Podnikatelé tento návrh přivítali. Postup by mohla umožnit zatím nejistá novela zákona o pozemních komunikacích.
Podnikatelé tento návrh přivítali. Postup by mohla umožnit zatím nejistá novela zákona o pozemních komunikacích.
Praha, 29. dubna 2009: Omezení jízd kamionů každý pátek, s nímž počítá dva roky připravovaná novela, jež stále leží ve sněmovně prakticky bez nadějí na úspěch, by mohlo nahradit vyšší mýtné v některých časových úsecích, uvedl dnes ministr dopravy Petr Bendl. Podle Bendla by bylo namísto patečních zákazů jízd kamionů daleko lepší zvýšit sazby mýtného v některých časech, což by dopravce údajně motivovalo, aby jejich vozy jezdily v levnějších časech. Podnikatelé tento návrh jednoznačně přivítali.
„Tento návrh má plnou podporu hospodářské komory, která jej vítá a považuje za velmi rozumný kompromis nejen pro podnikatelský sektor. Hospodářská komora se vždy stavěla proti jakémukoliv omezezování kamionové dopravy, které by mělo důsledky na činnost a konkurenceschopnost tuzemských podniků a způsobilo obrovské škody celému českému hospodářství. Toto navržené řešení náš hlavní požadavek splňuje, ale zároveň se zdá být řešením snížení hustoty dopravy ve vybraných časových úsecích. Věříme, že tento návrh najde většinovou podporu napříč celým politickým spektrem a nebude již docházek k dalším koncepčním změnám v této oblasti,“ říká prezident hospodářské komory Petr Kužel.
Tento postup by mohla umožnit novela zákona o pozemních komunikacích, jejíž osud je ale ve sněmovně nejistý. "V okamžiku, kdy by v ČR platily zákazy jízd kamionů, tak by to znamenalo vydávání velkého množství výjimek, budování velkých parkovišť, a to jsou náklady, které bychom raději viděli v silnicích, než v parkovištích," dodal Bendl. "Jdeme tím směrem, jako celá Evropa a pokud projde ten návrh zákona, o kterém jsem mluvil, tak tu situaci jsme do budoucna schopni řešit," uvedl s tím, že vláda navíc v době ekonomického útlumu nechce podporovat jen jeden sektor trhu a snaží se přijímat celoplošná opatření.
Průměrná sazba mýtného, které nyní na dálnicích platí vozidla nad 12 tun, je 4,05 Kč na kilometr. Roční sleva by mohla dosáhnout 350 milionů až 400 milionů Kč. Loni stát na mýtném vybral 6,14 miliardy Kč. "Ty finanční prostředky jsou potřeba v dopravní infrastruktuře. Naopak budou sloužit zejména dopravcům. Pokud vybudujeme dostatek obchvatů, zrekonstruujeme silnice a víme všichni, jak to vypadá v ČR, pak se ta situace zlepší i jim," doplnil Bendl.
TZ HK ČR: www.komora.cz
„Tento návrh má plnou podporu hospodářské komory, která jej vítá a považuje za velmi rozumný kompromis nejen pro podnikatelský sektor. Hospodářská komora se vždy stavěla proti jakémukoliv omezezování kamionové dopravy, které by mělo důsledky na činnost a konkurenceschopnost tuzemských podniků a způsobilo obrovské škody celému českému hospodářství. Toto navržené řešení náš hlavní požadavek splňuje, ale zároveň se zdá být řešením snížení hustoty dopravy ve vybraných časových úsecích. Věříme, že tento návrh najde většinovou podporu napříč celým politickým spektrem a nebude již docházek k dalším koncepčním změnám v této oblasti,“ říká prezident hospodářské komory Petr Kužel.
Tento postup by mohla umožnit novela zákona o pozemních komunikacích, jejíž osud je ale ve sněmovně nejistý. "V okamžiku, kdy by v ČR platily zákazy jízd kamionů, tak by to znamenalo vydávání velkého množství výjimek, budování velkých parkovišť, a to jsou náklady, které bychom raději viděli v silnicích, než v parkovištích," dodal Bendl. "Jdeme tím směrem, jako celá Evropa a pokud projde ten návrh zákona, o kterém jsem mluvil, tak tu situaci jsme do budoucna schopni řešit," uvedl s tím, že vláda navíc v době ekonomického útlumu nechce podporovat jen jeden sektor trhu a snaží se přijímat celoplošná opatření.
Průměrná sazba mýtného, které nyní na dálnicích platí vozidla nad 12 tun, je 4,05 Kč na kilometr. Roční sleva by mohla dosáhnout 350 milionů až 400 milionů Kč. Loni stát na mýtném vybral 6,14 miliardy Kč. "Ty finanční prostředky jsou potřeba v dopravní infrastruktuře. Naopak budou sloužit zejména dopravcům. Pokud vybudujeme dostatek obchvatů, zrekonstruujeme silnice a víme všichni, jak to vypadá v ČR, pak se ta situace zlepší i jim," doplnil Bendl.
TZ HK ČR: www.komora.cz