Foto Volvo
Testování má ověřit technické parametry a kompilovat informace od řidičů, cestujících i obyvatel na trase. Odkaz na video.
Testování má ověřit technické parametry a kompilovat informace od řidičů, cestujících i obyvatel na trase. Odkaz na video.
"Elida" naživo z ulic Göteborgu a také záběry z nabíjení: Video: Volvo Buses Plug-in Hybrids hit the streets of Gothenburg
Jako autobus zítřka označuje výrobce Volvo Buses hybridní autobus s externím nabíjením (plug-in): tichý, čistější a s výrazně nižší spotřebou. Od května je autobus v ulicích Göteborgu v rámci testování. Očekává se o 75% nižší spotřeba paliva ve srovnání s obdobným dieselem. Spolu s náklady na externí nabíjení o 60% spotřeby energie obecně. Testování má ověřit technické parametry a kompilovat informace od řidičů, cestujících i obyvatel na trase.
“Dopravce Västtrafik si v oblasti životního prostředí klade velké úkoly. Do roku 2025 by měla být doprava zajišťována z 95% za využití nefosilních paliv se zvýšením využití energie," říká Lars Backström z Västtrafik.
Společnost Volvo Buses očekává, že bude schopna zajistit redukci emisí CO2 až o 90% při využití biodieselu namísto fosilní ropy.
Z TZ Volvo Buses
Jako autobus zítřka označuje výrobce Volvo Buses hybridní autobus s externím nabíjením (plug-in): tichý, čistější a s výrazně nižší spotřebou. Od května je autobus v ulicích Göteborgu v rámci testování. Očekává se o 75% nižší spotřeba paliva ve srovnání s obdobným dieselem. Spolu s náklady na externí nabíjení o 60% spotřeby energie obecně. Testování má ověřit technické parametry a kompilovat informace od řidičů, cestujících i obyvatel na trase.
“Dopravce Västtrafik si v oblasti životního prostředí klade velké úkoly. Do roku 2025 by měla být doprava zajišťována z 95% za využití nefosilních paliv se zvýšením využití energie," říká Lars Backström z Västtrafik.
Společnost Volvo Buses očekává, že bude schopna zajistit redukci emisí CO2 až o 90% při využití biodieselu namísto fosilní ropy.
Volvo plug-in Hybrid
- Autobus je osazen elektromotorem poháněným Li-On baterií. Také je zde pětilitrový dieselový motor.
- Autobus ujede asi 7 km v plně elektrickém režimu.
- Nabíjení pantografem z nabíjecí stanice trvá do 10 minut.
Dalším inovativním projektem podporovaným Volvo Buses je "Commute Greener – smarter ways", volná aplikace pro iPhone, Android nebo telefony s připojením na Facebook.
Z TZ Volvo Buses
Na návštěvě ve Volvo Buses: Plány a vize společnosti Volvo Buses
Na návštěvě ve Volvo Buses: Volvo představilo hybrid s externím nabíjením (plug-in hybrid)
Zastoupení Volvo Buses v České republice
Foto Volvo
Foto Volvo