
Mezi vybranými modely mikrobusů a minibusů byly: Spica z Car-Bus.net, Nora z Ferqui, Next L7 od Indcar, in-vip od Integralia, Daily Tourys od Iveco, MD-7 od Temsa a Voyager GT od Unvi.
Vítězné vozidlo bude vyhlášeno při zahajovacím ceremoniálu 23. května na mezinárodním veletrhu FIAA 2017.
V období od 19. do 21. dubna uspořádala IFEMA testy pro určení vítěze v ocenění Minibus roku. Porota prestižní soutěže European International Bus & Coach of the Year uděluje tuto cenu za účelem vyplnění mezery v oceňovaných kategoriích. Dosud kategorie zahrnující mikrobusy a midibusy neexistovala.
Minibus Euro Test byl organizován odborným časopisem Autobuses & Autocares, jeho ředitelem španělským členem mezinárodní poroty Miguelem Saezem. Testy byly provedeny ve spolupráci s Mezinárodní autobusovou a autokarovou přehlídkou FIAA, která je organizována společností IFEMA a která se bude konat ve dnech 23. a 26. května na výstavišti Feria de Madrid.
Cílem ceny Minibus roku je zvýšit atraktivitu a podporu tohoto důležitého segmentu autobusového sektoru, který má vysoký potenciál. Schopnost těchto typů vozidel přizpůsobit se potřebám městské dopravy a cestovního ruchu při nízkých provozních nákladech, z nich činí jednu z budoucích cest pro přepravu cestujících. K tomu přispívají i poslední údaje o prodeji minibusů, které v roce 2016 vzrostly o 65%.
Modely vybrané k účasti na tomto prvním ocenění byly podrobeny řadě testů. Všichny splňují požadované požadavky: minimálně 9 sedadel pro cestující plus řidiče, maximální délka 9,9 metru a maximální dva roky na trhu.
Během zkušebního testu testovali členové poroty výkonnost každého vozidla v reálných podmínkách na trase, která byla navržena s několika různými rysy: sjezdové a svahové úseky, dálnice, úzké silnice a podobně.
Porota prvního ročníku Minibusu roku se skládá z 19 hlavních mezinárodních odborných vydavatelství, z nichž se na hlasování v Madridu podílí: Sascha Böhnke z Omnibusrevue (Německo); Andreas W. Dick z OPV Österreichischer Personenverkehr (Rakousko); Didier Tuyttens z Transporama (Belgie); Lachezar Apostolov z Avtobussi (Bulharsko); Goran Kekic z Transport & Logistika (Chorvatsko); Mikael Friis z Danske Busvorgnmand (Dánsko); Klaus Bremer z Auto tekniikka ja kuljetus (Finsko); Bostjan Pauser z firmy Kamion & Bus (Slovinsko); Miguel Saez z společnosti Autobuses & Autocares (Španělsko); Jos Haas, od společnosti Touringcar & Bus (Holandsko); Sándor Boncser z firmy Camion Truck & Bus Magazin (Maďarsko); Sean Murtagh z časopisu Fleet Management Magazine (Irsko); Danilo Senna z Tuttotrasporti (Itálie); Tom Terjesen z Buss Magasinet (Norsko); Rusak Zbigniew, z Autobusy (Polsko); Christian Sandulescu, z Tranzit (Rumunsko); Anders Karlsson z Trafik Forum (Švédsko) a Bruno Niederberger z Bus Transnews (Švýcarsko).
Zdroj: IFEMA

