Intouro splňující požadavky emisní normy Euro 6 se po výstavě Busworld 2013
Foto ICOM transport

představilo v České republice 30.10.2013 u dopravce ICOM transport v Jihlavě.
Reklama
představilo v České republice 30.10.2013 u dopravce ICOM transport v Jihlavě.
30. 10. 2013 - Nový Mercedes-Benz Intouro Euro 6 ze světové premiéry na Busworld v Kortrijku exkluzivně zamířil do ČR.
BUSWORLD 2013: Daimler/EvoBus se značkami Mercedes-Benz a Setra
Na své lokální představení a testování dorazil do koncernu ICOM transport v Jihlavě týden po skončení veletrhu. Firma ICOM transport je velmi významným zákazníkem, který do svého vozového parku zakoupil již více než 600 kusů Mercedes-Benz Intouro.

Roční prodej modelu Mercedes-Benz Intouro v Evropě převyšuje 1000 jednotek. Od jeho představení v roce 2006 bylo již vyrobeno více než 6000 vozů tohoto modelu a každoroční produkce stoupá. Intouro je nyní ještě více atraktivní díky novým variantám délky vozu. Totéž platí pro hnací ústrojí, jež splňuje požadavky emisní normy Euro 6.

Výrobce deklaruje Intoura funkčnost a hospodárnost. I při rozšíření v rámci typu jde nadále výhradně o dvounápravové vozy, nyní k dispozici ve třech variantách délky: Intouro s 12,14 m, Intouro M s novou délkou 12,64 m a nový Intouro L (13,32 m). Přední a zadní části jsou identické a liší se pouze rozvor povozku od 6 080 mm (Intouro) a 6 580 mm (Intouro M) po 7 260 mm (Intouro L).

Nové Intouro L s délkou 13,32 m a s možností montáže až 63 sedadel pro cestující je především vhodný pro meziměstské trasy s dlouhými vzdálenostmi mezi zastávkami, kde je velká poptávka po vysoké kapacitě. S plným využitím sedadel včetně míst ke stání a plným využitím zavazadlového prostoru přesahuje celková hmotnost 18 t.

Se svou délkou 12,64 m je Intouro M jako nový všestranný vůz o 50 cm delší než základní model. Je rovněž dobře ovladatelný, neboť jeho obrysový průměr otáčení je jen 22,25 m. Zároveň však tento model s až 59 sedadly pro cestující představuje nadstandardní nabídku kapacity míst v porovnání se svými rozměry. Je to díky rozšíření přední platformy na levé straně a přemístění prostředních dveří. K celkovému vysokému počtu sedadel přispěla i úprava prostoru mezi sedadly.
Intouro nezaznamenalo žádné významné vizuální proměny a stále si udržuje svůj design. Výjimkou je pouze zadní díl: Podobně jako u ostatních autobusů značky Mercedes-Benz dostal model Intouro s příchodem nové pohonné jednotky splňující emisní normy Euro 6 nové víko motorového prostoru s charakteristickými symetrickými ventilačními mřížkami. Velká koncová světla jsou rovněž novým designovým prvkem na tomto modelu, pochází z modelu Integro a Tourismo a zdůrazňují členství Intoura vrodině autobusů Mercedes-Benz. Generační změna je patrná zejména v kabině autobusu: Palubní deska byla doplněna o barevný displej. Intouro rovněž dostalo ověřenou řadicí páku ve tvaru joysticku s krátkou a prostorově úspornou pákou přímo na palubní desce.
Základem hnacího ústrojí je nový kompaktní motor Mercedes-Benz OM 936 z generace BlueEfficiency Power. Výkon tohoto šestiválcového řadového stojatého motoru o objemu 7,7 l je volitelně 220 kW (299 k) či 260 kW (354 k). Maximální krouticí moment je dle volby 1 200 či 1 400 Nm. Motor využívá vstřikování common-rail s vysokotlakým čerpadlem a s vysokým krouticím momentem, kterým disponuje již při nízkých otáčkách, dále silnou akcelerací a vysokou úrovní technické propracovanosti. I hmotnost vozu je příznivá. Spotřeba paliva u nového motoru je asi o pět procent nížší než u předchozích modelů navzdory přidaným komponentům, jež vyžaduje emisní norma Euro 6. Kromě nových motorů je nízká spotřeba paliva výsledkem činnosti optimalizovaných pomocných jednotek, jako jsou společně řízené alternátory a úsporný vzduchový kompresor. Snížena je i spotřeba aditiva AdBlue a motorového oleje. Motor má prodloužené servisní intervaly a extrémně dlouhou životnost.
Převodovky a nápravy jsou sladěny s novými motory. Jako alternativu k standardní šestistupňové převodovce se Intouro nyní nabízí i s automatizovanou převodovkou Mercedes GO 250-8 PowerShift. Třetí možnosti je plně automatická převodovka s měničem krouticího momentu. Rovněž je zde velká nabídka v oblasti stálých převodů rozvodovky. To znamená, že model Mercedes-Benz Intouro lze nyní adaptovat na individuální oblast provozu od náročných, na výkon orientovaných meziměstských linek s krátkými vzdálenostmi mezi jednotlivými zastávkami nebo spoje delších vzdáleností s dlouhými pasážemi i po dálnicích.
Intouro má zabudován elektronický brzdný systém s kotoučovými brzdami, funkce Acceleration Skid Control proti prokluzu kol, Brake Assist, výkonný sekundární vodní retardér a hasicí systém v prostoru pro motor s detekční linkou.
Technická specifikace konkrétního vozu
Model Intouro M ve stříbrném laku splňující požadavky emisní normy Euro 6 12,64 m s šestiválcovým řadovým motorem OM 936 o výkonu 220 kW (299 k). Šestistupňová převodovka přenáší výkon na zadní nápravu Mercedes-Benz RO 440. Boční okna jsou dvojitá a v interiéru je instalována klimatizace, která řídí teplotu ve voze.
Jednoduché výkyvné dveeí směrem ven v přední části vozu, dvojité dveře uprostřed, jež jsou vyžadovány kvůli nainstalované zdvíhací plošině. Kapacita 59 sedadel pro cestující, z nichž dvě jsou skládací a jsou umístěna u prostředních dveří. Užitný prostor naproti prostředním dveřím nabízí vyjímatelnou platformu pro dvě dvojitá sedadla. Kolejnice v podlaze vozu umožňují ukotvení invalidního vozíku. Sedadla Mercedes-Benz Inter Star Eco.
Síťované odkládací prostory pro příruční zavazadla, které přerušuje pouze užitkový prostor naproti prostředním dveřím. Ve voze tlumené noční interiérové osvětlení. Prvky určené pro pravidelné meziměstské autobusové linky zahrnují ukazatele destinace z LED diod, boční ukazatele destinace a displej s číslem linky na zadní části vozu v maticovém provedení, varovný systém před riziky spojenými se zastavením autobusu a madla s tlačítky pro znamení k řidiči s žádosti o zastavení.
Elektronický brzdný systém s kotoučovými brzdami, funkce Acceleration Skid Control proti prokluzu kol, Brake Assist, výkonný vodní retardér a hasicí systém v motorovém prostoru s detekční linkou.
Z TZ EvoBus Bohemia s využitím fotografií z TZ a jízdy ICOM transport.

Intouro splňující požadavky emisní normy Euro 6 se po výstavě Busworld 2013
Foto ICOM transport
Intouro splňující požadavky emisní normy Euro 6 se po výstavě Busworld 2013
Mercedes- Benz Intouro na Busworld 2013 © BUSportál
Intouro splňující požadavky emisní normy Euro 6 se po výstavě Busworld 2013
Léto 2013 - balíček pro ICOM transport v sevisním centru EvoBusu v Praze © BUSportál