
Ebusco a Transdev podepsali kontrakt na dodání 156 elektrických autobusů. V provozu budou od roku 2020. Foto Ebusco
Od listopadu 2020 bude dopravu v regionu Amsterdamu, letiště Schiphol a ve městě Haarlem provozovat Connexxion, který pro tyto oblasti koupil autobusy Ebusco.
Od listopadu 2020 bude dopravu v regionu Amsterdamu, letiště Schiphol a ve městě Haarlem provozovat Connexxion, který pro tyto oblasti koupil autobusy Ebusco.
Ebusco získal dosud největší objednávku na flotilu elektrických autobusů v Evropě v tomto roce. V okolí Amsterdamu, letiště Schiphol a v Haarlem ušetří každý autobus Ebusco 1 kg CO₂ na ujetý kilometr. Při celkovém objemu této zakázky jde o úsporu přibližně 15 mil. kg CO₂ ročně a za celé období trvání smlouvy s Connexxion o 180 mil. kg CO₂. Nová bezemisní vozidla nahradí současnou flotilu naftových a plynových autobusů.
Podle výrobce si Transdev vybral elektrické autobusy Ebusco hlavně z důvodu dlouhému dojezdu a nižších nákladů na budování nabíjecí infrastruktury. "V našich autobusech používáme nejnovější technologie a inovace, jako je redukce hmotnosti, technologie baterií, vytápění nebo nabíjení infrastruktury," říká generální ředitel Ebusco Peter Bijvelds. Nizozemský výrobce používá k ukládání energie lithium-železo-fosfátové baterie („technologie LFP“). Elektrický autobus Ebusco ujede za ideálních podmínek 350 km za jedno nabití.
Hodnota zakázky je 130 milionů eur.
Ebusco na Busworld s novým prototypem elektrického autobusu vyrobeného z kompozitních dílů Ebusco 3.0 získalo cenu za inovace Innovation Label
Ebusco na veletrhu Busworld představuje třetí generaci svého elektrického autobusu. Díky dalšímu snížení hmotnosti o 33 procent předpokládá, že Ebusco 3.0 najede na jedno nabití baterie až 500 kilometrů. Vzhledem k dlouhém rozsahu kilometrů model Ebusco 3.0 bude nabíjen jen během noci v depu, není tedy potřeba investovat do stanic rychlého dobíjení. Výroba by měla být zahájena v druhé polovině roku 2020.
Podle výrobce si Transdev vybral elektrické autobusy Ebusco hlavně z důvodu dlouhému dojezdu a nižších nákladů na budování nabíjecí infrastruktury. "V našich autobusech používáme nejnovější technologie a inovace, jako je redukce hmotnosti, technologie baterií, vytápění nebo nabíjení infrastruktury," říká generální ředitel Ebusco Peter Bijvelds. Nizozemský výrobce používá k ukládání energie lithium-železo-fosfátové baterie („technologie LFP“). Elektrický autobus Ebusco ujede za ideálních podmínek 350 km za jedno nabití.
Hodnota zakázky je 130 milionů eur.
Ebusco na Busworld s novým prototypem elektrického autobusu vyrobeného z kompozitních dílů Ebusco 3.0 získalo cenu za inovace Innovation Label
Ebusco na veletrhu Busworld představuje třetí generaci svého elektrického autobusu. Díky dalšímu snížení hmotnosti o 33 procent předpokládá, že Ebusco 3.0 najede na jedno nabití baterie až 500 kilometrů. Vzhledem k dlouhém rozsahu kilometrů model Ebusco 3.0 bude nabíjen jen během noci v depu, není tedy potřeba investovat do stanic rychlého dobíjení. Výroba by měla být zahájena v druhé polovině roku 2020.

Nový model Ebusco 3.0 získal ocenění Innovation Label 2020 na veletrhu Busworld 2019.