Pavel Prouza, ředitel českého a slovenského FlixBusu. Foto BP
V lońském roce otevřel 30 nových zastávek. Nejvíc jeho cestujících projde pražskou Florencí a Hlavním nádražím, v Brně zastávkou u hotelu Grand, frekventovaný je i Chomutov, Most nebo Zlín.
V lońském roce otevřel 30 nových zastávek. Nejvíc jeho cestujících projde pražskou Florencí a Hlavním nádražím, v Brně zastávkou u hotelu Grand, frekventovaný je i Chomutov, Most nebo Zlín.
Autobusový dopravce FlixBus hodnotí rok 2018 jako extrémně růstový. Od ledna loňského roku mohou cestující do zelených autobusů nastoupit na našem území ve 30 nových zastávkách. Mezi nejfrekventovanější patří kromě pražské Florence i nové zastávky v Chomutově, Mostě nebo Zlíně. Na základě výsledků průzkumu preferencí zákazníků v autobusové dopravě plánuje nabízet dál výhodné ceny a slevové bonusy i v letošním roce. V návaznosti na státní slevy zavedl FlixBus navíc i vlastní věrnostní bonus, pravidelní cestující tak mohou ještě více ušetřit.
Koncem roku 2018 byla rozšířena prodejní síť o smluvní kanceláře AMSBUS, kterých je v České a Slovenské republice více než 250. Nově lze v těchto kancelářích koupit všechny jízdenky FlixBus bez omezení a za stejné ceny jako u agenturních prodejců FlixBus.
„Rozšíření nabídky dostupných spojů a umožnění více lidem pohodlně cestovat je pro nás prioritou i v letošním roce. V rámci České republiky plánujeme navýšit frekvence některých našich páteřních spojů, zavést nová vnitrostátní spojení a lépe propojit Česko se zahraničím, zejména pak se sousedními státy a oblíbenými turistickými destinacemi na jihu Evropy. Chceme se také více zaměřit na Slovensko a vytvořit nové možnosti propojení regionů s hlavním městem,“ uvedl Pavel Prouza, ředitel českého a slovenského FlixBusu.
FlixBus na své linky nasazuje bezpečné a moderní autobusy. „Víme, že příznivá cena a pohodlí jsou nejdůležitějšími rozhodovacími kritérii při výběru autobusového dopravce. Káva zdarma a stevardky jsou přežitek. V dopravě jde hlavně o to přepravit se bezpečně a pohodlně z bodu A do bodu B tak, aby při každodenním cestování netrpělo tělo a zbytečně ani peněženka,“ dodává Pavel Prouza. To v průzkumu ohledně postojů zákazníků v autobusové dopravě, který si společnost nechala na konci července vypracovat, potvrdila většina cestujících. Cenu jako nejdůležitější prvek při rozhodování uvedlo 77 % dotázaných. Potřebu občerstvení potvrzuje pouze 10 % cestujících, jen pro 6 % je důležitá přítomnost stevardek.
Provedený průzkum také ukázal, že preference zákazníků se posouvají směrem k pohodlí a kvalitní Wi-Fi. Trendem posledních let v autobusové dopravě je zejména rostoucí nárok na opravdu rychlé a stabilní Wi-Fi připojení, které požaduje až 83 % cestujících, ve věkové skupině 18-26 let až 90 %. Z otázek na trendy také jednoznačně vyplývá tlak na ceny dopravců. Až 70 % respondentů si myslí, že v posledních letech významně vzrostly nároky na nízké ceny jízdenek.
„Naši zákazníci s námi cestují často každý den, v autobusu stráví mnoho času a tento čas mnohdy chtějí využívat efektivně. V září jsme proto do všech vnitrostátních autobusů nainstalovali dvě LTE antény, které spolu se silnou dualband Wi-Fi a distribuovaným anténním systémem poskytují kvalitní neomezené 4G/LTE internetové připojení. To je aktuálně nejpokročilejší řešení, které je na autobusových linkách v Česku dostupné,“ vysvětluje Pavel Prouza.
U zákazníků je rychlý, neomezený a kvalitní internet vítaný. FlixBus uvádí, že se spokojenost zákazníků s kvalitou internetu na vnitrostátních linkách ustálila na 4,2 bodů z pěti. Objem přenesených dat měsíčně narostl o 25 % oproti srpnu loňského roku. Oproti tomu potřebu občerstvení a nápojů ke komfortní jízdě na vnitrostátních linkách potvrzuje v průzkumu shodně pouze 10 % cestujících, asi pro 6 % je důležitá přítomnost personálu. Kolem jedné pětiny dotázaných si myslí, že zájem o tyto služby v posledních letech opadává, a to nejvíc v porovnání s jinými službami na palubě. Dotazování se uskutečnilo online formou v létě 2018 a zapojilo se do něj více než 600 respondentů z celého území ČR ve věku mezi 18 a 60 let, kteří využívají autobusovou dopravu minimálně jednou za půl roku.