Daimler Buses představil 18. listopadu 2024 nový bateriový meziměstský autobus Mercedes-Benz eIntouro s lithium-železo fosfátovými bateriemi a autonomií až 500 kilometrů. Zákazníci si ho mohou objednat od začátku roku 2025. Premiéra se připravuje na Busworld 2025. První dodávky se plánují v roce 2026. Od začátku roku 2026 bude k dispozici také městský autobus s generace baterií NMC4 s dojezdem až 500 a 700 kilometrů.
Daimler Buses představil 18. listopadu 2024 nový bateriový meziměstský autobus Mercedes-Benz eIntouro s lithium-železo fosfátovými bateriemi a autonomií až 500 kilometrů. Zákazníci si ho mohou objednat od začátku roku 2025. Premiéra se připravuje na Busworld 2025. První dodávky se plánují v roce 2026. Od začátku roku 2026 bude k dispozici také městský autobus s generace baterií NMC4 s dojezdem až 500 a 700 kilometrů.
Na „Daimler Buses eMobility Days“ v Berlíně ukázal svůj první bateriový meziměstský autobus Mercedes-Benz eIntouro jako téměř sériový prototyp. Výrobce tím rozšiřuje svou nabídku o elektrické autobusy pro místní veřejnou dopravu mezi městy a venkovem pro delší vzdálenosti a vyšší rychlosti. Vozidlo se stejnou technologií LFP (lithium-železo fosfát) baterií jako nákladní vůz Mercedes-Benz eActros 600 nabídne dojezd až 500 kilometrů. Stejně jako eCitaro se bude nabíjet převážně v noci v depu nebo v nabíjecích stanicích v regionu, pokud budou k dispozici. Zákazníci si nové eIntouro mohou objednávat od začátku roku 2025 a světová premiéra sériového vozu je naplánována na veletrh Busworld v Bruselu v říjnu 2025.
eIntouro bude volitelně k dispozici s jedním nebo dvěma akumulátory, každý s nominální kapacitou 207 kWh. Kromě tradičních meziměstských linek lze tedy nový autobus využít i pro krátké výlety, kyvadlovou dopravu, exkurze nebo školní autobusovou dopravu. Dvě baterie lze plně nabít výkonem až 300 kW během 90 minut; s jedinou baterií toho lze dosáhnout za 70 minut. S technologií LFP lze využít více než 95 procent kapacity. Baterie v eIntouro nabízejí životnost až 15 let.
S dvěma délkami 12,18 metru a 13,09 metru a s kapacitou 50 až maximálně 63 sedadel nabízí vozidlo stejně mnoho prostoru jako varianta s konvenčním pohonem. Díky tomu může toto vozidlo nahradit meziměstský autobus s naftovým pohonem.
Od dnešního dne bude Daimler Buses nabízet novou elektronickou architekturu. Poprvé umožní bezdrátové aktualizace softwaru pro autobusy bez nutnosti návštěvy servisu. To může omezit návštěvy servisu a zlepšit dostupnost vozidla. Vizí je použití technologie ve všech budoucích modelech autobusů/zájezdových autokarů tohoto výrobce.
Kromě eIntouro Daimler Buses představil také novou generaci baterií „NMC4“ (nikl-mangan-kobalt) s o šest procent vyšší energetickou hustotou než předchozí NMC3. eCitaro má tak mít dojezd 500 kilometrů. Pro všechny modely eCitaro budou k dispozici od roku 2026.
Kromě bateriových elektrických městských autobusů Mercedes-Benz eCitaro, které se sériově vyrábí od roku 2018, mohou zákazníci provozovat také eCitaro s palivovými články. Vozidlo výhradně na vodík lze používat zcela nezávisle na jakékoli infrastruktuře elektrického nabíjení. Nově umožní dojezd 700 kilometrů.
Do konce dekády chce mít Daimler Buses ve svém portfoliu také elektricky poháněné zájezdové autobusy.
Cílem je do roku 2030 nové modely na baterie a vodík nabízet v každém segmentu. Zpočátku se zaměří na klíčové trhy Evropy a Latinské Ameriky.
Podle nařízení EU se budou do roku 2039 na klíčovém evropském trhu prodávat pouze nová vozidla s neutrálními emisemi CO2. V segmentu městských autobusů je v plánu opatření již od roku 2030.