Elektrické autobusy VDL pro Düsseldorf

Rheinbahn v Düsseldorfu objednala 20 bateriových autobusů od nizozemského výrobce VDL. Dodávka prvních vozů je naplánována na polovinu roku 2024. S novými kloubovými i sólo vozy se počet bateriových autobusů v německém městě zvýší na třicet.

Rheinbahn v Düsseldorfu objednala 20 bateriových autobusů od nizozemského výrobce VDL. Dodávka prvních vozů je naplánována na polovinu roku 2024. S novými kloubovými i sólo vozy se počet bateriových autobusů v německém městě zvýší na třicet.

Nákup nových bezeminisních autobusů přispívá k cílům hlavního města německé spolkové země Severní Porýní-Vestfálsko být do roku 2035 klimaticky neutrální. Znamená to během příštích dvanácti let přeměnit i pohonné systémy asi 500 autobusů. Přechod na bezemisní pohony znamená i zajištění potřebné nabíjecí a parkovací infrastruktury. Výstavba moderního zázemí v depu v Heerdtu pro 60 bateriových autobusů včetně zajištění potřebné energie bude brzy ukončena.

Objem investice se pohybuje kolem 18,5 milionu eur, přibližně 7,5 milionu zajistí spolková země Severní Porýní-Vestfálsko. Z dvaceti objednaných autobusů je 15 kloubových a pět sólo. Kloubové autobusy se čtyřmi dveřmi nabízejí o délce 18 metrů 48 míst k sezení a 66 míst k stání. Minimální dojezd je podle  výrobce 245 kilometrů. 12metrové autobusy se třemi dveřmi, 34 sedadly a 43 místy k stání mají autonomii minimálně 252 kilometrů. Předpokládá se, že autobusy budou nasazeny z vozovny v Heerdtu na linkách 729, 834, 835, 836 a SB51.

V prosinci 2020 uvedla Rheinbahn do provozu deset bateriových autobusů Irizar ie, osm z nich bylo o čtyři měsíce později zničeno při požáru v depu Heerdt. Rheingahn okanžitě objednal nové a v současné době probíhají jejich dodávky.

Aktuálně odebírá také deset autobusů s palivovými články od portugalského výrobce CaetanoBus, z nichž první jsou již ve zkušebním provozu na lince 732, a probíhá celoevropské výběrové řízení na deset dalších autobusů na vodík. Zatímco Rheinbahn jako provozovatel veřejné dopravy v Düsseldorfu zajistí vozidla H2 a jejich provoz, výrobu vodíku převezme Stadtwerke jako dodavatel energie. Podle dřívějšího oznámení společnost investuje do elektrolyzéru o kapacitě jednoho megawattu, aby mohla v budoucnu na místě vyrábět zelený vodík. To však bude možné až od roku 2026 – kdy bude elektrolyzér napájen elektřinou z místní spalovny odpadu.