16 Mercedes eCitaro 12m se v Gdyni připravuje na provoz od prosince 2021. Foto Lech Żurek
Mercedes-Benz eCitara dorazila z továrny v Mannheimu a čekají v depu PKA na zahájení provozu. Jde o první objednávku elektrických eCitaro v Polsku a průlom pro MHD v Gdyni.
Mercedes-Benz eCitara dorazila z továrny v Mannheimu a čekají v depu PKA na zahájení provozu. Jde o první objednávku elektrických eCitaro v Polsku a průlom pro MHD v Gdyni.
Celkem 24 vozidel, 8 kloubových a 16 sólo, přivezla do Polska společnost EvoBus Polska, která v dubnu 2021 po vítězství ve výběrovém řízení podepsala s PKA v Gdyni smlouvu v celkové výši necelých 80 milionů PLN, 47,224 milionů PLN zaplatí za standardní a 32,639 milionů PLN za kloubová (přibližně 420 milionů korun, 15,5 milionu za jeden 12m autobus, 21,4 milionů za 18m autobus). 85 % je hrazeno z prostředků EU.
PKA pro nové elektrické autobusy, které lze nabíjet pantografem i prostřednictvím zásuvky v depu, buduje 24 dobíjecích stanic a 7 rychlodobíjecích stanic pro nabíjení pantografy na pěti autobusových smyčkách a konečných zastávkách. Kloubové vozy vyjedou na lince 150 a dvanáctimetrové na linkách 133, 128, 190 a 282. Nejdelší linka, kterou budou vozidla obsluhovat, má délku 32 km, nabití baterie na konečných zastávkách by mělo trvat cca 5-6 minut.
K vybavení autobusů patří podpůrné systémy řidiče pro bezpečnost jízdy, systém automatické detekce a hašení požáru, klimatizace s aktivními filtry proti virům, defibrilátor, řidič má plně oddělenou kabinu. Autobusy budou propojeny s OMNIplus ON pro sledování stavu on-line a efektivní servis a optimalizaci jízdy.
PKA pro nové elektrické autobusy, které lze nabíjet pantografem i prostřednictvím zásuvky v depu, buduje 24 dobíjecích stanic a 7 rychlodobíjecích stanic pro nabíjení pantografy na pěti autobusových smyčkách a konečných zastávkách. Kloubové vozy vyjedou na lince 150 a dvanáctimetrové na linkách 133, 128, 190 a 282. Nejdelší linka, kterou budou vozidla obsluhovat, má délku 32 km, nabití baterie na konečných zastávkách by mělo trvat cca 5-6 minut.
K vybavení autobusů patří podpůrné systémy řidiče pro bezpečnost jízdy, systém automatické detekce a hašení požáru, klimatizace s aktivními filtry proti virům, defibrilátor, řidič má plně oddělenou kabinu. Autobusy budou propojeny s OMNIplus ON pro sledování stavu on-line a efektivní servis a optimalizaci jízdy.
Kloubová eCitara přijížděla na začátku dubna. Foto Marcin Gromadzki Public Transport Consulting
eCitaro pro PKA Gdynia. Foto Marcin Gromadzki Public Transport Consulting

Do Lombardie dorazily první kloubové elektrické autobusy…
Yutong dodal do Uzbekistánu a Pákistánu 600 elektrických…
Po Bruselu jezdí 56 nových kloubových autobusů eCitaro


