Výrobce z Maďarska uvádí na trh midibus Ikarus 80e a na veletrhu Busworld představil plány na elektrický 18metrový e-bus.
Výrobce z Maďarska uvádí na trh midibus Ikarus 80e a na veletrhu Busworld představil plány na elektrický 18metrový e-bus.
Kompaktní 8,5 dlouhý autobus s nízkou podlahou v celé délce a dvěma dveřmi pojme 60 cestujících, 18 sedících. Prototyp je vybaven lithium-železofosfátovými (LFP) bateriemi CATL o celkové kapacitě 282 kWh, nabíjí se zásuvným konektorem CCS Combo 2 a ujede 300 km. Disponuje motorem CRRC o výkonu 100 kW/170 kW a maximálním točivým momentem 2 000 Nm. "S midibusem Ikarus 80e bychom rádi jasně reagovali na výraznou poptávku trhu, kde jsou nulové emise, efektivnost nákladů a malé rozměry důležitým aspektem městské dopravy," uvedl Ikarus.
Elektrický midibus je jedním z plánů Ikarusu pro rok 2024. Představil také projekty Ikarus 120e verze 4 a kloubového autobusu Ikarus 180e. Výrobce zavádí i díky partnerům CATL, BOSCH, KNORR, ZF, Michelin, Actia nebo Grammer nová softwarová a konstrukční řešení. Kromě jiného mají vozidla, včetně již přestaveného midibusu, také nezávislé zavěšení předních kol.
Plánované rozšíření nabídky má prodejci autobusů Ikarus, Electrobus Europe, umožnit účast ve výběrových řízeních zaměřených na bezemisní veřejnou dopravu.
Ikarus 80e:
- Délka: 8 545 mm
- Výška: 3 300 mm
- Kapacita cestujících: 18/60 osob
- Motor: centrál, chlazení kapalinou
- Typ baterie: LFP
- Autonomie: 300 km
- Jmenovitý výkon: 170 kW
- Maximální výkon: 2000 Nm
- Kapacita baterie: 281,9 kWh
- Vnitřní výška prostoru pro cestující: více než 2 100 mm
- Uspořádání dveří: 1-2-0
- Vzdálenost hřídele: 4 350 mm
- Asistenční systémy (ADAS)