Předváděcí MAN Lion's City EfficientHybrid tento týden vyzkouší řidiči i cestující na linkách Pražské integrované dopravy jihovýchodně od Prahy.
Předváděcí MAN Lion's City EfficientHybrid tento týden vyzkouší řidiči i cestující na linkách Pražské integrované dopravy jihovýchodně od Prahy.
Hybridní autobus od MAN Truck & Bus Czech Republic objednala společnost ČSAD POLKOST pro provoz v Pražské integrované dopravě a jako první ho také na přelomu loňského roku a začátkem letošního vyzkoušela. Autobus je v první půlroční fázi k dispozici jako předváděcí vozidlo společnosti MAN. Kromě dalších dopravců PID Martin Uher a OAD Kolín, ho testovaly také ČSAD Tišnov a Arriva Morava, kde na linkách na Moravě jezdil ve standardech a barvách Pražské integrované dopravy. Pak se opět vrátil do Středočeského kraje. Stenbus ho vypravoval na linkách 401, 568 a 569 na Voticku.
V týdnu od 17. května následuje jeho putování v Arrivě City. Nasazován bude na vybrané spoje na linkách 461, 462, 469, 489, 494 a 495 v oblasti Strančic, Velkých Popovic, Kamenice, Říčan a Mukařova.
První Lion´s City s novým motorem D15 a mildhybridní technologií EfficientHybrid má 40 míst k sezení 61 na stání. Mildhybridní technologie neklade, na rozdíl od fullhybridní, vyšší nároky na styl jízdy řidiče, zvyknout si musí jen na vypínání motoru při zastavení. Přesto má technologie zajistit snížení spotřeby až o 16%. V hnacím řetězci je umístěn elektromotor, který funguje jako startér a při brzdění rekuperuje elektřinu, kterou ukládá do superkondenzátorů umístěných vzadu na střeše. Při rozjezdech pomáhá spalovacímu motoru. Kondenzátory také mohou napájet palubní síť, například osvětlení.
V týdnu od 17. května následuje jeho putování v Arrivě City. Nasazován bude na vybrané spoje na linkách 461, 462, 469, 489, 494 a 495 v oblasti Strančic, Velkých Popovic, Kamenice, Říčan a Mukařova.
První Lion´s City s novým motorem D15 a mildhybridní technologií EfficientHybrid má 40 míst k sezení 61 na stání. Mildhybridní technologie neklade, na rozdíl od fullhybridní, vyšší nároky na styl jízdy řidiče, zvyknout si musí jen na vypínání motoru při zastavení. Přesto má technologie zajistit snížení spotřeby až o 16%. V hnacím řetězci je umístěn elektromotor, který funguje jako startér a při brzdění rekuperuje elektřinu, kterou ukládá do superkondenzátorů umístěných vzadu na střeše. Při rozjezdech pomáhá spalovacímu motoru. Kondenzátory také mohou napájet palubní síť, například osvětlení.