Elektrické autobusy Ebusco pro největší německé letiště
Letiště ve Frankfurtu objednalo první elektrické autobusy. Díky specifickým požadavkům na výšku vozidel vyhrálo Ebusco. Foto Fraport

Nizozemský výrobce uzavřel dvouletou rámcovou smlouvu s letištěm Fraport na dodávku až osmi dvanáctimetrových autobusů Ebusco 3.0. Jde o první objednávku Ebusco v leteckém sektoru.

Nizozemský výrobce uzavřel dvouletou rámcovou smlouvu s letištěm Fraport na dodávku až osmi dvanáctimetrových autobusů Ebusco 3.0. Jde o první objednávku Ebusco v leteckém sektoru.

Tým klíčových odborníků Ebusco se při vývoji lehkého Ebusco 3.0 inspiroval v různých oblastech a také v leteckém průmyslu. Díky své kompozitní konstrukci může tato konfigurace autobusu jet s nejmenší dostupnou baterií "větší než 250 kW" až 350 km na jedno nabití a zajistit tak jednodušší každodenní letištní provoz. Fraport je jedním z předních hráčů v globálním letištním byznysu má cíl snižovat své emise CO2 a do roku 2045 dosáhnout čisté nuly. Autobusy od nizozemského výrobce k tomu mají pomoci, patří mezi první elektrické autobusy ve vozovém parku Fraport.

Přestože několik autobusů Ebusco 3.0 již jezdí v Nizozemsku a Německu, bude to poprvé, kdy budou autobusy Ebusco nasazeny mimo městské oblasti. Smlouva s Frankfurt Airport zahrnuje pevnou objednávku na čtyři autobusy a opci na čtyři další. Budou speciálně upraveny pro efektivní letištní dopravu. Fraport mimo jiné požadoval specifická výšková omezení. Model nizozemské společnosti má baterie instalované v podlaze a ne na střeše. Výsledná výška vozidla 3,19 metru je tak o 26 centimetrů nižší než například u 3,45 metru vysokého Mercedes eCitaro.

 


Elektrické autobusy Ebusco pro největší německé letiště
Ebusco 3.0 bude přizpůsobené specifickému provozu na terminálech letiště. Foto Ebusco
Elektrické autobusy Ebusco pro největší německé letiště
Fraport má cíl snižovat své emise CO2 a do roku 2045 obměnit svou současnou flotilu, která zajišťuje pozemní dopravu, za bezemisní. Foto Fraport