Největší veletrh dopravní techniky na světě přivítal od 24. do 27. září 2024 v Messe Berlín 2 940 vystavovatelů z 59 zemí a rekordních 170 tisíc návštěvníků ze 133 zemí. Na ploše téměř 16 fotbalových hřišť proběhlo 226 světových premiér. Kromě rychlovlaků, regionálních vlaků a tramvají jsme na Bus Display napočítali 11 autobusů, nejvíc přivezl BYD. V Berlíně vystavovalo i několik desítek českých firem. Škoda Group ukázala novou tramvaj pro Prahu, i když jen prostřednictvím prezentace.
Největší veletrh dopravní techniky na světě přivítal od 24. do 27. září 2024 v Messe Berlín 2 940 vystavovatelů z 59 zemí a rekordních 170 tisíc návštěvníků ze 133 zemí. Na ploše téměř 16 fotbalových hřišť proběhlo 226 světových premiér. Kromě rychlovlaků, regionálních vlaků a tramvají jsme na Bus Display napočítali 11 autobusů, nejvíc přivezl BYD. V Berlíně vystavovalo i několik desítek českých firem. Škoda Group ukázala novou tramvaj pro Prahu, i když jen prostřednictvím prezentace.
„InnoTrans 2024 byl skutečným rekordním veletrhem – co do výstavní plochy i počtu návštěvníků. Na berlínské výstaviště letos zavítalo kolem 170 000 návštěvníků ze 133 zemí – znamená to návrat k úrovni před pandemií. InnoTrans prokázal, že jde o přední světový veletrh dopravní techniky a mobility,“ říká Dirk Hoffmann, provozní ředitel Messe Berlin.
2 940 vystavovatelů z 59 zemí představilo své nejnovější produkty a služby v pěti segmentech Železniční technika, Železniční infrastruktura, Veřejná doprava, Interiéry a Stavba tunelů. Veletrh se letos stal ještě více mezinárodním. Přibylo 600 nových vystavovatelů a s nimi i nové země jako Maroko, Malajsie, Indonésie a Jižní Afrika. Na 3,5 kilometrů dlouhé trati si návštěvníci mohli prohlédnout 133 vozidel, autobusy si navíc mohli i na 500 metrů dlouhém okruhu vyzkoušet. Včetně autonomního Karsan e-Atak.
Hlavními tématy letošního veletrhu byly udržitelnost, elektrifikace, digitalizace a především umělá inteligence. „AI se stává důležitou i v dopravním průmyslu,“ uvedla Kerstin Schulz, ředitelka veletrhu. InnoTrans vzal tento vývoj v úvahu a připravil výstavní plochu AI Mobility Lab. "Bylo to správné rozhodnutí. Poptávka po řešeních založených na umělé inteligenci a kybernetické bezpečnosti byla obrovská.“ Své odborné znalosti v oblasti AI, robotiky, ochrany dat a kybernetické bezpečnosti, předvedlo 42 vystavovatelů ze 17 zemí.
15. ročník InnoTrans se bude konat od 22. do 25. září 2026 opět na na berlínském výstavišti Messe.
Nabízíme jen malou část z jednoho dne na veletrhu. Foto naše.
Zástupci Škody Group a SWB Bus und Bahn Bonn představili 24. září 2024 na InnoTrans novou tramvaj pro Bonn. Pro město vyrobí Škoda celkem 28 tramvají ForCity Smart Bonn, tři jsou již v Bonnu, zbývající jsou v různých fázích montáže. Design tramvaje byl oceněný prestižní mezinárodní cenou Red Dot Award 2024. Prostor pro cestující je promyšlený a unikátní. Cestující si mohou vychutnat pohodlnou jízdu na dřevěných sedadlech s čalouněnými vyjímatelnými polštáři. O informace se starají speciální informační panely vyrobené společností BUSTEC.
Škoda v prezentaci ukázala také novou tramvaj pro Prahu. Prvních 20 tramvají Škoda ForCity Plus Praha 52T by měl dopravní podnik převzít nejpozději v prosinci 2025.
Projekt Smart Depott jako svoji vizi autonomní budoucnosti pro vozidla hromadné dopravy představila Škoda Group před rokem. Na veletrhu ukázala dosažené pokroky. V depu ve finském Tampere dokázala tramvaj plnit komplexní úkoly, řízené autonomním systémem. Ten dokázal tramvaj bezpečně řídit v rámci depa, a to včetně správných reakcí na překážky v kolejích a průjezdu mycí linkou. V současnosti se o jednu tramvaj stará pět zaměstnanců, autonomní technologie by se měly postarat o to, aby se v budoucnu jeden zaměstnanec dokázal postarat o pět tramvají. Foto Škoda Group
BUSTEC ukázal na stánku specifický panel pro nové tramvaje Alstom dopravního podniku KVB v Kolíně nad Rýnem. Dodává také informační panely pro nejdelší tramvaje na světě - do Škoda ForCity Smart 38T pro Rhein-Neckar-Verkehr GmbH (rnv) v Mannheimu.
Astra Arad před několika dny dokončila zakázku na výrobu 100 tramvají Imperio do Bukurešti. Na InnoTrans přivezla modernizovaný model, i ten měl informační panely BUSTEC.
Institut pro kolejová vozidla a dopravní systémy (IFS) na RWTH Aachen University vyvíjí od roku 2020 Aachen Rail Shuttle (ARS), jako alternativu ke konvenčním vlakům, které mohou jezdit autonomně každých 10–15 minut na málo frekventovaných tratích. Modulární railbus je dlouhý 13,5 m. Jeho podvozek s pohonem a trakčními bateriemi byl vyvinut ve spolupráci s německými firmami Schaeffler a Knorr-Bremse. Karoserii bude vyrábět LBBZ. Na InnoTrans byl ARS vybaven informačními panely BUSTEC.
Nové validátory s označovači jízdenek a možností platby kartou pro Dopravní společnost Zlín-Otrokovice. 100 kusů instalovala společnost Future technologies, spadající do korporace Ing. Ivo Herman, CSc., do trolejbusů a autobusů.
Validátory Mikroelektroniky na stánku AMCON.
Autonomní Karsan e-ATAK vozil zájemce na okruhu na BusDisplay. Jde o 8metrový autonomní autobus úrovně 4. V provozu je v norském Stavangeru, ve Finsku, USA, Francii, Rumunsku a Turecku. V roce 2025 začne přepravovat cestující ve švýcarském Arbonu. Začne také zajišťovat transferyna letišti v Rotterdamu v Nizozemsku.
Lehký 12metrový elektrický autobus Ebusco 3.0 s karosérií z kompozitních materiálů váží jen 9 950 kilogramů a spotřebuje 0,65 kWh na kilometr. Má dojezd až 700 km a životnost až 25 let. Baterie jsou integrovány v rovné podlaze vozidla, čímž vytvářejí další místo na palubě a uvolňují střešní prostor pro solární panely.
Polský vodíkový autobus NesoBus.
Dva elektrické autobusy Ikarus: nejnovější verze 12metrového městského autobusu V4, Ikarus 120e a osmimetrový autobus.
ARTHUR ZERO poháněný vodíkem.
BYD vystavil tři elektrické autobusy: BYD B12, BYD B13 a BYD B18.
BYD B12 nabízí dojezd až 600 km. Obsahuje baterii Blade vyvinutou BYD.
K-Bus Solar City pro 25 cestujících.
Výstaviště Messe Berlín očekává za dva roky InnoTrans 2026, od 22. do 25. září.
Sdílej: