Soubor interních předpisů FlixBusu přesahuje rámec nařízení Evropské unie zastřešující bezpečnost řidičů, vozidel a cestujících.
Soubor interních předpisů FlixBusu přesahuje rámec nařízení Evropské unie zastřešující bezpečnost řidičů, vozidel a cestujících.
FlixBus představuje u příležitosti právě probíhajícího světového týdne bezpečnosti silničního provozu OSN svůj koncept bezpečnosti FlixSafety. Vyvinul ho během šesti let.
FlixSafety stanovuje například nasazení dvou řidičů na noční linky, náhodné bezpečnostní kontroly, navazující školení o bezpečnosti provozu prostřednictvím platformy pro online vzdělávání FlixUni a další.
„Naším cílem ve společnosti FlixBus je poskytovat dostupnou mobilitu všem, aby mohli objevovat svět. Naší prioritou číslo jedna je ale samozřejmě bezpečnost cestujících i řidičů,“ uvádí André Schwämmlein, zakladatel a CEO společnosti FlixMobility, pod kterou FlixBus patří.
Koncept FlixSafety je již zaveden ve většině z 29 zemí, ve kterých FlixBus působí. Ve zbývajících zemích bude model aplikován do roku 2020. Koncept bezpečnosti FlixSafety je přísnější než aktuální nařízení EU
Školení řidičů a navazující vzdělávání v online platformě FlixUni
Jedním z prvních kroků v oblasti bezpečnosti je zajistit, aby byli řidiči na tuto práci dobře připraveni a proškoleni. FlixBus ve spolupráci s dopravními partnery řidičům poskytuje speciální školení přímo nebo skrze školící programy, ve kterých jsou řidiči testováni podle nejnovějších předpisů v oblasti bezpečnosti silničního provozu. Řidiči se také účastní cvičení simulujících jízdu v nebezpečných podmínkách, od přerušované jízdy v dopravní koloně po brzdění na ledovém povrchu.
Kromě osobního vzdělávání má všech 7 tisíc řidičů FlixBusu přístup také k interní vzdělávací platformě FlixUni, která je k dispozici online na webu i přes mobilní aplikaci. V té se pravidelně dozvídají nové informace o službách cestujícím i samotné bezpečnosti silničního provozu.
Doba řízení a odpočinku a nasazení druhého řidiče
Doba řízení a odpočinku řidičů autobusů je upravena zákonem a zabezpečuje, že profesionální řidiči jsou za volantem soustředění a odpočatí. Díky sdílení GPS polohy může FlixBus během jízdy kontrolovat dodržování doby řízení i odpočinku řidičů. Kromě toho jsou řidiči jezdící pod FlixBusem povinni vkládat své identifikační karty do tachografů. Tyto údaje jsou poté týmem FlixSafety znova kontrolovány; nejsou-li normy dodržovány, následují disciplinární opatření.
Koncept dvou řidičů byl u FlixBusu nastaven jako dodatečná záruka pro naše řidiče i cestující především v nočních hodinách. Díky tomu se naši řidiči mohou na nočních linkách vystřídat mohou si pomáhat.
Neohlášené bezpečnostní kontroly při odjezdech
Kromě zajištění bezpečnostních kontrol prováděných interním týmem spolupracuje FlixBus v Evropě i s nezávislými kontrolními orgány tak, aby se zajistilo dodržování nejvyšších bezpečnostních standardů. Kontroly během odbavování v současné době probíhají v Německu, Itálii, Francii, Dánsku, Švédsku, Maďarsku, Rumunsku, Polsku, České republice, Chorvatsku, Nizozemsku, Spojených státech a Polsku. Měsíčně jen v Německu proběhne přibližně 500 kontrol, celkem pak přes 1300 v ostatních zemích dohromady.
Během těchto kontrol se nezávislé orgány spolu se zaměstnanci FlixBusu zaměřují na prověření reálného stavu vozidel včetně vizuální kontroly světel, čelního skla a zrcadel i stavu všech nezbytných prvků povinné výbavy a řádného označené únikové cesty. Informace o každé kontrole se pak shromažďují v bezpečnostní aplikaci.
Řízení dopravy a dispečink 24/7
Podobně jako letecké společnosti má i FlixBus vlastní centrum pro řízení dopravy v neustálé pohotovosti 24/7. Dispečink monitoruje autobusy díky sledování GPS polohy a je k dispozici řidičům pomoci, kdykoli je to nutné, ať už jde o dopravní kolony a uzavírky nebo jiné potenciální komplikace. Pomocí jediného tlačítka v mobilní aplikaci mohou řidiči zavolat buď na dispečink nebo krizovému týmu FlixBusu.
Flotila moderních autobusů s nejnovějšími bezpečnostními prvky
Vozový park FlixBusu v celé Evropě posouvá požadované bezpečnostní standardy dál. Autobusy jsou vybaveny nejmodernějšími bezpečnostními systémy, jako jsou elektronická kontrola stability, systémy varování při vybočení z jízdního pruhu, adaptivní tempomat, asistent bdělosti i nejnovější systémy nouzového brzdění a aktivní pomoc při brzdění. Autobusy procházejí pravidelnou údržbou a úpravami tak, aby bylo zajištěno, že je nejnovějšími technologiemi vybaveno co nejvíce zelených autobusů.
Autobus jako nejbezpečnější prostředek silniční dopravy
Podle Mezinárodní unie silniční dopravy (IRU) jsou autobusy a autokary nejbezpečnějšími ze všech druhů silniční dopravy a díky neutuchající práci výrobců autobusů a dalších technologických společností je autobusová doprava každý rok ještě bezpečnější.
„Autobusy a autokary jsou nejbezpečnější ze všech druhů silniční dopravy. Autobusový průmysl usiluje o neustálé zlepšování již tak impozantního výkonu z hlediska bezpečnosti silničního provozu prostřednictvím vstupního i navazujícího školení řidičů a zdokonalováním technologií vozidel,“ vysvětluje Matthias Maedge, vedoucí stálého zastoupení IRU pro otázky EU.
FlixBus
FlixSafety stanovuje například nasazení dvou řidičů na noční linky, náhodné bezpečnostní kontroly, navazující školení o bezpečnosti provozu prostřednictvím platformy pro online vzdělávání FlixUni a další.
„Naším cílem ve společnosti FlixBus je poskytovat dostupnou mobilitu všem, aby mohli objevovat svět. Naší prioritou číslo jedna je ale samozřejmě bezpečnost cestujících i řidičů,“ uvádí André Schwämmlein, zakladatel a CEO společnosti FlixMobility, pod kterou FlixBus patří.
Koncept FlixSafety je již zaveden ve většině z 29 zemí, ve kterých FlixBus působí. Ve zbývajících zemích bude model aplikován do roku 2020. Koncept bezpečnosti FlixSafety je přísnější než aktuální nařízení EU
Školení řidičů a navazující vzdělávání v online platformě FlixUni
Jedním z prvních kroků v oblasti bezpečnosti je zajistit, aby byli řidiči na tuto práci dobře připraveni a proškoleni. FlixBus ve spolupráci s dopravními partnery řidičům poskytuje speciální školení přímo nebo skrze školící programy, ve kterých jsou řidiči testováni podle nejnovějších předpisů v oblasti bezpečnosti silničního provozu. Řidiči se také účastní cvičení simulujících jízdu v nebezpečných podmínkách, od přerušované jízdy v dopravní koloně po brzdění na ledovém povrchu.
Kromě osobního vzdělávání má všech 7 tisíc řidičů FlixBusu přístup také k interní vzdělávací platformě FlixUni, která je k dispozici online na webu i přes mobilní aplikaci. V té se pravidelně dozvídají nové informace o službách cestujícím i samotné bezpečnosti silničního provozu.
Doba řízení a odpočinku a nasazení druhého řidiče
Doba řízení a odpočinku řidičů autobusů je upravena zákonem a zabezpečuje, že profesionální řidiči jsou za volantem soustředění a odpočatí. Díky sdílení GPS polohy může FlixBus během jízdy kontrolovat dodržování doby řízení i odpočinku řidičů. Kromě toho jsou řidiči jezdící pod FlixBusem povinni vkládat své identifikační karty do tachografů. Tyto údaje jsou poté týmem FlixSafety znova kontrolovány; nejsou-li normy dodržovány, následují disciplinární opatření.
Koncept dvou řidičů byl u FlixBusu nastaven jako dodatečná záruka pro naše řidiče i cestující především v nočních hodinách. Díky tomu se naši řidiči mohou na nočních linkách vystřídat mohou si pomáhat.
Neohlášené bezpečnostní kontroly při odjezdech
Kromě zajištění bezpečnostních kontrol prováděných interním týmem spolupracuje FlixBus v Evropě i s nezávislými kontrolními orgány tak, aby se zajistilo dodržování nejvyšších bezpečnostních standardů. Kontroly během odbavování v současné době probíhají v Německu, Itálii, Francii, Dánsku, Švédsku, Maďarsku, Rumunsku, Polsku, České republice, Chorvatsku, Nizozemsku, Spojených státech a Polsku. Měsíčně jen v Německu proběhne přibližně 500 kontrol, celkem pak přes 1300 v ostatních zemích dohromady.
Během těchto kontrol se nezávislé orgány spolu se zaměstnanci FlixBusu zaměřují na prověření reálného stavu vozidel včetně vizuální kontroly světel, čelního skla a zrcadel i stavu všech nezbytných prvků povinné výbavy a řádného označené únikové cesty. Informace o každé kontrole se pak shromažďují v bezpečnostní aplikaci.
Řízení dopravy a dispečink 24/7
Podobně jako letecké společnosti má i FlixBus vlastní centrum pro řízení dopravy v neustálé pohotovosti 24/7. Dispečink monitoruje autobusy díky sledování GPS polohy a je k dispozici řidičům pomoci, kdykoli je to nutné, ať už jde o dopravní kolony a uzavírky nebo jiné potenciální komplikace. Pomocí jediného tlačítka v mobilní aplikaci mohou řidiči zavolat buď na dispečink nebo krizovému týmu FlixBusu.
Flotila moderních autobusů s nejnovějšími bezpečnostními prvky
Vozový park FlixBusu v celé Evropě posouvá požadované bezpečnostní standardy dál. Autobusy jsou vybaveny nejmodernějšími bezpečnostními systémy, jako jsou elektronická kontrola stability, systémy varování při vybočení z jízdního pruhu, adaptivní tempomat, asistent bdělosti i nejnovější systémy nouzového brzdění a aktivní pomoc při brzdění. Autobusy procházejí pravidelnou údržbou a úpravami tak, aby bylo zajištěno, že je nejnovějšími technologiemi vybaveno co nejvíce zelených autobusů.
Autobus jako nejbezpečnější prostředek silniční dopravy
Podle Mezinárodní unie silniční dopravy (IRU) jsou autobusy a autokary nejbezpečnějšími ze všech druhů silniční dopravy a díky neutuchající práci výrobců autobusů a dalších technologických společností je autobusová doprava každý rok ještě bezpečnější.
„Autobusy a autokary jsou nejbezpečnější ze všech druhů silniční dopravy. Autobusový průmysl usiluje o neustálé zlepšování již tak impozantního výkonu z hlediska bezpečnosti silničního provozu prostřednictvím vstupního i navazujícího školení řidičů a zdokonalováním technologií vozidel,“ vysvětluje Matthias Maedge, vedoucí stálého zastoupení IRU pro otázky EU.
FlixBus