IFEMA uspořádala testy k nalezení Minibusu roku

Porota složená ze zástupců 19 specializovaných mezinárodních vydavatelství ve dnech 19. až 21. dubna otestovala sedm kandidátských vozidel.
Porota složená ze zástupců 19 specializovaných mezinárodních vydavatelství ve dnech 19. až 21. dubna otestovala sedm kandidátských vozidel.

Mezi vybranými modely mikrobusů a minibusů byly: Spica z Car-Bus.net, Nora z Ferqui, Next L7 od Indcar, in-vip od Integralia, Daily Tourys od Iveco, MD-7 od Temsa a Voyager GT od Unvi.

Vítězné vozidlo bude vyhlášeno při zahajovacím ceremoniálu 23. května na mezinárodním veletrhu FIAA 2017.

V období od 19. do 21. dubna uspořádala IFEMA testy pro určení vítěze v ocenění Minibus roku. Porota prestižní soutěže European International Bus & Coach of the Year uděluje tuto cenu za účelem vyplnění mezery v oceňovaných kategoriích. Dosud kategorie zahrnující mikrobusy a midibusy neexistovala.

Minibus Euro Test byl organizován odborným časopisem Autobuses & Autocares, jeho ředitelem španělským členem mezinárodní poroty Miguelem Saezem. Testy byly provedeny ve spolupráci s Mezinárodní autobusovou a autokarovou přehlídkou FIAA, která je organizována společností IFEMA a která se bude konat ve dnech 23. a 26. května na výstavišti Feria de Madrid.

Cílem ceny Minibus roku je zvýšit atraktivitu a podporu tohoto důležitého segmentu autobusového sektoru, který má vysoký potenciál. Schopnost těchto typů vozidel přizpůsobit se potřebám městské dopravy a cestovního ruchu při nízkých provozních nákladech, z nich činí jednu z budoucích cest pro přepravu cestujících. K tomu přispívají i poslední údaje o prodeji minibusů, které v roce 2016 vzrostly o 65%.

Modely vybrané k účasti na tomto prvním ocenění byly podrobeny řadě testů. Všichny splňují požadované požadavky: minimálně 9 sedadel pro cestující plus řidiče, maximální délka 9,9 metru a maximální dva roky na trhu.

Během zkušebního testu testovali členové poroty výkonnost každého vozidla v reálných podmínkách na trase, která byla navržena s několika různými rysy: sjezdové a svahové úseky, dálnice, úzké silnice a podobně.

Porota prvního ročníku Minibusu roku se skládá z 19 hlavních mezinárodních odborných vydavatelství, z nichž se na hlasování v Madridu podílí: Sascha Böhnke z Omnibusrevue (Německo); Andreas W. Dick z OPV Österreichischer Personenverkehr (Rakousko); Didier Tuyttens z Transporama (Belgie); Lachezar Apostolov z Avtobussi (Bulharsko); Goran Kekic z Transport & Logistika (Chorvatsko); Mikael Friis z Danske Busvorgnmand (Dánsko); Klaus Bremer z Auto tekniikka ja kuljetus (Finsko); Bostjan Pauser z firmy Kamion & Bus (Slovinsko); Miguel Saez z společnosti Autobuses & Autocares (Španělsko); Jos Haas, od společnosti Touringcar & Bus (Holandsko); Sándor Boncser z firmy Camion Truck & Bus Magazin (Maďarsko); Sean Murtagh z časopisu Fleet Management Magazine (Irsko); Danilo Senna z Tuttotrasporti (Itálie); Tom Terjesen z Buss Magasinet (Norsko); Rusak Zbigniew, z Autobusy (Polsko); Christian Sandulescu, z Tranzit (Rumunsko); Anders Karlsson z Trafik Forum (Švédsko) a Bruno Niederberger z Bus Transnews (Švýcarsko).

Zdroj: IFEMA


IFEMA uspořádala testy k nalezení Minibusu roku
IFEMA uspořádala testy k nalezení Minibusu roku
IFEMA uspořádala testy k nalezení Minibusu roku