 
							Foto Irizar
						Městský autobus byl vyvinut s využití technologie skupiny Irizar a partnerů. 
								
								Městský autobus byl vyvinut s využití technologie skupiny Irizar a partnerů. 
								Elektrobus Irizar i2e  byl představen v červenci ve španělském San Sebastianu. Produkt byl vyvinut jako výsledek spojení mezi společnostmi skupiny Irizar a technologickými centry Basque Technology Network. Dalšími partner jsou společnosti Hispacold,  Jema, Datik, Masats a CREATIO. Komponenty autobusu jsou maximálně recyklovatelné včetně baterií (99%).
Irizar i2e byl navržen pro dojezd 200 až 250 km s jedním nabitím na konci dne. 5 hodin nabíjení garantuje 14-16 hodin v hustém provozu při průměrné rychlosti 17 km/h. Je to první elektrobus s bezpečnostní normou ECE R66.01(převrácení). Nominální síla je 230 HP, energie na palubě vozidla je 376 kWh. Řídící systém ukládání energie, který vyvinula společnost Jema Energy, řídí spojení mezi bateriemi a superkapacitory s cílem udržet status nabití obou komponent v optimálním vztahu. Deklarovaná životnost baterií je 10 let.
Skupina odhaduje investice 60 millionů EUR pro vývoj elektrobusu. Nový výrobní závod bude dokončen v roce 2016.
Irizar participuje také na projektu ZeEUS "Zero Emission Urban bus Systems". Dodal již dva elektrobusy do Barcelony a jeden do San Sebastianu.
							Irizar i2e byl navržen pro dojezd 200 až 250 km s jedním nabitím na konci dne. 5 hodin nabíjení garantuje 14-16 hodin v hustém provozu při průměrné rychlosti 17 km/h. Je to první elektrobus s bezpečnostní normou ECE R66.01(převrácení). Nominální síla je 230 HP, energie na palubě vozidla je 376 kWh. Řídící systém ukládání energie, který vyvinula společnost Jema Energy, řídí spojení mezi bateriemi a superkapacitory s cílem udržet status nabití obou komponent v optimálním vztahu. Deklarovaná životnost baterií je 10 let.
Skupina odhaduje investice 60 millionů EUR pro vývoj elektrobusu. Nový výrobní závod bude dokončen v roce 2016.
Irizar participuje také na projektu ZeEUS "Zero Emission Urban bus Systems". Dodal již dva elektrobusy do Barcelony a jeden do San Sebastianu.
Technická specifikace (EN)
 Length (axles): 11,980 mm (2 axles)Z TZ IRIZAR
 Maximum height: 3,220 mm
 Width: 2,550 mm
 Wheelbase: 5,770 mm
 Front/rear overhang: 2,805 mm / 3,405 mm
 Interior height: 2,400 mm 
 Floor height: 340mm
 Approach angle: 6.5º
 Departure angle: 7º
 Step height, door 1: 250 mm (320 mm, without kneeling)
 Step height, doors 2 and 3: 270 mm (340 mm, without kneeling)
 Low-Floor
 24 seated passengers
 Two wheelchair areas
 Four seats for people with reduced mobility
 Option of installing cantilever seats in the front area
 Anti-graffiti materials
 VDV dashboard
 Three double doors
 Aluminium side structure and ceiling
 Slatted floor: high-quality steel
 Interior and exterior LED lighting, even for the position lamp
 Split exteriors to exchange exterior skins easily and economically
 Double glazing
 Ceiling and side insulation
 Creepage function (keeps the bus stopped during a few seconds when it is on a hill so it does not roll backwards)
 Magnetic compatibility compliance as per 95/54
Energy storage system. Batteries
 Type: So-Nick
 Nominal voltage: 600V/650V
 Total capacity: 376 kWh
 Super condensers 125 V
Charging System
 Plug (Standard combo): 125 A
 Charge time: 5 hours
 Custom energy storage management Climate control system
Hispacold climate control system
 For the driver: 3.5 Kw
 For passengers: 35 Kw
Heating
 For the driver: 25-28 Kw
 For passengers: 13 Kw
 
								Foto Irizar
								 
								Foto Irizar
								 
								Foto Irizar
								 
								Foto Irizar
						
 
                 
                 
                 
                 Obce v Rumunsku nakupují elektrobusy, chtějí hlavně menší…
										Obce v Rumunsku nakupují elektrobusy, chtějí hlavně menší…
									 Premiéra vodíkových autobusů ve Vídni už v září 2025
										Premiéra vodíkových autobusů ve Vídni už v září 2025
									 Elektrické autobusy Solaris zamíří do Lipska
										Elektrické autobusy Solaris zamíří do Lipska
									

 
                 
                
 
                 
                