Například v Německu autobusy žádné mýtné neplatí. Tiskový mluvčí ministerstva dopravy Viktor Meca však uvedl, že evropské předpisy výjimku pro autobusy neumožňují. Viz
BUSportál se zeptal ČESMAD Bohemia k elektronickému mýtu.
Například v Německu autobusy žádné mýtné neplatí. Tiskový mluvčí ministerstva dopravy Viktor Meca však uvedl, že evropské předpisy výjimku pro autobusy neumožňují. Viz
BUSportál se zeptal ČESMAD Bohemia k elektronickému mýtu.
(čtk) Zavedení elektronického mýtného zdraží autobusovou dopravu. Shodují se na tom dopravci i představitelé profesních svazů. Mýtné budou platit od příštího roku všechna vozidla nad 12 tun, tedy i autobusy. Řešením by bylo osvobození autobusů od platby mýtného nebo alespoň zavedení nižších poplatků pro autobusy. Například v Německu autobusy žádné mýtné neplatí.
Tiskový mluvčí ministerstva dopravy Viktor Meca však uvedl, že evropské předpisy výjimku pro autobusy neumožňují. MD zatím také neuvažuje o dotacích pro autobusové dopravce, které by náklady na platbu mýtného kompenzovaly.
Zavedení mýtného pro autobusy se může dotknout i veřejných rozpočtů. Kraje, jako objednatelé regionální veřejné dopravy, totiž kompenzují ze svých zdrojů dopravcům ztráty. Podle výkonného ředitele Svazu dopravy Petra Kašíka budou náklady regionálních dopravců na mýtné asi 300 až 350 milionů korun. A tyto náklady budou nakonec hradit právě kraje, řekl Kašík. I podle něj je proto nutné, aby MD snížilo poplatky pro autobusy.
Zdražení jízdenek negativně ovlivní turistický ruch v ČR, uvedla Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA). Cestovní ruch zaměstnává v ČR přímo či nepřímo asi deset procent obyvatelstva, připomněl.
Podle plánů MD a společnosti Kapsch, která mýtný systém buduje, budou všechna vozidla nad 12 tun platit mýtné od 1. ledna 2007. Průměrná sazba bude 4,05 koruny za kilometr. Nákladní dopravci předpokládají zdražení svých služeb o 15 až 20 procent.
Tiskový mluvčí ministerstva dopravy Viktor Meca však uvedl, že evropské předpisy výjimku pro autobusy neumožňují. MD zatím také neuvažuje o dotacích pro autobusové dopravce, které by náklady na platbu mýtného kompenzovaly.
Zavedení mýtného pro autobusy se může dotknout i veřejných rozpočtů. Kraje, jako objednatelé regionální veřejné dopravy, totiž kompenzují ze svých zdrojů dopravcům ztráty. Podle výkonného ředitele Svazu dopravy Petra Kašíka budou náklady regionálních dopravců na mýtné asi 300 až 350 milionů korun. A tyto náklady budou nakonec hradit právě kraje, řekl Kašík. I podle něj je proto nutné, aby MD snížilo poplatky pro autobusy.
Zdražení jízdenek negativně ovlivní turistický ruch v ČR, uvedla Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA). Cestovní ruch zaměstnává v ČR přímo či nepřímo asi deset procent obyvatelstva, připomněl.
Podle plánů MD a společnosti Kapsch, která mýtný systém buduje, budou všechna vozidla nad 12 tun platit mýtné od 1. ledna 2007. Průměrná sazba bude 4,05 koruny za kilometr. Nákladní dopravci předpokládají zdražení svých služeb o 15 až 20 procent.