
Bezemisní veřejnou dopravu podporuje ve městě i federální vláda. Za téměř 50 mil. Eur přispěje k nákupu 96 e-busů a nabíječek. Aktuálně Hochbahn poptává 50 autobusů na palivové články.
Bezemisní veřejnou dopravu podporuje ve městě i federální vláda. Za téměř 50 mil. Eur přispěje k nákupu 96 e-busů a nabíječek. Aktuálně Hochbahn poptává 50 autobusů na palivové články.
Spolkové ministerstvo životního prostředí, ochrany přírody a jaderné bezpečnosti (BMU) podpoří přechod na veřejnou dopravu v Hamburku na elektrickou 47 miliony Eur. Rozhodnutí o financování získaly společnosti Hamburger Hochbahn AG (HOCHBAHN) a Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein GmbH (VHH) na konci července. Prostředky se použijí na nákup celkem 96 e-busů (72 solo a 24 kloubových) a 128 nabíječek pro depa. Na konci desetiletí plánuje federální vláda v Hamburku autobusovou flotilu zcela bez emisí, tj. na baterie a palivové články.
Celkové náklady obou společností na nákup elektrických autobusů činí 102 milionů Eur. HOCHBAHN má 72 milionů eur pro 54 solo autobusů, 10 kloubových autobusů a 96 nabíjecích stanic a VHH přibližně 30 milionů pro 18 solo, 14 kloubových autobusů a 32 nabíjecích stanic.
Hamburk v poslední době spoléhá na městskou dopravu bez emisí a šetrnou k životními prostředí. Vlaky U a S-Bahn již léta využívají certifikovanou zelenou elektřinu a i ostatní vozový park přechází na pohon bez emisí. Od začátku roku obě společnosti objednaly pouze ekologické autobusy. V současné době je v Hamburku 50 autobusů bez emisí (35 vlastní HOCHBAHN, 18 VHH). Letos přijede do HOCHBAHN dalších 30 a do VHH 22 kusů. HOCHBAHN má dva elektrické kloubové autobusy s palivovými články na prodloužení dojezdu od Solaris. Testoval také autobus ve spolupráci s Daimler a zájem měl o kloubový autobus Mercedes-Benz eCitaro G s palivovým článkem. Obě společnosti mají dohromady kolem 1 500 autobusů.
Město plánuje spojení veřejnou dopravu v taktu do 5 minut. V mnoha případech jsou standardní autobusy příliš velké, proto zakoupí menší vozy. Minulý týden testoval HOCHBAHN model ATAC Electric od Karsan. První minibusy mají být v provozu v roce 2022. Občanům chce také nabídnout dálkové autobusy pro přístup míst, kam se lze dostat jen auty. V nadcházejících letech bude vybudováno celkem 600 nových zastávek.
HOCHBAHN v současné době spustil výzvu k podání nabídek na nákup až 50 autobusů na palivové články do roku 2025. Jde o důležitý krok na cestě k sériově vyráběným vodíkovým autobusům. Půjde o autobusy čistě na palivové články a to jak dvanáctimetrové, tak i kloubové. Minimální požadavek na dojezd je 300 kilometrů na dvanáctimetrové a 230 kilometrů na kloubové. Dopravce uvádí, že v předkvalifikačním kole oslovila několik výrobců (v rámci utajení při veřejné zakázce neuvádí konkrétní společnosti).
Celkové náklady obou společností na nákup elektrických autobusů činí 102 milionů Eur. HOCHBAHN má 72 milionů eur pro 54 solo autobusů, 10 kloubových autobusů a 96 nabíjecích stanic a VHH přibližně 30 milionů pro 18 solo, 14 kloubových autobusů a 32 nabíjecích stanic.
Hamburk v poslední době spoléhá na městskou dopravu bez emisí a šetrnou k životními prostředí. Vlaky U a S-Bahn již léta využívají certifikovanou zelenou elektřinu a i ostatní vozový park přechází na pohon bez emisí. Od začátku roku obě společnosti objednaly pouze ekologické autobusy. V současné době je v Hamburku 50 autobusů bez emisí (35 vlastní HOCHBAHN, 18 VHH). Letos přijede do HOCHBAHN dalších 30 a do VHH 22 kusů. HOCHBAHN má dva elektrické kloubové autobusy s palivovými články na prodloužení dojezdu od Solaris. Testoval také autobus ve spolupráci s Daimler a zájem měl o kloubový autobus Mercedes-Benz eCitaro G s palivovým článkem. Obě společnosti mají dohromady kolem 1 500 autobusů.
Město plánuje spojení veřejnou dopravu v taktu do 5 minut. V mnoha případech jsou standardní autobusy příliš velké, proto zakoupí menší vozy. Minulý týden testoval HOCHBAHN model ATAC Electric od Karsan. První minibusy mají být v provozu v roce 2022. Občanům chce také nabídnout dálkové autobusy pro přístup míst, kam se lze dostat jen auty. V nadcházejících letech bude vybudováno celkem 600 nových zastávek.
HOCHBAHN v současné době spustil výzvu k podání nabídek na nákup až 50 autobusů na palivové články do roku 2025. Jde o důležitý krok na cestě k sériově vyráběným vodíkovým autobusům. Půjde o autobusy čistě na palivové články a to jak dvanáctimetrové, tak i kloubové. Minimální požadavek na dojezd je 300 kilometrů na dvanáctimetrové a 230 kilometrů na kloubové. Dopravce uvádí, že v předkvalifikačním kole oslovila několik výrobců (v rámci utajení při veřejné zakázce neuvádí konkrétní společnosti).

V posledním červencovém týdnu testovali v Hamburku minibus ATAC Electric od Karsan s bateriemi BWV. Město předpokládá nákup velkého počtu malých autobusů. Foto Hamburger Hochbahn