IAA  Hannover se blíží II. MAN Bus and Truck: Motory Euro VI. s EGR a  SCRT,
Aplikace nového loga na autobuse, detail je z volantu. Nové logo na nákladním voze jsme přesunuli na konec obrazové části.

a v autobusovém segmentu nový autokar MAN Lion’s EfficientLine a nový NEOPLAN Jetliner.Doplněny informace k novému logu.
a v autobusovém segmentu nový autokar MAN Lion’s EfficientLine a nový NEOPLAN Jetliner.Doplněny informace k novému logu.
V letošním roce představí mezinárodní výstava užitkových vozidel IAA v Hannoveru celou řadu nových konstrukčních řešení a novinek mezi nákladními vozidly, autobusy, autokary a vznětovými motory včetně prodejních a poprodejních služeb.

Do nových vozidel včetně autobusů s motory emisní specifikace Euro VI konstruktéři MAN implementovali efektivní kombinaci recilkulace výfukových plynů (EGR) a úpravy množství škodlivin za výfukem pomocí technologie SCRT (Selective Catalytic Reduction Technology). Základními konstrukčními skupinami motorů, které se zásadním způsobem podílejí na dosažení emisních limitů dle Euro VI jsou: vstřikování paliva systému Comomn Rail, chlazený a řízený systém EGR, dvoustupňové přeplňování pomocí dvojice turbodmychadel a systém SCR s integrovaným oxidačně katalytickým konvertorem a CRT (Continuously Regenerating Trap) filtrem. Elektronické senzory permanentně kontrolují apsorbční kapacitu částicového filtru a jeho regeneraci.
BUSportál: Přidání technologie SCR je jistým zlomovým okamžikem - u autobusů kromě MAN se také Scania vždy zaměřovala na zdůraznění emisních vlastností "bez aditiv". Vypadá to, že oba výrobci (u Scanie máme pouze kuloární informaci) vzali AdBlue (BlueTec) technologii na milost a v tankování močoviny následují autobusy s motory Iveco, Volvo, Mercedes-Benz a DAF.
Vozidla MAN s novým výrobkovým logem lva na přídi
Po léta bylo výrobkové logo tvořeno trojicí známých písmen pod nimž byl vyobrazen lev. Vyjmutí lva z rámečku a jeho umístění na pozici nad vlastní jméno značky je zlomem. Lev má nyní svoje místo v chromované liště. Nové logo bude umístěno na každé vozidlo MAN. Nově pojaté logo značky se znovu objevuje i v interiéru vozidla, například na volantu a na klíčku od zapalování.
Nový MAN Lion’s Coach EfficientLine
Autokar nabízí pasažérům í komfort cestování, efektivní technologii a maximum bezpečnosti při výrazné optimalizaci spotřeby pohonných hmot, poskytnutí školení řidičům a vybraných servisních službách. Autokar je vybaven hnacím traktem MAN: motorem MAN D2676 (440 k), automatizovanou převodovkou MAN TipMatic® coach a hypoidní hnací nápravou. Hliníkové ráfky kol, pneumatiky s nízkým valivým odporem a sytém kontroly tlaku v pneumatikách rovněž přispívají k nízké spotřebě pohonných hmot. V ceně vozidla je zakomponované školení MAN ProfiDrive® se zaměřením na správné ovládání všech systémů autokaru a na spotřebu pohonných hmot. Prodloužená je záruka na hnací trakt u vozidel MAN Lion’s Coach.
Nový NEOPLAN Jetliner
Speciální novinka IAA 2012 pochází z nabídky autokarů NEOPLAN. Jetliner je nový prémiový autobus s určením do městského i zájezdového provozu. Vozidlo kombinuje komfort autokaru a rozsáhlý zavazadlový prostor s výbornými jízdními charakteristikami a komfortními materiály použitými v interiéru. Výška podlahy 1070 mm předurčuje autobus k dvojí roli co se týká jeho provozního nasazení.

Věnujeme se segmentu autobusů, na IAA samozřejmě bude i reprezentativní expozice nákladních vozů MAN.

Z TZ MAN Truck & Bus CR
IAA Hannover se blíží I. Premiéry Solaris: Urbino 12 electric a linkové Urbino

Evropské veletržní aktivity co se týče autobusů jsou bezesporu velmi pestré, jako klíčové však lze označit dva, které se po roce střídají: V sudém roce kompletně užitkové vozy na IAA Hannover a v lichém autobusy na Busworldu Kortrijk. V souvislosti s Busworldem probíhá tradičně vyhlášení prestižního "Coach of the Year" a v Hannoveru zase "Bus of the Year". Obě přehlídky jsou na podzim, letošní IAA proběhne 20.-27.9.2012 (18. a 19.9. jsou tiskové dny, kam se chystá i redakce BUSportálu). Postupně představíme záměry dalších výrobců. Přiště Volvo.

BUSportál na IAA Hannover 2010

IAA  Hannover se blíží II. MAN Bus and Truck: Motory Euro VI. s EGR a  SCRT,
Nový MAN Lion’s Coach EfficientLine
IAA  Hannover se blíží II. MAN Bus and Truck: Motory Euro VI. s EGR a  SCRT,
Nový NEOPLAN Jetliner
IAA  Hannover se blíží II. MAN Bus and Truck: Motory Euro VI. s EGR a  SCRT,
Nový NEOPLAN Jetliner
IAA  Hannover se blíží II. MAN Bus and Truck: Motory Euro VI. s EGR a  SCRT,
Nový NEOPLAN Jetliner
IAA  Hannover se blíží II. MAN Bus and Truck: Motory Euro VI. s EGR a  SCRT,
Nové logo na nákladním voze