IRISBUS  IVECO na veletrhu Transports Publics 2010 v Paříži:  pokračujeme
Crealis a Crealis Neo.

informacemi o projektu Crealis.
informacemi o projektu Crealis.
8. - 10. června 2010 představila společnost Irisbus Iveco na svém stánku na veletrhu veřejné dopravy Public Transport 2010 autobusy s vysokou úrovní služeb Crealis a Crealis Neo s hybridním pohonem spolupráci se společností BAE Systems. Projekt Crealis byl představen jako vizualizace v roce 2006: CITELIS - světová premiéra v Paříži: STANDARD, GUIDE. Projekt BRT bus CREALIS


Koncepce BHNS (Bus à Haut Niveau de Service = autobusová doprava se službami na vysoké úrovni - také známá jako BRT (pozn.BUSportálu)) je strategickou volbou v podpoře celkového systému zlepšování a rozšiřování městské dopravní sítě. Řešením společnosti Irisbus Iveco je Crealis; cílem je zvýšit dopravní obslužnost prostřednictvím jednotného přístupu týkající se a zahrnující infrastrukturu, vozový park, provoz a služby. Crealis byl vyvinut na základě autobusu Citelis.

Crealis je určen pro provoz na vyhrazených autobusových linkách s cílem výrazně posílit kvalitu dopravních služeb (četnost spojů, množství a pravidelnost).

Realizované požadavky a nároky cestujících jsou u tohoto vozidla:

- vpředu je ve vozidle umístěna plochá obrazovka (stejná jako v Citelisu), nebo speciálně zakřivená (a pak se vozidlo nazývá Crealis Neo)

- další volitelnou výbavou jsou kryty kol, větší plocha oken směrem dolů nabízející lepší výhled do okolí a optický naváděcí systém vyvinutý firmou Siemens Transportation System, čímž je vozidlo optimálně a přesně naváděno při najíždění do autobusové zastávky. Crealis Neo, který byl na veletrhu také vystaven, byl těmito třemi uvedenými položkami vybaven.

Vyšší výkon je paralelou i k většímu cestovnímu komfortu. Interiér Crealisu má působit příjemným dojmem, co se týče prostoru a světlosti. Crealis byl vyvinut tak, aby byl snadno přístupný každému. Podlaha ve vozidle je po celé délce rovná a autobus je vybaven výsuvnými dveřmi, přičemž snížený nástup do vozu usnadní pohyb cestujících při nastupování i lidem se sníženou pohyblivostí, cestujícím s kočárky, vozíčkářům, atd. Vývoj a vývin Crealisu realizovalo Irisbus Iveco ve výrobním závodě v Annonay (Ardèche, Francie).

Podniky provozující sítě veřejné dopravy, které zvolily pro své projekty BHNS vozidla Irisbus Iveco - celkem 83 vozidel (jak formou závazných objednávek, tak podmíněných nákupů dalších autobusů):

- Nîmes, 10 x 18m kloubový vůz Crealis Neo (1 v 2009 + 9 v roce 2011);

- Maubeuge, dva 18m kloubové vozy Crealis + 18 x 12m standardní vůz Crealis dodaný v prosinci 2008; nová objednávka na 4 vozidla (2 standardní a 2 kloubové) bude dodána v roce 2010 a dvě další dávky zahrnují 10 autobusů Crealis Neo s dodací lhůtou v roce 2011 (6 standardních a 4 kloubové);

- RATP (DP Paříž) , 2 x 18m kloubové vozy Crealis, které jsou od listopadu 2009 nyní ve zkušebním provozu na trasách 91 a TVM (Trans Val-de-Marne);

- Dunkirk, 5 x 12m + 3 x 18m kloubové vozy + 3 x 18m kloubové vozy CNG Crealis Neo s termínem dodání v polovině roku 2010 + 14 vozidel jako podmíněná dodávka;

- STIF (Ile-de-France Transport Union): první vozy dodané v rámci projektu T Zen budou 12 x 12m Crealis Neo s termínem dodání na počátku roku 2011 pro trasu Sénart/Corbeil.

Z TZ Irisbus Iveco Central & Eastern Europe
IRISBUS IVECO na veletrhu Transports Publics 2010 v Paříži: Světová premiéra 12m hybridního Citelisu

IRISBUS  IVECO na veletrhu Transports Publics 2010 v Paříži:  pokračujeme
2006