eCitaro fuel cell, první kloubový bateriový autobus od Daimler Buses, vybavený palivovým článkem pro prodloužení dojezdu, předvedl své schopnosti během náročného zimního přejezdu přes Alpy. Teprve poté byl představen na UITP Summitu v Barceloně.
eCitaro fuel cell, první kloubový bateriový autobus od Daimler Buses, vybavený palivovým článkem pro prodloužení dojezdu, předvedl své schopnosti během náročného zimního přejezdu přes Alpy. Teprve poté byl představen na UITP Summitu v Barceloně.
Testovací provoz zahrnoval chování při studeném startu, výkon systému řízení teploty a funkčnost palivových článků ve vysokých nadmořských výškách. „Cílem jízd v nadmořských výškách více než 1 700 metrů bylo zjistit funkčnost systému palivových článků v extrémních nadmořských výškách. Nový pohonný systém musel prokázat svoji výkonnost i v náročných horských průsmycích se stoupáním a klesáním až 15 procent,“ uvádí Daimler Buses.
Autobus s palivovými články čelil v jihotyrolských Alpách mrazu a prudkým stoupáním. Testovací vůz byl jedním ze čtyř vyrobených prototypů.
Inženýři během cesty monitorovali různé parametry, včetně teploty, spotřeby energie a úrovně nabití baterie. "Tým úspěšně překonal 360kilometrovou trasu přes Alpy z Neu-Ulmu do Bolzana, za použití kombinace baterie a vodíkové energie. eCitaro fuel cell prokázal efektivní využití energie i ve strmých stoupáních, díky novému systému tepelného managementu a vysoké rekuperaci při brzdění," popisuje Daimler Buses.
Výrobce zdůrazňuje: „Energetická bilance byla pozitivní, po 368 kilometrech a příležitostném nabití s přibližně 55 kWh indikátor nabití baterie stále ukazoval 56 procent. Vodíkové nádrže byly také stále dostatečně naplněny – na 42 procent."
eCitaro fuel cell podle Daimler Buses splnil výzvy této zkoušky na výbornou. Díky novému systému řízení energie pracoval palivový článek hlavně v nejefektivnějším rozsahu mezi 20 a 30 kW, a to i na dlouhých strmých svazích. Ukázalo se, že nový systém tepelného managementu je důležitým stavebním kamenem pro energetickou účinnost. Optimálně využívá odpadní teplo z palivového článku k regulaci teploty v prostoru pro cestující. "Na této náročné testovací cestě eCitaro fuel cell překonal naše očekávání z hlediska dojezdu, jakož i účinnosti pohonu a systému palivových článků," hodnotí test výrobce.
daimlertruck.com / busportal.sk