Elektronický předprodej jízdenek v systému AMSBus stále roste
Stále více cestujících nakupuje jízdenky elektronicky

Automatizovaný předprodej jízdenek, který je nepřetržitě v provozu již 32 let, se stále více přesunuje z předprodejních kanceláří na internet.
Reklama
Automatizovaný předprodej jízdenek, který je nepřetržitě v provozu již 32 let, se stále více přesunuje z předprodejních kanceláří na internet.
Meziročně tak roste prodej na eShopu AMSBus o 5 % , u některých dopravců pak tvoří elektronický prodej většinu tržeb (např.Touring Bohemia, Turancar). Dopravci přecházejí (zejména na eShopu) na prodej pouze za cenu jízdného (tzn. na stejné ceny jako při nákupu v autobusu) u všech jízdenek v AMSBus, což podporuje nárůst prodejů – toho využívají např. všechny společnosti ARRIVA ČR. Cílem ČSAD SVT Praha (SVT) jako provozovatele systému SVT i dopravců je prodej jízdenek nejlépe ze všech do všech zastávek a na všechny linky dopravce. Nově se zařazují do předprodeje i kratší linky (už od cca 50km). S nárůstem nákupu jízdenek v mobilních aplikacích cestující nemusí tisknout e-jízdenky, ale uvádějí řidičům dopravce pouze kód jízdenky.

"Pracovníci SVT rádi poradí dopravcům při nastavení optimálních provozních parametrů pro prodej jízdenek i s využitím nabídky prodeje obousměrných jízdenek, jízdenek se slevou za včasný nákup, jízdenek s otevřenou cestou zpět (Open), apod.," vysvětluje Miroslava Kristlová ze společnosti ČSAD SVT Praha.

Zařazením dopravních výkonů do AMSBus získávají dopravci možnost nabídnout své jízdenky nejen v 200 kancelářích v ČR a SR, ale také na klasických i mobilních eShopech s přímými prokliky z vyhledávačů jízdních řádů (IDOS, Cestovné poriadky - CP.sk). Mohou si zvolit možnost prodeje konkrétních sedadel i bez uvádění konkrétního čísla sedadla pro snadnější organizaci cestujících v busu. Dalším prodejním kanálem, ze kterého lze jízdenky dopravců zapojených v systému AMSBus zakoupit, je německý portálu www.busliniensuche.de a další rozšiřování možností prodeje se připravuje.

"Během letošní sezóny se s úspěchem prodávají jízdenky jak do cyklobusů (např. ARRIVA Morava), tak jako úplná novinka i jízdenky pro vodáky s přepravou lodí, " uvádí Miroslava Kristlová. Dopravci mají možnost využít aplikace on-line prodeje jízdenek v systému AMSBus z vlastních webových stran v rámci tzv. customizace. To využívá např. Turancar, ARRIVA ČR a BUS4U.

Do ostrého provozu je nasazena nová mobilní verze vyhledávače IDOS s integrací nákupu jízdenek AMSBus (mobilní web i nativní aplikace pro iOS a Android), spuštěna je i mobilní verze CP.sk pro Slovensko (mobilní web). Redesign "velkého" systému IDOS včetně integrovaného nákupu jízdenek bude připraven do konce roku.

Aktuálně AMSBus navštíví denně přes 10000 cestujících - přes polovinu z vyhledávače IDOS, a to z počítačů i z mobilní verze, další ze slovenského CP.sk opět v obou variantách. Čtvrtina nákupů proběhne "klasicky" na přepážkách.

Většina dopravců už využívá nejen dispečerský program, ale i mobilní aplikaci Plánky AMSBus on-line obsazeností pro odbavování cestujících řidiči dopravce přes mobilní telefony. Navíc je obsazenost AMSBus nově propojena s odbavovacími strojky TELMAX a testuje se na strojcích Mikroelektroniky.

TZ ČSAD SVT Praha s.r.o.

Elektronický předprodej jízdenek v systému AMSBus stále roste
Příklad ''customizace'' prodeje jízdenek AMSBus - web společnosti ARRIVA ČR