Elektrický MAZ byl představen v Kyjevě
MAZ 303E10 je v Kyjevě provozován na obvyklé kyjevské trase, kde jsou testovány udávané ukazatele v zimních podmínkách. Po zkušenostech budou městské úřady rozhodovat o vhodnosti nákupu vozidel. Foto MAZ

MAZ 303E10 vyrábí Minský automobilový závod v novém závodě otevřeném na konci roku 2020. Plánuje dodávat kolem 300 ekologických vozidel ročně.
MAZ 303E10 vyrábí Minský automobilový závod v novém závodě otevřeném na konci roku 2020. Plánuje dodávat kolem 300 ekologických vozidel ročně.
V Kyjevě je zkušebně v provozu nejnovější elektrický autobus MAZ 303E10, založený na modelu MAZ 303 třetí generace. Vůz je vybaven německým elektromotorem ZF CeTrax 300 kW s nízkou spotřebou elektřiny. Dojezd 280–320 km zajišťují baterie s kapacitou 285 kWh, dobití trvá 4–6 hodin.




Městský elektrobus má délku 12,43 m, šířku 2,55 m a výšku 3,3 m. Pojme 72 cestujících, z toho 30 na sedadlech. Elektrobus má 100% nízkou podlahu, výška vstupu je pouze 320 mm a jedny dveře jsou vybaveny sklopnou rampou pro snadný vstup osob s omezenou schopností pohybu a orientace. Sedadla jsou vybavena USB porty. MAZ 303E10 s většími prosklenými plochami je vybaven klimatizací a účinným topením.

Rám elektrobusu je vyroben z nerezové oceli a vnější obložení z hliníku a plastu. Baterie jsou dimenzovány na 3000 nabíjecích cyklů. Celkově má ​​18 baterií: 12 na střeše a 6 dalších - v motoru. Hmotnost je o 500 kg vyšší než u MAZ 303 s dieselovým pohonem.

Sedadlo řidiče je vybaveno plně digitálním přístrojovým panelem, na obrazovce se zobrazují všechny informace o provozu systémů autobusu. Elektrobus je vybaven moderními bezpečnostními systémy ECAS a EBS.

MAZ vyrábí elektrické autobusy v novém montážním závodě ve městě Zhodino, kde počítá i s výrobou trolejbusů. V současné době dodává pro Ufimskij tramvajno-trollejbusnyj zavod (UTTZ) karosérie pro parciální trolejbusy Gorozhanin. Brzy by se mělo v ulicích ruského Ufa, v jednom z nejvýchodnějších měst Evropy nedaleko pohoří Ural, objevit prvních 10 nízkopodlažních bateriových vozidel. Trolejbus má kapacitu 92 cestujících, 31 sedících. K dispozici je informační a kamerový systém, Wi-Fi a pro řidiče moderní pracoviště. Autonomně je udávána jízda 20 km.


Elektrický MAZ byl představen v Kyjevě
Elektrický MAZ byl představen v Kyjevě
Elektrický MAZ byl představen v Kyjevě
Elektrický MAZ byl představen v Kyjevě
V ulicích města Ufa se v únoru objevil první z deseti trolejbusů "Gorožanin" neboli "Měšťan". Foto MAZ