Brazilské město Goiânia bude prvním na světě se 100% elektrickými dvoukloubovými autobusy Volvo v pravidelném provozu. V systému BRT East-West Metropolitan Public Transport Network (RMTC) bude cestující přepravovat 21 autobusů Volvo BZRT, 16 kloubových a 5 dvoukloubových. Očekává se, že v koridorech východ-západ a sever-jih o délce 50 km s více než 50 stanicemi a spojením do Trindade, Goianira a Senador Canedo přepraví měsíčně až 17 milionů lidí.
Brazilské město Goiânia bude prvním na světě se 100% elektrickými dvoukloubovými autobusy Volvo v pravidelném provozu. V systému BRT East-West Metropolitan Public Transport Network (RMTC) bude cestující přepravovat 21 autobusů Volvo BZRT, 16 kloubových a 5 dvoukloubových. Očekává se, že v koridorech východ-západ a sever-jih o délce 50 km s více než 50 stanicemi a spojením do Trindade, Goianira a Senador Canedo přepraví měsíčně až 17 milionů lidí.
Goiânia, hlavní město státu Goiás, se řadí mezi města s nejlepším indexem kvality života v zemi. Je městem s největší rozlohou zeleně na obyvatele v Brazílii a druhým největším na světě (před ní je pouze kanadský Edmonton) a může se chlubit nejlepší městskou infrastrukturou v zemi (IBGE/2012). Díky socioenvironmentálním projektům ji Evropská komise a Meziamerická rozvojová banka (IDB) vybraly jako jedno z nejudržitelnějších měst světa. Oba typy nových autobusů Volvo nabízejí nulové emise CO₂ a nízkou hladinu hluku, městské cíle v udržení a zvyšování kvality života obyvatel tak podporují.
Nové elektrické autobusy budou v provozu díky partnerství mezi Volvo Buses a GreenMob Capital, investiční společností skupiny HP Group, specializující se na kapitálově náročné projekty v městské mobilitě.
André Marques, prezident společnosti Volvo Buses Latin America, zdůraznil význam prodeje pro jeden z hlavních systémů BRT v Brazílii. "Goiânia činí významný krok k dekarbonizaci veřejné dopravy zavedením high-tech elektrických autobusů s výjimečnými bezpečnostními prvky,“ uvedl.
Vozidla budou součástí první várky elektrických kloubových a dvoukloubových podvozků vyrobených v průmyslovém komplexu Volvo v brazilské Curitibě. Dvoukloubový autobus pojme až 250 cestujících, zatímco kloubová verze 180 cestujících. Všechny autobusy mají dveře na obou stranách, klimatizaci, jsou bezbariérové s nájezdovými rampami a jezdí v rámci jednotného integrovaného jízdného.
Volvo BZRT je vybaveno nejmodernějšími systémy aktivní bezpečnosti od Volvo Buses pro ochranu cestujících i ostatních účastníků silničního provozu. Výhled řidiče zlepšují kamery, přední a boční senzory monitorují mrtvé úhly. Vozidlo je také vybaveno rozpoznáváním dopravních značek, systémem Volvo Dynamic Steering (VDS) pro lepší manévrovatelnost a stabilitu a je připraveno na systém „Safety Zones“ – funkce, která využívá GPS k automatickému snížení rychlosti vozidla ve vysoce rizikových oblastech, jako je například blízkost terminálů, škol, nemocnic, nebezpečné úseky silnic nebo depa. Jedná se o nadstandardní technologie geofencingu (monitoring v určitém prostoru na základě GPS). V uživatelském rozhraní Fleet Management se nastaví hranice zóny a maximální povolená rychlost, takových zón může být libovolný počet.
Dodání nových autobusů je naplánováno na rok 2025. Goiânia se stane prvním městem na světě, které bude v pravidelném provozu provozovat flotilu plně elektrických dvoukloubových autobusů Volvo – s nulovými emisemi. S délkou 28 metrů budou také největšími elektrickými vozidly v každodenním provozu na světě.
Obchod zprostředkovala Suécia Veículos, prodejce značky Volvo pro části regionů Středozápad a Jihovýchod, s podporou Volvo Financial Services, která poskytla úvěrovou podporu na pořízení podvozku.

50 elektrických autobusů Solaris pro dánský Aarhus
Do Lombardie dorazily první kloubové elektrické autobusy…
Hradecký dopravní podnik objednal od Škodovky deset…


