Marprom si pro svu nejvytíženější městskou linku vybral řešení s rychlým nabíjením. Dobíjení stojany s top-down pantografy dodala ABB. Foto Marprom
IVECO BUS dodala dva 12metrové E-WAY s rychlým nabíjením společnosti Marprom do Mariboru.
IVECO BUS dodala dva 12metrové E-WAY s rychlým nabíjením společnosti Marprom do Mariboru.
Magistrát města Maribor se rozhodl pro energeticky účinná řešení ve veřejné dopravě, včetně elektrifikace svého autobusového parku. Projekt EfficienCE umožnil začít s realizací dvou rychlodobíjecích stanic s pantografy top-down, jednou na hlavním autobusovém nádraží a druhé na zastávce Vzpenjača linky 6, která je nejfrekventovanější městskou trasou a v budoucnu se má stát zelenou linkou. Čtyři autobusy na této lince ujedou přes 290 000 kilometrů ročně a spotřebují 116 000 litrů fosilních paliv, což podle provozovatele Marprom ročně produkuje 384 tun emisí. Při (částečné) elektrifikaci se sníží emise i hluk o polovinu. S novými autobusy se mírně snížil průměrný stáří vozového parku městské dopravy na 8,1 roku.
E-WAY pro Marprom vyhovující standardu OppCharge, jsou vybaveny 140 kW elektrickými trakčními motory a 73 kWh lithium-oxid titanátovými bateriemi. Autobusy se přes den nabijí během několika minut na nabíjecích bodech s top-down pantografy.
Jde o řešení výhodné pro městské linky s velkým počtem spojů a vysokým denním nájezdem kilometrů a s klimatizací. 3dveřový 12m elektrobus E-WAY uveze až 91 cestujících, pro 31 nabízí sezení, jsou vybaveny manuální rampu pro bezbariérový přístup, USB porty, 2 sklopnými sedadly ve vyhrazeném prostoru pro invalidní vozíky a elektrickou klimatizací, dveře kabiny řidiče jsou ošetřeny ochranou anti-Covid.
Společnost Marprom, která je součástí mariborského veřejného holdingu, přepraví městskými autobusy 4 miliony cestujících ročně. Pro budoucí městskou dopravu zahájila společně s Magistrátem Mariboru novými E-WAY elektrifikaci vozového parku. Do konce roku 2024 plánuje nákup dalších 9 elektrických autobusů. Z dlouhodobého hlediska a v souladu s požadavky EU počítá magistrát s 50% podílem ekologických vozidel ve vlastním vozovém parku MHD do roku 2030.
Prostřednictvím E-WAY délek 9,5, 10,7, 12 a 18 metrů s nočním nebo příležitostným rychlým dobíjením externím pantografem nabízí IVECO BUS ucelenou řadu elektrických autobusů pro různé potřeby zákazníků.
E-WAY pro Marprom vyhovující standardu OppCharge, jsou vybaveny 140 kW elektrickými trakčními motory a 73 kWh lithium-oxid titanátovými bateriemi. Autobusy se přes den nabijí během několika minut na nabíjecích bodech s top-down pantografy.
Jde o řešení výhodné pro městské linky s velkým počtem spojů a vysokým denním nájezdem kilometrů a s klimatizací. 3dveřový 12m elektrobus E-WAY uveze až 91 cestujících, pro 31 nabízí sezení, jsou vybaveny manuální rampu pro bezbariérový přístup, USB porty, 2 sklopnými sedadly ve vyhrazeném prostoru pro invalidní vozíky a elektrickou klimatizací, dveře kabiny řidiče jsou ošetřeny ochranou anti-Covid.
Společnost Marprom, která je součástí mariborského veřejného holdingu, přepraví městskými autobusy 4 miliony cestujících ročně. Pro budoucí městskou dopravu zahájila společně s Magistrátem Mariboru novými E-WAY elektrifikaci vozového parku. Do konce roku 2024 plánuje nákup dalších 9 elektrických autobusů. Z dlouhodobého hlediska a v souladu s požadavky EU počítá magistrát s 50% podílem ekologických vozidel ve vlastním vozovém parku MHD do roku 2030.
Prostřednictvím E-WAY délek 9,5, 10,7, 12 a 18 metrů s nočním nebo příležitostným rychlým dobíjením externím pantografem nabízí IVECO BUS ucelenou řadu elektrických autobusů pro různé potřeby zákazníků.
Oficiální předání elektrobusů proběhlo v Mariboru za přítomnosti starosty Mariboru, generálního ředitele Marprom a dalších významných osob a zástupců dodavatelů, za IVECO BUS se zúčastnil Jan Kimla, obchodní ředitel. Foto IVECO
V Mariboru mají zatím dva elektrické autobusy, v plánu je nákup dalších. Foto Marprom
Informační obrazovky dodala do E-WAY společnost ZASLON, Media bus. S 460 obrazovkami ve 180 městských autobusech v Lublani, Mariboru a Celje má největší síť ve Slovinsku. Foto Marprom

Do Mníšku pod Brdy dorazily první vodíkové autobusy
IVECO BUS dodává do Argentiny svůj první podvozek na zemní…
Daimler Buses vysílá na silnice první autokar s palivovými…


