Heliox posílí svou pozici na trhu, zajistí dobíjecí instrastrukturu pro 56 elektrických autobusů Mercedes-Benz eCitaro v německém Wiesbadenu.
Heliox posílí svou pozici na trhu, zajistí dobíjecí instrastrukturu pro 56 elektrických autobusů Mercedes-Benz eCitaro v německém Wiesbadenu.
Heliox bude subdodavatelem Daimler Buses v projektu elektrifikace vozidlového parku dopravní společnosti ESWE Verkehr Wiesbaden. V první fázi dodá Mercedes-Benz do hlavního města Hesenska 56 autobusů eCitaro (dokud největší objednávka na eCitara). Heliox zajistí celou nabíjecí infrastrukturu na klíč, kromě nabíjecích stanic v depu bude zodpovědný i za elektrickou instalaci, připojení středního napětí a kompletní servis. Dodávaná infrastruktura bude kompatibilní s už používaným systémem správy vozového parku, který usnadňuje monitorování autobusů a nabíjení s cílem umožnit smart management. Práce na projektu budou zahájeny na konci roku 2019, první nabíjecí stanice budou v provozu v roce 2020 a plně funkční v roce 2021.
Wiesbaden letos obdrží prvních deset autobusů eCitaro, zbývající budou dodány v roce 2020. Prvních 15 eCitaro bude vybaveno lithium-iontovými bateriemi současné generace (NMC) s dvanácti bateriovými bloky o celkové kapacitě 292 kWh. Zbývajících 41 vozidel bude vybaveno polovodičovými bateriemi (technologie od francouzské společnosti Bolloré Blue Solutions). Polovodičové baterie mají velmi vysokou hustotu energie, proto podle Daimler bude dostačujících sedm bateriových bloků pro zajištění kapacity 441 kWh. Dokonce i v zimě při vysoké spotřebě kvůli používání celoelektrického vytápění, má eCitaro ujet více než 200 km (testovací metoda SORT 2). Všech 56 autobusů bude dobíjeno plug-in zástrčkou v depu.
Heliox a InvertedPower na UITP Summitu 2019 oznámily spolupráci na přípravě nové generace nabíjecích stanic s vysokým výkonem.
Heliox
Wiesbaden letos obdrží prvních deset autobusů eCitaro, zbývající budou dodány v roce 2020. Prvních 15 eCitaro bude vybaveno lithium-iontovými bateriemi současné generace (NMC) s dvanácti bateriovými bloky o celkové kapacitě 292 kWh. Zbývajících 41 vozidel bude vybaveno polovodičovými bateriemi (technologie od francouzské společnosti Bolloré Blue Solutions). Polovodičové baterie mají velmi vysokou hustotu energie, proto podle Daimler bude dostačujících sedm bateriových bloků pro zajištění kapacity 441 kWh. Dokonce i v zimě při vysoké spotřebě kvůli používání celoelektrického vytápění, má eCitaro ujet více než 200 km (testovací metoda SORT 2). Všech 56 autobusů bude dobíjeno plug-in zástrčkou v depu.
Heliox a InvertedPower na UITP Summitu 2019 oznámily spolupráci na přípravě nové generace nabíjecích stanic s vysokým výkonem.
Po projektech v Nizozemsku ve městech Rotterdam, Haag, Groningen, Maastricht, Venlo a Eindhoven a na letišti Schiphol v Amsterdamu a nově také přímo města Amsterdamu, kde se stal na jaře partnerem elektrifikace, Heliox svou dobíjecí infrastrukturu dodává také do Osla v Norsku a do Lucemburku.
Heliox dodal i první stanici pro rychlé dobíjení elektrobusů v České republice. Dva ebusy EKOVA ELECTRIC jezdí v Ostravě na lince 64 do Klimkovic.
Heliox