Cestu po Evropě v době vrcholící kampaně před vstupem České republiky do Evropské unie absolvoval v současnosti v rámci projektu "EKOBUS - Jedeme do Evropy" moderní ekologický autobus - produkt
Cestu po Evropě v době vrcholící kampaně před vstupem České republiky do Evropské unie absolvoval v současnosti v rámci projektu "EKOBUS - Jedeme do Evropy" moderní ekologický autobus - produkt
Cestu po Evropě v době vrcholící kampaně před vstupem České republiky do Evropské unie absolvoval v současnosti v rámci projektu "EKOBUS - Jedeme do Evropy" moderní ekologický autobus - produkt společnosti NORDlogistic. Více o parametrech EKOBUSu naleznete ZDE. 2.května slavnostně vyjel EKOBUS ze Staroměstského náměstí. O tři dny později, 5.května, při oficiálním ceremoniálu v Bruselu za přítomnosti Pavla Teličky, velvyslance ČR při EU, Ekobus dostal zelenou ke své pouti po metropolích Evropské unie. Téměř jeden měsíc dlouhá cesta, procházející dalšími významnými evropskými metropolemi ve Francii, Španělsku, Portugalsku, Německu, Itálii a Rakousku, končí 28. května v Bratislavě.
Michal Jergl z NORDlogistic vysvětluje: " Cíle naší cesty lze chápat ve dvou rovinách. Jednak jsme naši cestou chtěli podpořit kladné stanovisko našich spoluobčanů v referendu o vstupu naší země do EU, prezentovat se jako rovnocenný partner stávajícím členům přinášející špičkovou technologii. Dále naše cesta měla i svůj obchodí rozměr, neboť nezastíráme, že dopravci v zemích EU jsou našimi potenciálními klienty.
Některá pokroková města Evropské unie již dala zelenou autobusům, nákladním i osobním automobilům poháněným čistým přírodním zemním plynem. Náš EKOBUS jako první autobus sdružuje několik parametrů - je bezpečný, lehký, hbitý, tichý i velice úsporný. Splňováním emisní normy EURO 5* je i na evropském kontinentě chápán jako dopravní prostředek, který představuje aktivní řešení současných důsledků překotného rozvoje dopravy.
Zúčastnili jsme se i Mezinárodní konference a výstavy European Natural Gas Vehicle Association /ENGVA/, konané ve dnech 13.-15. května 2003 v portugalském Portu, kde jsme prezentovali EKOBUS nejenom odborné, ale i laické veřejnosti. " "
Tlakové zásobníky jsou umístěny na střeše vozidla, což nesnižuje objem zavazadlových prostor a zajišťuje úplnou bezpečnost dopravy plynu. Plynová soustava je elektronicky kontrolovatelná, má univerzální plnící ventil a tlakový snímač vyvedený do zorného pole řidiče.
EKOBUS je dvounápravový třídveřový autobus, který je konstruován nejmodernějšími technologiemi. Je vyráběn ve třech různých modifikacích v závislosti na jeho využití v praxi. Pro městskou hromadnou dopravu se využívá EKOBUS verze B, pro příměstskou verze C, meziměstské ekologické autobusy jsou produkovány ve verzi LC. Standardně jsou všechny verze vybaveny odbavovacím a informačním systémem na přání zákazníků, bezpečnostními prvky jako je ABS, retardér, klimatizované pracoviště řidiče, atd..
Přizpůsobení EKOBUSU verze B pro městskou hromadnou dopravu spočívá na ideách co nejvíce vyjít vstříc cestujícím. Je vyráběn se sníženou podlahou v prostoru středních dveří je umístěna plošina pro bezbariérový přístup. Rozmístění sedadel umožňuje dostatek prostoru pro invalidní vozík nebo dětský kočárek. EKOBUS má výborné jízdní vlastnosti a manévrovatelnost z důvodu své velikosti, a proto se plně uplatní v náročných dopravních situacích velkých měst. Pořizovací cena ekologického autobusu EKOBUS je vyšší ve srovnání s dieslovou verzí. Při předpokládaném počtu ujetých kilometrů 50 000 km ročně a předpokládaném rozdílu ceny nafty o 50% vyšší než zemní plyn je návratnost investice 7 let s tím, že v průběhu 7 let ekologický autobus EKOBUS vyprodukuje o 57.4 tun zplodin méně než dieselová verze.
EKOBUS splňuje požadavky standardu Euro 3 - Euro 5, ECE 110 R a emisními limity i nejpřísnější kalifornské normy ULEV (Ultra-low-emission vehicle).
Ekobusy se v praxi při plném provozu výborně osvědčují a zvláště ve znečistěných průmyslových oblastech výrazně přispívají k rychlému zlepšení životního prostředí. Provoz Ekobusu je ekonomicky výhodný, kdy za stejnou cenu pohonných hmot ujede Ekobus dvojnásobnou vzdálenost než dieslová verze.
Od poloviny roku 2003 bude využíváno na území Česka 28 nových Ekobusů - jejich provoz zajišťuje mateřská dopravní společnost ČSAD BUS Ústí nad Labem a.s. , a to především v oblasti severních, severovýchodních a středních Čech. Můžeme představit bílou linku zabezpečenou ekologickými autobusy v Ústí nad Labem, Teplicích, Bílině, Krupce, Litoměřicích a Roudnici nad Labem.
Ekobus je držitelem ceny "Grand Prix", Ecocity 2003.
Zdroj: Tisková zpráva - Michal Jergl
Michal Jergl z NORDlogistic vysvětluje: " Cíle naší cesty lze chápat ve dvou rovinách. Jednak jsme naši cestou chtěli podpořit kladné stanovisko našich spoluobčanů v referendu o vstupu naší země do EU, prezentovat se jako rovnocenný partner stávajícím členům přinášející špičkovou technologii. Dále naše cesta měla i svůj obchodí rozměr, neboť nezastíráme, že dopravci v zemích EU jsou našimi potenciálními klienty.
Některá pokroková města Evropské unie již dala zelenou autobusům, nákladním i osobním automobilům poháněným čistým přírodním zemním plynem. Náš EKOBUS jako první autobus sdružuje několik parametrů - je bezpečný, lehký, hbitý, tichý i velice úsporný. Splňováním emisní normy EURO 5* je i na evropském kontinentě chápán jako dopravní prostředek, který představuje aktivní řešení současných důsledků překotného rozvoje dopravy.
Zúčastnili jsme se i Mezinárodní konference a výstavy European Natural Gas Vehicle Association /ENGVA/, konané ve dnech 13.-15. května 2003 v portugalském Portu, kde jsme prezentovali EKOBUS nejenom odborné, ale i laické veřejnosti. " "
Více o parametrech EKOBUSu
Nový český výrobek s názvem EKOBUS patří do kategorie ekologických autobusů využívající nejčistší alternativní palivo - stlačený přírodní zemní plyn. Zemní plyn neobsahuje žádné karcinogenní substance a není zdrojem zplodin narušujících ozónovou vrstvu atmosféry. V porovnání s naftou se produkuje o 30% méně CO2, až o 90% méně CO a o 25% méně oxidu dusíků. Současně jako jediné palivo spalováním neprodukuje pevné částice a saze, které se nám v případě běžných autobusů usazují v plicích.Tlakové zásobníky jsou umístěny na střeše vozidla, což nesnižuje objem zavazadlových prostor a zajišťuje úplnou bezpečnost dopravy plynu. Plynová soustava je elektronicky kontrolovatelná, má univerzální plnící ventil a tlakový snímač vyvedený do zorného pole řidiče.
EKOBUS je dvounápravový třídveřový autobus, který je konstruován nejmodernějšími technologiemi. Je vyráběn ve třech různých modifikacích v závislosti na jeho využití v praxi. Pro městskou hromadnou dopravu se využívá EKOBUS verze B, pro příměstskou verze C, meziměstské ekologické autobusy jsou produkovány ve verzi LC. Standardně jsou všechny verze vybaveny odbavovacím a informačním systémem na přání zákazníků, bezpečnostními prvky jako je ABS, retardér, klimatizované pracoviště řidiče, atd..
Přizpůsobení EKOBUSU verze B pro městskou hromadnou dopravu spočívá na ideách co nejvíce vyjít vstříc cestujícím. Je vyráběn se sníženou podlahou v prostoru středních dveří je umístěna plošina pro bezbariérový přístup. Rozmístění sedadel umožňuje dostatek prostoru pro invalidní vozík nebo dětský kočárek. EKOBUS má výborné jízdní vlastnosti a manévrovatelnost z důvodu své velikosti, a proto se plně uplatní v náročných dopravních situacích velkých měst. Pořizovací cena ekologického autobusu EKOBUS je vyšší ve srovnání s dieslovou verzí. Při předpokládaném počtu ujetých kilometrů 50 000 km ročně a předpokládaném rozdílu ceny nafty o 50% vyšší než zemní plyn je návratnost investice 7 let s tím, že v průběhu 7 let ekologický autobus EKOBUS vyprodukuje o 57.4 tun zplodin méně než dieselová verze.
EKOBUS splňuje požadavky standardu Euro 3 - Euro 5, ECE 110 R a emisními limity i nejpřísnější kalifornské normy ULEV (Ultra-low-emission vehicle).
Ekobusy se v praxi při plném provozu výborně osvědčují a zvláště ve znečistěných průmyslových oblastech výrazně přispívají k rychlému zlepšení životního prostředí. Provoz Ekobusu je ekonomicky výhodný, kdy za stejnou cenu pohonných hmot ujede Ekobus dvojnásobnou vzdálenost než dieslová verze.
Od poloviny roku 2003 bude využíváno na území Česka 28 nových Ekobusů - jejich provoz zajišťuje mateřská dopravní společnost ČSAD BUS Ústí nad Labem a.s. , a to především v oblasti severních, severovýchodních a středních Čech. Můžeme představit bílou linku zabezpečenou ekologickými autobusy v Ústí nad Labem, Teplicích, Bílině, Krupce, Litoměřicích a Roudnici nad Labem.
Ekobus je držitelem ceny "Grand Prix", Ecocity 2003.
Zdroj: Tisková zpráva - Michal Jergl