrových autobusů a 18 metrů dlouhých Irizar ie tram nabízí i 10,8 metrů dlouhé městské autobusy a další elektrická vozidla, která jsou v současné době v provozu v několika městech.
Téměř čtyři roky po dodání prvních 100% elektrických autobusů s nulovými emisemi Irizar konstatuje, že je připraven na elektrifikaci měst s širokou škálou globálních řešení mobility přizpůsobených potřebám každého zákazníka s nabídkou nejmodernějších technologií vyvinutých výhradně v rámci skupiny Irizar. Kromě 12 metrových autobusů a 18 metrů dlouhých Irizar ie tram nabízí i 10,8 metrů dlouhé městské autobusy a další elektrická vozidla, která jsou v současné době v provozu v několika městech.
Irizar je španělský výrobce autobusů založený v roce 1889. Vyrábí dálkové, linkové a městské autobusy na podvozcích různých firem.
15 elektrických autobusů Irizar je určeno pro centrum Madridu. Foto Irizar
RegioJet začal jezdil na lince Praha-Brno-Bratislava s autobusem Irizar i8 s většími rozestupy sedaček, nabízí jen 59 míst. Foto RegioJet

Dopravní podnik Bratislava objednal od SOR kloubové…
78 nových elektrických autobusů pro Kolín nad Rýnem
Volvo Buses uvádí na trh elektrický dálkový autokar


