Integrace veřejné dopravy na Benešovsku II

Od soboty 13. července bude rozšířena integrace do úseku Nespeky– Poříčí nad Sázavou – Benešov a posílena doprava v oblasti Kamenice, kde budou postupně nasazovány kloubové autobusy.
Reklama
Od soboty 13. července bude rozšířena integrace do úseku Nespeky– Poříčí nad Sázavou – Benešov a posílena doprava v oblasti Kamenice, kde budou postupně nasazovány kloubové autobusy.
Na jednu jízdenku pojedou cestující v autobusech v nově zaintegrované oblsti i pražskou MHD. Díky Tarifu PID ušetří zejména při pravidelném dojíždění. Na linkách PID lze v rámci pásmové i časové platnosti libovolně přestupovat mezi jednotlivými linkami různých dopravců. Dojde k jednoduššímu a přehlednějšímu vedení linek, provoz bude hlídán koordinačním dispečinkem.

Integrace Benešovsko II obsahuje rozšíření integrace do úseku Nespeky – Poříčí nad Sázavou – Benešov a zároveň vyhodnocení provozu stávajících linek PID v oblasti Kamenice, které jsou často přetěžované.

  • Páteřní linka PID 337 bude v úseku Nespeky – Pyšely zrušena a odkloněna přes Poříčí nad Sázavou a Mrač do Benešova. Zároveň dojde k odklonění linek SID 176101 a 350920 ze silnice II/603 na D1 a ke zkrácení linek 200091 a 200092 do Benešova. Jejich spoje převezme v úseku Benešov – Nespeky – Kamenice – Jesenice – Praha linka 337.
  • Linky SID 200086 a 200087 budou zrušeny a nahrazeny linkami 337 a 651. Úsek Nespeky – Pyšely obslouží posílená linka 651 (stávající trasa linky 337 v úseku Nespeky – Pyšely není průjezdná pro kloubové vozy). 
  • Obyvatelé Pyšel sice přijdou o přímé spojení do Prahy (v současné době 4 spoje každým směrem), ale posílením linky 651 v uvedeném úseku a koordinací s linkou 337 v Nespekách získají více možností cestování v trase Pyšely – Nespeky – Praha i Pyšely – Nespeky – Benešov. Dále bude linka 651 posílena v ranní špičce v úseku Pyšely – Senohraby s návaznostmi na vlaky S9, nově bude spojení v ranní špičce každých 30 min.
  • Pro dopravu školních dětí zůstanou zachovány přímé spoje Pyšely – Nespeky – Benešov.
  • V úseku Praha – Jesenice – Kamenice bude výrazně zkrácen interval v mimošpičkových obdobích (dopoledne, víkendy) ze současných 60 minut na 30. Neustále rostoucí poptávka v tomto úseku navíc bude řešena pomocí kloubových autobusů, které oba dopravci nasadí na linky 337 (na přelomu tohoto a příštího roku) a 339 (ihned).
  • Na lince 339 bude upraven také rozsah provozu v úseku Kamenice – Týnec n.S., kde budou zkráceny intervaly dopoledne a o víkendech (ze 180 minut na 120) a rozšířen provoz ve večerním období.
  • V rámci úprav JŘ linky 335 dochází k rovnoměrnějšímu rozložení spojů v ranní a odpolední špičce a rozšíření provozu v dopoledním období a o víkendech.

U linky 444 dojde k propojení spojů v celé trase Kamenice – Jílové – Davle. Tím bude umožněno přímé regionální spojení.

Pro spojení Prahy s Benešovem je nejvýhodnější použít vlakové spoje, které jezdí v pravidelných intervalech. Význam železnice pro spojení těchto měst v poslední době ještě vzrostl zaintegrováním rychlíků a nově od prosince 2018 také zavedením spěšných vlaků. Rychlíky urazí cestu mezi centrem Prahy a Benešovem již za 38 minut, což v porovnání s autobusovou dopravou po dálnici D1 na Roztyly a následným přestupem na metro představuje úsporu více než 15 minut. Celkově je na linkách S9, R17 a R49 provozováno až 55 spojů v pracovní den v každém směru.

Obsluhu obcí podél komunikace II/603 bude nově zajišťovat prodloužená linka 337. Ta nahradí i spoje linek 176101 a 350920, které jsou přetrasovány na dálnici D1, a tudíž i zrychleny. Z důvodu optimalizace přepravní nabídky autobusů dochází v úseku Praha – Benešov ke zkrácení linek 200091 a 200092 do Benešova, optimalizován je ve stejném úseku také provoz linky 160570.

V průběhu příštího roku by měla následovat integrace Vlašimska.


Integrace veřejné dopravy na Benešovsku II