se představila na okruhu formule 1 v belgickém Spa. Novinky budou hlavním mottem Volvo Bus Corporation na IAA Hannover. (Volvo rolls out three new coaches.)
se představila na okruhu formule 1 v belgickém Spa. Novinky budou hlavním mottem Volvo Bus Corporation na IAA Hannover. (Volvo rolls out three new coaches.)
Společnost Volvo Bus Corporation představila na okruhu formule 1 v belgickém Spa inovovanou a rozšířenou řadu zájezdových autobusů:
Volvo 9900 je nástupcem populárního coache, jehož charakteristickýmí rysy byly - divadelní uspořádání sedaček - podlaha se sklonem dopředu, jejíž linii zvýrazňuje i boční zasklení s typickým klínovým tvarem. Dveře řidiče a vysoký standard v základním vybavení předurčují tento autokar k zařazení jako nejluxusnějšího představitele zájezdových autobusů Volvo. Hnací skupina je doplněna pro třínápravové verze motorem Volvo DH12E 460 EURO IV s výkonem 330 kW (460 HP). Nerezové provedení skeletu a opláštění jsou společné s Volvo 9700.
Volvo 9700 doznal změn v přední a i zadní části - příď i záď jsou stejné s Volvo 9900. Hnací skupina je vybavena motory DH12E s SCR systémem a je v kombinaci s populární I shift- 12 ti rychlostní mechanickou převodovkou s řadícím automatem. Tři varianty Comfort Optimal Prestige jsou v různé úrovni výbavy volitelné podle náročnosti zákazníka.
Volvo B9R Elegance je zcela nový produkt zájezdového autobusu s novou hnací skupinou. Karosérie nese charakteristické znaky španělské nástavbářské školy Sunsundegui. Autobus je určen těm zákazníkům, kteří chtějí spolehlivý autobus a nemají nejvyšší nároky na luxus a pohodlí.
TZ Volvo Bus Corporation, kompletní tisková informace v angličtině.
Volvo rolls out three new coaches
The Volvo 9700 is one of Volvo Buses’ models that has the broadest application area as a result of the many versions with regard to length, height and engine alternatives. There are versions for intercity traffic, express coaches and as tourist coaches.
The Volvo 9900 is the company’s most exclusive tourist coach, with features to satisfy the most demanding customers. Passenger comfort is exceptionally high, with theater floor and a sloping window line that ensures a perfect view for all passengers.
Volvo Buses is also launching an entirely new coach model for customers requiring an elegant, simple and value-for-money coach or intercity bus. The Volvo B9R/Sunsundegui is being produced in cooperation with the Spanish body company Sunsundegui.
Volvo is first in the bus and coach industry to launch a front underrun protection system that prevents cars from being wedged under the bus in the event of a collision. As a result of this protection, the deformation zones in the passenger car as well as the coach are used to absorb impact energy and, accordingly, reduce the risk of serious injuries.
A common feature for all three coach models is that they are equipped with engines that meet the new, restrictive Euro 4 emissions standard. It is also possible for customers to order engines that comply with the proposed Euro 5 standard, a requirement that does not become valid until 2009.
Volvo has chosen SCR technology to meet the emissions requirements. As a result of this and new, improved gearboxes, the new engines are more fuel-efficient than their predecessors. With today’s high fuel prices, this is a major benefit for coach operators, while at the same time reducing the emission of carbon dioxide.
Press Information Volvo Bus Corporation
Volvo 9900 je nástupcem populárního coache, jehož charakteristickýmí rysy byly - divadelní uspořádání sedaček - podlaha se sklonem dopředu, jejíž linii zvýrazňuje i boční zasklení s typickým klínovým tvarem. Dveře řidiče a vysoký standard v základním vybavení předurčují tento autokar k zařazení jako nejluxusnějšího představitele zájezdových autobusů Volvo. Hnací skupina je doplněna pro třínápravové verze motorem Volvo DH12E 460 EURO IV s výkonem 330 kW (460 HP). Nerezové provedení skeletu a opláštění jsou společné s Volvo 9700.
Volvo 9700 doznal změn v přední a i zadní části - příď i záď jsou stejné s Volvo 9900. Hnací skupina je vybavena motory DH12E s SCR systémem a je v kombinaci s populární I shift- 12 ti rychlostní mechanickou převodovkou s řadícím automatem. Tři varianty Comfort Optimal Prestige jsou v různé úrovni výbavy volitelné podle náročnosti zákazníka.
Volvo B9R Elegance je zcela nový produkt zájezdového autobusu s novou hnací skupinou. Karosérie nese charakteristické znaky španělské nástavbářské školy Sunsundegui. Autobus je určen těm zákazníkům, kteří chtějí spolehlivý autobus a nemají nejvyšší nároky na luxus a pohodlí.
Za volantem nového Volvo 9700 je prezident společnosti Volvo Bus Corporation pan Hakan Karlsson.
TZ Volvo Bus Corporation, kompletní tisková informace v angličtině.
Volvo rolls out three new coaches
The Volvo 9700 is one of Volvo Buses’ models that has the broadest application area as a result of the many versions with regard to length, height and engine alternatives. There are versions for intercity traffic, express coaches and as tourist coaches.
The Volvo 9900 is the company’s most exclusive tourist coach, with features to satisfy the most demanding customers. Passenger comfort is exceptionally high, with theater floor and a sloping window line that ensures a perfect view for all passengers.
Volvo Buses is also launching an entirely new coach model for customers requiring an elegant, simple and value-for-money coach or intercity bus. The Volvo B9R/Sunsundegui is being produced in cooperation with the Spanish body company Sunsundegui.
Volvo is first in the bus and coach industry to launch a front underrun protection system that prevents cars from being wedged under the bus in the event of a collision. As a result of this protection, the deformation zones in the passenger car as well as the coach are used to absorb impact energy and, accordingly, reduce the risk of serious injuries.
A common feature for all three coach models is that they are equipped with engines that meet the new, restrictive Euro 4 emissions standard. It is also possible for customers to order engines that comply with the proposed Euro 5 standard, a requirement that does not become valid until 2009.
Volvo has chosen SCR technology to meet the emissions requirements. As a result of this and new, improved gearboxes, the new engines are more fuel-efficient than their predecessors. With today’s high fuel prices, this is a major benefit for coach operators, while at the same time reducing the emission of carbon dioxide.
Press Information Volvo Bus Corporation