a nejnovějším evropským směrnicím v oblasti veřejné dopravy pro environmental sustainable transport (EST) - udržitelnou dopravu a čistá vozidla EEV - kde patří i zemní plyn. Dopravce DPÚK je průkopníkem v užití alternativních paliv v České republice a v Ústeckém kraji a aktivním členem světové organizace
UITP.
Petr Harnoc pro BUSportál.
a nejnovějším evropským směrnicím v oblasti veřejné dopravy pro environmental sustainable transport (EST) - udržitelnou dopravu a čistá vozidla EEV - kde patří i zemní plyn. Dopravce DPÚK je průkopníkem v užití alternativních paliv v České republice a v Ústeckém kraji a aktivním členem světové organizace
UITP.
Petr Harnoc pro BUSportál.
Dokonce jim to nařídila i Rada evropských měst a krajů v dokumentu:“ Save energy, Save the climate“ (květen 2006), kde má úvodní slovo komisař pro energii pan Andris Piebalgs. Stručně shrnuto, kraje si musí ctít a vybírat dopravce, který používají i jiná paliva, než naftu. (Council of European Municipalities and Regions)
Evropský parlament a Rada: Směrnice o podpoře čistých vozidel v silniční dopravě COM(2005) 634 (prosinec 2005) kde se uvádí, že operátoři veřejné dopravy musí nakupovat jednu třetinu čistých vozidel EEV.
UITP – Světová asociace veřejné dopravy: The role of public transport to reduce emissions and improve energy efficiency (březen 2006)
Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2005/55/ES: O vozidlech zvláště šetřících životní prostředí – EEV, kde patří i pohon na zemní plyn.
Evropská komise: Thematic Strategy on air pollution COM(2005) 446, (z 21.9.2005)
OECD: Policy Instruments for Achieving Environmentally Sustainable Transport
Vláda České republiky: Program podpory alternativních paliv v dopravě – zemní plyn (květen 2005)
Petr Harnoc, člen UITP světové asociace veřejné dopravy
Zavádění alternativních paliv v dopravě nařizují tyto dokumenty:
Evropská komise: Přezkum Bílé knihy Evropské komise o dopravě v polovině období, COM(2006) 314 (22.6.2006) ( …evropská energetická politika se musí zaměřit na dopravní politiky, které omezí spotřebu energie postupným nahrazením nafty jinými palivy jako např. bio-pohonnými hmotami, zemním plynem, vodíkem )Evropský parlament a Rada: Směrnice o podpoře čistých vozidel v silniční dopravě COM(2005) 634 (prosinec 2005) kde se uvádí, že operátoři veřejné dopravy musí nakupovat jednu třetinu čistých vozidel EEV.
UITP – Světová asociace veřejné dopravy: The role of public transport to reduce emissions and improve energy efficiency (březen 2006)
Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2005/55/ES: O vozidlech zvláště šetřících životní prostředí – EEV, kde patří i pohon na zemní plyn.
Evropská komise: Thematic Strategy on air pollution COM(2005) 446, (z 21.9.2005)
OECD: Policy Instruments for Achieving Environmentally Sustainable Transport
Vláda České republiky: Program podpory alternativních paliv v dopravě – zemní plyn (květen 2005)
Dopravce DPÚK je průkopníkem v užití alternativních paliv v České republice a v Ústeckém kraji. Je aktivním členem UITP - světové organizace veřejné dopravy a prezentuje udržitelnou veřejnou dopravu provozovanou s flotilou autobusů na stlačený zemní plyn na konferencích UITP. Také UITP přebírá tyto zkušenosti DPÚK v pracovních skupinách CNG a v posledních dokumentech UITP jsou pasáže o nutnosti aktivního užití alternativních paliv ve veřejné dopravě (březen 2006 – The role of public transport to reduce emissions and improve energy efficiency)
Petr Harnoc, člen UITP světové asociace veřejné dopravy

Seminízkopodlažní EKOBUS.