© BUSportál
který je prezentován v České republice. Technické informace a další fotografie včetně interiéru.
který je prezentován v České republice. Technické informace a další fotografie včetně interiéru.
Autobus se v minulém týdnu krátce představil u dopravce ČSAD autobusy Plzeň. Tento dopravce provozuje kloubové autobusy Karosa linkového typu (středněpodlažní), ke kterým na trhu neexistuje už náhrada. Výrobci u kloubových autobusů upřednostňují nízkopodlažní vozy, příměstská či linková mutace pak mívá více sedadel, nižší počet dveří a bývají upraveny i převody. Přestože by v ČSAD autobusy Plzeň uvítali představení právě nějakého takového vozidla, je možné, že pro seznámení se značkou se výrobce s dopravcem domluví na zapůjčení na několikadenní testování na Kralovicku. Při krátké prezentaci se s vozidlem seznámili zástupci managementu i zaměstnanci dopravního útvaru. Zástupce dopravce i redakci BUSportálu zaujal pohodlný "kovový" interiér navržený pro francouzský trh a velmi sofistikované samoobslužné ovládání dveří cestujícími. Samotné dveře z vnějšího pohledu velmi elegantně s minimálním odstupem od karosérie kloužou do stran. Konkrétní vozidlo je vybaveno výsuvnou rampou s elektrickým ovládáním pro zcela bezbariétrový nástup a klimatizací. Kneeling (náklon) je už u moderních nízkopodlažních vozidel standardem.
Šestiválcový motor Volvo D9B 310 EURO 5 je stojící, vzadu uložený na levé straně s nuceným plněním vzduchu turbokompresorem a chladičem plnícího vzduchu, s elektronickým řízením přímého vstřiku paliva a předehřevem za nízkých teplot.
Obsaditelnost: Celkem/Sedící/Stojící 150 + 1/38/112
Vnější rozměry (mm) Délka/Šířka /Výška 17 944 /2 550 /3 062
Minimální poloměr otáčení 10,16 m
Volvo 7700: Exteriérové záběry
Z podrobné technické specifikace jsme vybrali:
Společnost Volvo si zakládá na vysoké životnosti vozidel. Karoserie je z nerezové oceli a nepotřebuje žádné dodatečné protikorozní oošetření. Podvozek je vyroben s použitím je pískování, zinkování a lakování protikorozní barvou. Elementy, které nejsou hermeticky uzavřené, jsou dodatečně ošetřeny voskovými antikorozívními preparáty. Nástřik bitumenové hmoty konzervační-ochranné hmoty je aplikován na celý spodek autobusu. Místa spojení skletu s rámem ošetřeny základní antikorozní barvou a dále lakovány akrylovým lakem. Plechy nástavby jsou stříkány polyuretanovým lakem a dutiny ošetřené základní antikorozívní barvou jsou dále pokryty hmotou proti korozi.Šestiválcový motor Volvo D9B 310 EURO 5 je stojící, vzadu uložený na levé straně s nuceným plněním vzduchu turbokompresorem a chladičem plnícího vzduchu, s elektronickým řízením přímého vstřiku paliva a předehřevem za nízkých teplot.
Zdvihový objem 9 363 cm3Převodovka ZF 6HP 600-NBS je pllně automatická pětirychlostní s měničem kroutícího momentru a zabudovaným retardérem. Řazení je řízeno elektronicky třítlačítkovým voličem v přístrojovém panelu. S funkcí NBS (automatické přeřazení na neutrál při zastavení).
Výkon 228 kW (310 HP) při 2200 ot/min
Max točivý moment 1600 Nm při 1200 ot/min
Obsaditelnost: Celkem/Sedící/Stojící 150 + 1/38/112
Vnější rozměry (mm) Délka/Šířka /Výška 17 944 /2 550 /3 062
Minimální poloměr otáčení 10,16 m
Zástupce společnosti Volvo Radko Manda (druhý zleva) představuje autobus zaměstnancům ČSAD autobusy Plzeň © BUSportál
Radko Manda (Volvo), Zbyněk Hupák (ČSAD autobusy Plzeň) a Miroslav Hucl (ředitel společnosti ČSAD autobusy Plzeň) © BUSportál
© BUSportál
Martin Valenta (Volvo) © BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
Dveře se samoobslužným ovládáním © BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
Elektrická výsuvná rampa © BUSportál
© BUSportál
© BUSportál
Baterie na výsuvném vozíku © BUSportál
© BUSportál
© BUSportál