Novela je návratem ke stavu před rokem 2006.
Novela je návratem ke stavu před rokem 2006.
Řidiči nemuseli povinně odpočívat dva dny v týdnu, ale nově dva dny během dvou týdnů. To by nakonec snížilo náklady cestovních kanceláří. Nařízení by mohlo platit od ledna. Informovala o tom Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (ACČKA).
Nové nařízení podle asociace v prvním čtení schválil Evropský parlament a nyní se čeká na projednání dokumentu v Evropské radě.
Současná právní úprava platí od března 2006; do té doby odpočívali řidiči vždy 48 hodin v kuse během 14 dnů. Novela by tak znamenala návrat ke stavu před rokem 2006, kdy unie kvůli zvýšení bezpečnosti na silnicích práci řidičů více omezila.
Zatímco zvýšení počtu po sobě jdoucích dnů, kdy může řidič za volant, se cestovním kancelářím zřejmě podaří prosadit, zkrácení minimálního denního odpočinku z devíti na osm hodin zatím orgány unie neprošlo.
Nové nařízení podle asociace v prvním čtení schválil Evropský parlament a nyní se čeká na projednání dokumentu v Evropské radě.
Současná právní úprava platí od března 2006; do té doby odpočívali řidiči vždy 48 hodin v kuse během 14 dnů. Novela by tak znamenala návrat ke stavu před rokem 2006, kdy unie kvůli zvýšení bezpečnosti na silnicích práci řidičů více omezila.
Zatímco zvýšení počtu po sobě jdoucích dnů, kdy může řidič za volant, se cestovním kancelářím zřejmě podaří prosadit, zkrácení minimálního denního odpočinku z devíti na osm hodin zatím orgány unie neprošlo.