
Foto ICOM transport
představilo v České republice 30.10.2013 u dopravce ICOM transport v Jihlavě.
představilo v České republice 30.10.2013 u dopravce ICOM transport v Jihlavě.
30. 10. 2013 - Nový Mercedes-Benz Intouro Euro 6 ze světové premiéry na Busworld v Kortrijku exkluzivně zamířil do ČR.
Roční prodej modelu Mercedes-Benz Intouro v Evropě převyšuje 1000 jednotek. Od jeho představení v roce 2006 bylo již vyrobeno více než 6000 vozů tohoto modelu a každoroční produkce stoupá. Intouro je nyní ještě více atraktivní díky novým variantám délky vozu. Totéž platí pro hnací ústrojí, jež splňuje požadavky emisní normy Euro 6.
Výrobce deklaruje Intoura funkčnost a hospodárnost. I při rozšíření v rámci typu jde nadále výhradně o dvounápravové vozy, nyní k dispozici ve třech variantách délky: Intouro s 12,14 m, Intouro M s novou délkou 12,64 m a nový Intouro L (13,32 m). Přední a zadní části jsou identické a liší se pouze rozvor povozku od 6 080 mm (Intouro) a 6 580 mm (Intouro M) po 7 260 mm (Intouro L).
Nové Intouro L s délkou 13,32 m a s možností montáže až 63 sedadel pro cestující je především vhodný pro meziměstské trasy s dlouhými vzdálenostmi mezi zastávkami, kde je velká poptávka po vysoké kapacitě. S plným využitím sedadel včetně míst ke stání a plným využitím zavazadlového prostoru přesahuje celková hmotnost 18 t.
Se svou délkou 12,64 m je Intouro M jako nový všestranný vůz o 50 cm delší než základní model. Je rovněž dobře ovladatelný, neboť jeho obrysový průměr otáčení je jen 22,25 m. Zároveň však tento model s až 59 sedadly pro cestující představuje nadstandardní nabídku kapacity míst v porovnání se svými rozměry. Je to díky rozšíření přední platformy na levé straně a přemístění prostředních dveří. K celkovému vysokému počtu sedadel přispěla i úprava prostoru mezi sedadly.
Z TZ EvoBus Bohemia s využitím fotografií z TZ a jízdy ICOM transport.
BUSWORLD 2013: Daimler/EvoBus se značkami Mercedes-Benz a Setra
Na své lokální představení a testování dorazil do koncernu ICOM transport v Jihlavě týden po skončení veletrhu. Firma ICOM transport je velmi významným zákazníkem, který do svého vozového parku zakoupil již více než 600 kusů Mercedes-Benz Intouro.Roční prodej modelu Mercedes-Benz Intouro v Evropě převyšuje 1000 jednotek. Od jeho představení v roce 2006 bylo již vyrobeno více než 6000 vozů tohoto modelu a každoroční produkce stoupá. Intouro je nyní ještě více atraktivní díky novým variantám délky vozu. Totéž platí pro hnací ústrojí, jež splňuje požadavky emisní normy Euro 6.
Výrobce deklaruje Intoura funkčnost a hospodárnost. I při rozšíření v rámci typu jde nadále výhradně o dvounápravové vozy, nyní k dispozici ve třech variantách délky: Intouro s 12,14 m, Intouro M s novou délkou 12,64 m a nový Intouro L (13,32 m). Přední a zadní části jsou identické a liší se pouze rozvor povozku od 6 080 mm (Intouro) a 6 580 mm (Intouro M) po 7 260 mm (Intouro L).
Nové Intouro L s délkou 13,32 m a s možností montáže až 63 sedadel pro cestující je především vhodný pro meziměstské trasy s dlouhými vzdálenostmi mezi zastávkami, kde je velká poptávka po vysoké kapacitě. S plným využitím sedadel včetně míst ke stání a plným využitím zavazadlového prostoru přesahuje celková hmotnost 18 t.
Se svou délkou 12,64 m je Intouro M jako nový všestranný vůz o 50 cm delší než základní model. Je rovněž dobře ovladatelný, neboť jeho obrysový průměr otáčení je jen 22,25 m. Zároveň však tento model s až 59 sedadly pro cestující představuje nadstandardní nabídku kapacity míst v porovnání se svými rozměry. Je to díky rozšíření přední platformy na levé straně a přemístění prostředních dveří. K celkovému vysokému počtu sedadel přispěla i úprava prostoru mezi sedadly.
Intouro nezaznamenalo žádné významné vizuální proměny a stále si udržuje svůj design. Výjimkou je pouze zadní díl: Podobně jako u ostatních autobusů značky Mercedes-Benz dostal model Intouro s příchodem nové pohonné jednotky splňující emisní normy Euro 6 nové víko motorového prostoru s charakteristickými symetrickými ventilačními mřížkami. Velká koncová světla jsou rovněž novým designovým prvkem na tomto modelu, pochází z modelu Integro a Tourismo a zdůrazňují členství Intoura vrodině autobusů Mercedes-Benz. Generační změna je patrná zejména v kabině autobusu: Palubní deska byla doplněna o barevný displej. Intouro rovněž dostalo ověřenou řadicí páku ve tvaru joysticku s krátkou a prostorově úspornou pákou přímo na palubní desce.
Základem hnacího ústrojí je nový kompaktní motor Mercedes-Benz OM 936 z generace BlueEfficiency Power. Výkon tohoto šestiválcového řadového stojatého motoru o objemu 7,7 l je volitelně 220 kW (299 k) či 260 kW (354 k). Maximální krouticí moment je dle volby 1 200 či 1 400 Nm. Motor využívá vstřikování common-rail s vysokotlakým čerpadlem a s vysokým krouticím momentem, kterým disponuje již při nízkých otáčkách, dále silnou akcelerací a vysokou úrovní technické propracovanosti. I hmotnost vozu je příznivá. Spotřeba paliva u nového motoru je asi o pět procent nížší než u předchozích modelů navzdory přidaným komponentům, jež vyžaduje emisní norma Euro 6. Kromě nových motorů je nízká spotřeba paliva výsledkem činnosti optimalizovaných pomocných jednotek, jako jsou společně řízené alternátory a úsporný vzduchový kompresor. Snížena je i spotřeba aditiva AdBlue a motorového oleje. Motor má prodloužené servisní intervaly a extrémně dlouhou životnost.
Převodovky a nápravy jsou sladěny s novými motory. Jako alternativu k standardní šestistupňové převodovce se Intouro nyní nabízí i s automatizovanou převodovkou Mercedes GO 250-8 PowerShift. Třetí možnosti je plně automatická převodovka s měničem krouticího momentu. Rovněž je zde velká nabídka v oblasti stálých převodů rozvodovky. To znamená, že model Mercedes-Benz Intouro lze nyní adaptovat na individuální oblast provozu od náročných, na výkon orientovaných meziměstských linek s krátkými vzdálenostmi mezi jednotlivými zastávkami nebo spoje delších vzdáleností s dlouhými pasážemi i po dálnicích.
Intouro má zabudován elektronický brzdný systém s kotoučovými brzdami, funkce Acceleration Skid Control proti prokluzu kol, Brake Assist, výkonný sekundární vodní retardér a hasicí systém v prostoru pro motor s detekční linkou.Technická specifikace konkrétního vozu
Model Intouro M ve stříbrném laku splňující požadavky emisní normy Euro 6 12,64 m s šestiválcovým řadovým motorem OM 936 o výkonu 220 kW (299 k). Šestistupňová převodovka přenáší výkon na zadní nápravu Mercedes-Benz RO 440. Boční okna jsou dvojitá a v interiéru je instalována klimatizace, která řídí teplotu ve voze. |
Jednoduché výkyvné dveeí směrem ven v přední části vozu, dvojité dveře uprostřed, jež jsou vyžadovány kvůli nainstalované zdvíhací plošině. Kapacita 59 sedadel pro cestující, z nichž dvě jsou skládací a jsou umístěna u prostředních dveří. Užitný prostor naproti prostředním dveřím nabízí vyjímatelnou platformu pro dvě dvojitá sedadla. Kolejnice v podlaze vozu umožňují ukotvení invalidního vozíku. Sedadla Mercedes-Benz Inter Star Eco. |
Síťované odkládací prostory pro příruční zavazadla, které přerušuje pouze užitkový prostor naproti prostředním dveřím. Ve voze tlumené noční interiérové osvětlení. Prvky určené pro pravidelné meziměstské autobusové linky zahrnují ukazatele destinace z LED diod, boční ukazatele destinace a displej s číslem linky na zadní části vozu v maticovém provedení, varovný systém před riziky spojenými se zastavením autobusu a madla s tlačítky pro znamení k řidiči s žádosti o zastavení. |
Elektronický brzdný systém s kotoučovými brzdami, funkce Acceleration Skid Control proti prokluzu kol, Brake Assist, výkonný vodní retardér a hasicí systém v motorovém prostoru s detekční linkou. |

Foto ICOM transport

Mercedes- Benz Intouro na Busworld 2013 © BUSportál

Léto 2013 - balíček pro ICOM transport v sevisním centru EvoBusu v Praze © BUSportál