
V roce 1995 se narodil EvoBus, společnost vznikla fúzí značek Mercedes-Benz a Setra. Součástí Daimler Buses je také řada továren na výrobu autobusů, včetně té v Holýšově.
V roce 1995 se narodil EvoBus, společnost vznikla fúzí značek Mercedes-Benz a Setra. Součástí Daimler Buses je také řada továren na výrobu autobusů, včetně té v Holýšově.
Před 25 lety, 23. února 1995, vytvořily dvě evropské značky autobusů Mercedes-Benz a Setra strategické spojenectví. Znamenalo to začátek společnosti Daimler Buses. Dnes je Daimler Buses zastoupen i daleko za hranicemi Evropy.
„Pevně věřím, že události před 25 lety nám umožnily napsat velkou část průmyslové historie v oblasti výroby autobusů, a proto jsme připraveni pokračovat v tomto trendu i v budoucnu. Máme jasnou vizi: naším cílem jako lídra je poskytovat našim zákazníkům po celém světě nejlepší autobusová a mobilitní řešení,“ říká Till Oberwörder, ředitel Daimler Buses.
Fúze Mercedes-Benz - sektoru autobusů, který byl součástí společnosti Mercedes-Benz AG, a značky autobusů Setra, bývalé automobilky Karl Kässbohrer Fahrzeugwerke GmbH, však nebyly hladké. Protože Mercedes-Benz i Setra byly lídry v autobusovém sektoru, musely být překonány politické a kartelové překážky. Ze strachu ze selhání fúze lidé v regionu Ulm/Neu-Ulm 1. února 1995 protestem pokojně sloučení podpořili. Na konci února se hvězda Mercedesu a Kässbohrer "K" spojily a vznikla značka EvoBus GmbH. EvoBus má 14 dceřiných společností v zamích jako je Francie, Španělsko, Itálie a Belgie, které jsou odpovědné za celou řadu služeb Daimler Buses na evropském trhu. Zastoupení má EvoBus i v České republice. Funguje také na klíčových trzích v Evropě, Brazílii, Argentině a Mexiku.
Základem od roku 1995 je výrobní síť
Již v době založení společnosti EvoBus GmbH bylo součástí strategických cílů, aby všechna evropská výrobní místa fungovala flexibilně a jednotně. Hlavním milníkem na cestě k dosažení tohoto cíle bylo vytvoření výrobní sítě mezi závody Mannheim (Německo) a Ligny-en-Barrois (Francie) a Ulm/Neu-Ulm (Německo). Španělský závod Sámano s výrobou náhradních dílů byl přidán do sítě EvoBus v roce 1998 a poté v roce 1999 následoval závod v Holýšově v České republice. Tuto evropskou síť doplňují výrobní závody v Latinské Americe, Indii, Indonésii a Jižní Africe. Dalšími důležitými součástmi sítě jsou minibusová továrna v Dortmundu a Hoşdere (poblíž Istanbulu v Turecku), která je v současné době součástí Mercedes-Benz Türk A.Ş.
Tržby za 25 let se téměř ztrojnásobily
V prvních dnech prodávaly značky Mercedes-Benz a Setra 5 700 vozidel ročně a měly kolem 9 340 zaměstnanců. Na konci roku 2019 Daimler Buses zaměstnával po celém světě přibližně 17 960 lidí a vyprodukovala cca 32 600 kompletních autobusů a podvozků.
Značka Omniplus a použité autobusy od BusStore
Již v roce 1996, rok po fúzi, byla vytvořena značka Omniplus, která je zodpovědná za zajištění všech poprodejních aktivit obou značek autobusů. V současné době Omniplus využívá servisní síť více než 650 workshopů ve 42 zemích po celé Evropě a poskytuje specifické služby pro autobusy, originální náhradní díly, školení a řadu inovativních digitálních služeb.
Čtvrtou a nejmladší značkou, která se k rodině připojila, byl BusStore v září 2013. BusStore zahrnuje veškeré činnosti týkající se použitých autobusů. S ročním obratem kolem 2 000 autobusů se EvoBus nyní stal největším poskytovatelem použitých autobusů v celé Evropě. BusStore má celkem 24 poboček. Většinou na stejných místech jako velké prodejny služeb Omniplus.
Daimler Buses
„Pevně věřím, že události před 25 lety nám umožnily napsat velkou část průmyslové historie v oblasti výroby autobusů, a proto jsme připraveni pokračovat v tomto trendu i v budoucnu. Máme jasnou vizi: naším cílem jako lídra je poskytovat našim zákazníkům po celém světě nejlepší autobusová a mobilitní řešení,“ říká Till Oberwörder, ředitel Daimler Buses.
Fúze Mercedes-Benz - sektoru autobusů, který byl součástí společnosti Mercedes-Benz AG, a značky autobusů Setra, bývalé automobilky Karl Kässbohrer Fahrzeugwerke GmbH, však nebyly hladké. Protože Mercedes-Benz i Setra byly lídry v autobusovém sektoru, musely být překonány politické a kartelové překážky. Ze strachu ze selhání fúze lidé v regionu Ulm/Neu-Ulm 1. února 1995 protestem pokojně sloučení podpořili. Na konci února se hvězda Mercedesu a Kässbohrer "K" spojily a vznikla značka EvoBus GmbH. EvoBus má 14 dceřiných společností v zamích jako je Francie, Španělsko, Itálie a Belgie, které jsou odpovědné za celou řadu služeb Daimler Buses na evropském trhu. Zastoupení má EvoBus i v České republice. Funguje také na klíčových trzích v Evropě, Brazílii, Argentině a Mexiku.
Základem od roku 1995 je výrobní síť
Již v době založení společnosti EvoBus GmbH bylo součástí strategických cílů, aby všechna evropská výrobní místa fungovala flexibilně a jednotně. Hlavním milníkem na cestě k dosažení tohoto cíle bylo vytvoření výrobní sítě mezi závody Mannheim (Německo) a Ligny-en-Barrois (Francie) a Ulm/Neu-Ulm (Německo). Španělský závod Sámano s výrobou náhradních dílů byl přidán do sítě EvoBus v roce 1998 a poté v roce 1999 následoval závod v Holýšově v České republice. Tuto evropskou síť doplňují výrobní závody v Latinské Americe, Indii, Indonésii a Jižní Africe. Dalšími důležitými součástmi sítě jsou minibusová továrna v Dortmundu a Hoşdere (poblíž Istanbulu v Turecku), která je v současné době součástí Mercedes-Benz Türk A.Ş.
Tržby za 25 let se téměř ztrojnásobily
V prvních dnech prodávaly značky Mercedes-Benz a Setra 5 700 vozidel ročně a měly kolem 9 340 zaměstnanců. Na konci roku 2019 Daimler Buses zaměstnával po celém světě přibližně 17 960 lidí a vyprodukovala cca 32 600 kompletních autobusů a podvozků.
Značka Omniplus a použité autobusy od BusStore
Již v roce 1996, rok po fúzi, byla vytvořena značka Omniplus, která je zodpovědná za zajištění všech poprodejních aktivit obou značek autobusů. V současné době Omniplus využívá servisní síť více než 650 workshopů ve 42 zemích po celé Evropě a poskytuje specifické služby pro autobusy, originální náhradní díly, školení a řadu inovativních digitálních služeb.
Čtvrtou a nejmladší značkou, která se k rodině připojila, byl BusStore v září 2013. BusStore zahrnuje veškeré činnosti týkající se použitých autobusů. S ročním obratem kolem 2 000 autobusů se EvoBus nyní stal největším poskytovatelem použitých autobusů v celé Evropě. BusStore má celkem 24 poboček. Většinou na stejných místech jako velké prodejny služeb Omniplus.
Daimler Buses