Elektrobus Proterra ujel 1 772 km na jedno nabití

Dvanáctimetrový model Catalyst E2 Max s bateriemi o kapacitě 660 kWh vytvořil světový rekord na testovacím okruhu Navistar Proving Grounds v Americe.
Dvanáctimetrový model Catalyst E2 Max s bateriemi o kapacitě 660 kWh vytvořil světový rekord na testovacím okruhu Navistar Proving Grounds v Americe.
Elektrobus značky Proterra vyvořil pro svou kategorii nový rekord v dojezdu. Na jedno nabití baterií ujel 1 101,2 mil (1 772,2 km), jel však nízkou rychlostí.

Kalifornská společnost Proterra byla založena v roce 2004 a od svého vzniku se specializuje na vývoj a výrobu elektřinou poháněných vozidel, včetně  autobusů. V současnosti její vozidla provozuje v USA více než 40 společnosti s více než 400 autobusy. V loňském roce prodala 190 autobusů a podle jejího vyjádření je na cestě k daleko větším úspěchům. Baterie pro své autobusy vyvinula ve spolupráci s korejskou společností LG Chem Ltd. Montáže akumulátorů provádí v nové továrně v Burlingame v Kalifornii.

Proterra v minulosti již několikrát dojezd svých vozidel testovala a například v září loňského roku její elektrobus vybavený bateriemi s kapacitou 440 kWh dokázal na jedno nabití ujet 603 mil (970,4 km).

Tentokrát byl k rekordní jízdě použit model Catalyst E2 Max s elektromotorem o výkonu 220 kW a bateriemi s kapacitou 660 kWh. Toto vozidlo v první polovině letošního září vyrazilo na testovací okruh Navistar Proving Grounds v New Carlisle ve státě Indiana a na jedno nabití baterií ujelo 1 101,2 mil (1 772,2 km). K dosažení tohoto rekordu vedle samotných kvalit konstrukce autobusu a jeho pohonného systému přispěly i podmínky na testovacím okruhu, na němž celá jízda probíhala a rovněž specifický styl jízdy. Průměrná rychlost byla údajně jen 15 mil za hodinu (24,14 km/h.).

Proterra Catalyst E2 Max, která je vlajkovou lodí své řady především díky kapacitě baterií, dosahuje maximální rychlosti 105 km/h a zrychluje z 0 na 32 km/h za 6,8 s. Podle společnosti Proterra má dojezd E2 Max v reálnem provozu v závislosti na trase a zatížení cestujícími kolem 563 km. Dobíjení baterií s kapacitou 660 kWh má v depu trvat cca pět hodin.

Proterra Catalyst E2 je dvounápravový městský autobus pro 40 sedících cestujících a 37 stojících pasažérů. V konstrukci jsou mimo jiné využita i uhlíková vlákna. Ta mají výrazný podíl na nízké hmotnosti vozidla pod 18 tun. K dispozici je v současnosti i jedenáctimetrové provedení.

Zdroj: Proterra.com


Elektrobus Proterra ujel 1 772 km na jedno nabití
Elektrobus Proterra ujel 1 772 km na jedno nabití
Elektrobus Proterra ujel 1 772 km na jedno nabití