16 Mercedes eCitaro 12m se v Gdyni připravuje na provoz od prosince 2021. Foto Lech Żurek
Mercedes-Benz eCitara dorazila z továrny v Mannheimu a čekají v depu PKA na zahájení provozu. Jde o první objednávku elektrických eCitaro v Polsku a průlom pro MHD v Gdyni.
Mercedes-Benz eCitara dorazila z továrny v Mannheimu a čekají v depu PKA na zahájení provozu. Jde o první objednávku elektrických eCitaro v Polsku a průlom pro MHD v Gdyni.
Celkem 24 vozidel, 8 kloubových a 16 sólo, přivezla do Polska společnost EvoBus Polska, která v dubnu 2021 po vítězství ve výběrovém řízení podepsala s PKA v Gdyni smlouvu v celkové výši necelých 80 milionů PLN, 47,224 milionů PLN zaplatí za standardní a 32,639 milionů PLN za kloubová (přibližně 420 milionů korun, 15,5 milionu za jeden 12m autobus, 21,4 milionů za 18m autobus). 85 % je hrazeno z prostředků EU.
PKA pro nové elektrické autobusy, které lze nabíjet pantografem i prostřednictvím zásuvky v depu, buduje 24 dobíjecích stanic a 7 rychlodobíjecích stanic pro nabíjení pantografy na pěti autobusových smyčkách a konečných zastávkách. Kloubové vozy vyjedou na lince 150 a dvanáctimetrové na linkách 133, 128, 190 a 282. Nejdelší linka, kterou budou vozidla obsluhovat, má délku 32 km, nabití baterie na konečných zastávkách by mělo trvat cca 5-6 minut.
K vybavení autobusů patří podpůrné systémy řidiče pro bezpečnost jízdy, systém automatické detekce a hašení požáru, klimatizace s aktivními filtry proti virům, defibrilátor, řidič má plně oddělenou kabinu. Autobusy budou propojeny s OMNIplus ON pro sledování stavu on-line a efektivní servis a optimalizaci jízdy.
PKA pro nové elektrické autobusy, které lze nabíjet pantografem i prostřednictvím zásuvky v depu, buduje 24 dobíjecích stanic a 7 rychlodobíjecích stanic pro nabíjení pantografy na pěti autobusových smyčkách a konečných zastávkách. Kloubové vozy vyjedou na lince 150 a dvanáctimetrové na linkách 133, 128, 190 a 282. Nejdelší linka, kterou budou vozidla obsluhovat, má délku 32 km, nabití baterie na konečných zastávkách by mělo trvat cca 5-6 minut.
K vybavení autobusů patří podpůrné systémy řidiče pro bezpečnost jízdy, systém automatické detekce a hašení požáru, klimatizace s aktivními filtry proti virům, defibrilátor, řidič má plně oddělenou kabinu. Autobusy budou propojeny s OMNIplus ON pro sledování stavu on-line a efektivní servis a optimalizaci jízdy.
Kloubová eCitara přijížděla na začátku dubna. Foto Marcin Gromadzki Public Transport Consulting
eCitaro pro PKA Gdynia. Foto Marcin Gromadzki Public Transport Consulting