Elektrobus SOR EBN 8 se představí na linkách MHD v Českých Budějovicích
© BUSportál

24.3.2014 proběhla krátká prezentační jízda pro média se zástupci Dopravního podniku města České Budějovice a výrobce SOR.
24.3.2014 proběhla krátká prezentační jízda pro média se zástupci Dopravního podniku města České Budějovice a výrobce SOR.
Podobně jako v Praze i v Českých Budějovicích po prezentaci malokapacitního elektrobusu Siemens/Rampini (elektrovýzbroj/karoserie) s možmností dobíjení z trolejového vedení se prezentuje i zde téměř stejně "krátký" elektrobus SOR/Cegelec (karoserie/elektrovýzbroj) EBN 8.

Elektrobus české výroby si budou moci vyzkoušet cestující v Českých Budějovicích od úterý 25. 3. 2014 do úterý 1. 4. 2014 . Dopravní podnik (DPmČB) vůz nasadí na běžné linky MHD s cílem otestovat zejména jeho spotřebu a dojezd.

Malokapacitní elektrobus o délce 8 m a šířce 2,52 m s obsaditelností 51 cestujících vychází z modelové řady uvedené na trh v roce 2010. Oproti předchozímu typu došlo k výrazné změně designu a vylepšení technických parametrů ovlivňujících zejména dojezd elektrobusu.

"Možnost vyzkoušení elektrobusu vitáme. Prověříme provozní i jízdní vlastnosti vozu, abychom si mohli udělat vlastní představu o možnostech jeho využití. Vzhledem k nižší obsaditelnosti je vhodný zejména na méně vytížené linky", říká místopředseda představenstva dopravního podniku Slavoj Dolejš. Veřejné jízdy se konají ve dnech 24. 3. - 1. 4. 2014 na běžných spojích a přeprava cestujících se řídí platným tarifem. Vzhledem k omezené kapacitě bude elektrobus nasazen vždy za běžným vozem na daném spoji. Nasazení na linky a jízdní řády elektrobusu jsou k dispozici na webových stránkách DPmČB.
K dnešnímu dni bylo ve výrobním závodě SOR v Libchavách vyrobeno devět elektrobusů, které jsou provozovány jak v ČR, tak i v zahraničí. Další elektrobusy si v počtu pěti kusů objednala jako pilotní projekt ruská společnost pro svoz zaměstnanců z okrajových částí Moskvy do ústředí firmy v centru města. Pět elektrobusů EBN 10,5 bude zhotoveno v roce 2014 pro východoslovenské Košice. Hlavním dodavatelem elektrické části pro elektrobusy řady EBN je firma Cegelec Praha, a.s. Elektrický pohon tvoří vodou chlazený asynchronní šestipólový trakční motor o výkonu 120-180kW / 400 VAC a trakční polovodičový měnič Cegelec koncipovaný na bázi IGBT tranzistorů. Oba jsou spolu s trakčními Lithium-Iontovými akumulátory o kapacitě 300 Ah umístěny v zadní části vozidla. Nabíjení akumulátorů se děje prostřednictvím třífázové zásuvky ze zdroje napětí 3x400V AC. Doba nabíjení probíhá ve dvou možných režimech: rychlé nabíjení trvá asi 1 hodinu, pomalé asi 8 hodin. Standardní dojezd v městském provozu je dle lokálních podmínek 150 – 180 km.

Z TZ DPmČB

Elektrobus SOR EBN 8 se představí na linkách MHD v Českých Budějovicích
© BUSportál
Elektrobus SOR EBN 8 se představí na linkách MHD v Českých Budějovicích
© BUSportál
Elektrobus SOR EBN 8 se představí na linkách MHD v Českých Budějovicích
© BUSportál
Elektrobus SOR EBN 8 se představí na linkách MHD v Českých Budějovicích
© BUSportál
Elektrobus SOR EBN 8 se představí na linkách MHD v Českých Budějovicích
© BUSportál
Elektrobus SOR EBN 8 se představí na linkách MHD v Českých Budějovicích
© BUSportál
Elektrobus SOR EBN 8 se představí na linkách MHD v Českých Budějovicích
© BUSportál
Elektrobus SOR EBN 8 se představí na linkách MHD v Českých Budějovicích
© BUSportál
Elektrobus SOR EBN 8 se představí na linkách MHD v Českých Budějovicích
© BUSportál
Elektrobus SOR EBN 8 se představí na linkách MHD v Českých Budějovicích
© BUSportál
Elektrobus SOR EBN 8 se představí na linkách MHD v Českých Budějovicích
© BUSportál