Volvo Buses obdržela objednávku na 53 elektrických autobusů pro metropolitní oblast Guadalajary, hlavního města státu Jalisco. Objednávka zahrnuje 31 vysokopodlažních a 12 nízkopodlažních autobusů LUMINUS a deset kloubových autobusů 7800 Electric. Kloubové autobusy Volvo otevřely první BRT koridor ve městě už před 15 lety. Nyní město modernizuje síť před mistrovstvím světa ve fotbale.
Volvo Buses obdržela objednávku na 53 elektrických autobusů pro metropolitní oblast Guadalajary, hlavního města státu Jalisco. Objednávka zahrnuje 31 vysokopodlažních a 12 nízkopodlažních autobusů LUMINUS a deset kloubových autobusů 7800 Electric. Kloubové autobusy Volvo otevřely první BRT koridor ve městě už před 15 lety. Nyní město modernizuje síť před mistrovstvím světa ve fotbale.
Vysokopodlažní autobusy jsou postaveny na podvozku Volvo BZR, nízkopodlažní na podvozku BZL. LUMINUS je model určený pro centrální a latinskoamerický trh a vyrábí se v továrně Volvo Buses v mexickém Tultitlánu.
Prvních 12 nízkopodlažních autobusů LUMINUS zahájí provoz v prosinci 2025, zbývající budou následovat v květnu 2026. Celý systém by měl být plně funkční před mistrovstvím světa ve fotbale 2026 a má být ukázkou pokroku Mexika směrem k moderní dopravě s nulovými emisemi. Podle předběžných výpočtů sníží 53 elektrických autobusů emise CO₂ o více než 35 % ve srovnání s ekvivalentními dieselovými modely – to znamená úsporu více než 140 tun CO₂ ročně.
Autobusy jsou přizpůsobeny pro městský provoz a jsou nabíjeny hlavně v noci, s možností rychlého nabíjení během dne prostřednictvím CS2 přípojek.
„Tento projekt dělá z Guadalajary jedno z předních měst v Mexiku při zavádění řešení pro elektromobilitu. Odráží ochotu města dlouhodobě investovat do udržitelné veřejné dopravy,“ říká Rafael Kisel, generální ředitel Volvo Buses v Mexiku.
Na rozdíl od jiných projektů, kde Volvo Buses poskytuje kompletní řešení na klíč, jde zde o dodávku samotných vozidel.
Volvo Luminus bylo uvedeno na trh v roce 2023. Elektrobus z mexické produkce může být vybaven bateriovými sadami od 280 do 470 kWh s dojezdem až 400 km. Aby bylo možné optimálně využívat prostor pro cestující, jsou baterie instalovány na střeše.
Flotila kloubových autobusů Volvo před 15 lety slavnostně otevřela první koridor BRT ve městě. Podle Volvo Buses se osvědčily. Tentokrát byl rozhodujícím faktorem výkon. "Terénní testy potvrdily, že výkon našich elektrických autobusů je lepší než u jiných, a to především ve spotřebě energie a dojezdu – a to navíc k podpoře, kterou garantujeme pro zajištění provozuschopnosti prostřednictvím naší servisní sítě,“ uzavírá Rafael Kisel.

SOR Libchavy vyrobí autobusy na CNG pro Košice
Počet trolejbusů značky Škoda v Ústí nad Labem se zvýší na…
Klaipėda v Litvě investuje nových hybridních autobusů IVECO…


