Foto KODIS
Většinou se jedná o LED panely, v několika případech bylo zvoleno řešení LCD monitory.
Většinou se jedná o LED panely, v několika případech bylo zvoleno řešení LCD monitory.
V průběhu letních měsíců byly na zastávky MHD v Ostravě instalovány elektronické informační panely zobrazující zejména odjezdy jednotlivých spojů, případně pak i další dopravní informace prostřednictvím běžícího textu. Celkem takto bylo vybaveno 17 zastávek, na kterých je umístěno dohromady 38 panelů, ve většině případů oboustranných. Většinou se jedná o LED panely, v několika případech bylo zvoleno řešení LCD monitory.
Zpočátku byly na panelech zobrazovány pouze odjezdy podle jízdních řádů ve tvaru HH:MM, od 5. října 2015 je systém inteligentních zastávek postupně překlápěn do tzv. on-line režimu. To znamená, že informace na panelech jsou obohaceny o reálná data z provozu, kterými jsou aktuální zpoždění spojů, a také skutečná nízkopodlažnost vozidel nasazených na jednotlivé spoje.
Na informačních panelech se nyní můžete setkat s několika typy údajů:
Spoje, na něž jsou nasazena vozidla s novým palubním systémem (většina vozidel v síti), jsou po příjezdu do zastávky z informačního panelu smazány. Po dovybavení všech vozidel Dopravního podniku Ostrava novým palubním systémem (předpoklad k 1. listopadu 2015) se tedy text „odjezd“ na informačních panelech již neuplatní.
Systém inteligentních zastávek byl instalován Statutárním městem Ostrava a je provozován společností Koordinátor ODIS s.r.o.
TI KODIS
Zpočátku byly na panelech zobrazovány pouze odjezdy podle jízdních řádů ve tvaru HH:MM, od 5. října 2015 je systém inteligentních zastávek postupně překlápěn do tzv. on-line režimu. To znamená, že informace na panelech jsou obohaceny o reálná data z provozu, kterými jsou aktuální zpoždění spojů, a také skutečná nízkopodlažnost vozidel nasazených na jednotlivé spoje.
Na informačních panelech se nyní můžete setkat s několika typy údajů:
- „14:45“: Standardní časový údaj o plánovaném příjezdu spoje. Tento je zobrazen v případě, že nejsou informace o zpoždění, nebo u spojů s plánovaným příjezdem za 20 minut a déle.
- „7 min“: Zbývající čas do předpokládaného příjezdu spoje již zohledňující případné aktuální zpoždění.
- „ * * “: Zbývající čas do předpokládaného příjezdu spoje je kratší než 1 min, spoj by již měl být na dohled, ale přesný čas jeho příjezdu může být ovlivněn dopravní situací těsně před zastávkou (křižovatkou, železničním přejezdem apod.).
- „odjezd“: Nastal čas předpokládaného odjezdu spoje ze zastávky (u spojů obsazovaných vozidly se starým palubním systémem může do konce října 2015 nastávat situace, kdy je tento text zobrazen i u spoje, který již ze zastávky odjel).
Spoje, na něž jsou nasazena vozidla s novým palubním systémem (většina vozidel v síti), jsou po příjezdu do zastávky z informačního panelu smazány. Po dovybavení všech vozidel Dopravního podniku Ostrava novým palubním systémem (předpoklad k 1. listopadu 2015) se tedy text „odjezd“ na informačních panelech již neuplatní.
Systém inteligentních zastávek byl instalován Statutárním městem Ostrava a je provozován společností Koordinátor ODIS s.r.o.
TI KODIS
Foto KODIS