
Dopravní podnik města Jihlavy znovu vyhlásil výběrové řízení na nákup nových trolejbusů. Tentokrát vybírá dodavatele až dvaceti parciálních i standardních trolejbusů nabíjených jen z trakčního vedení.
Dopravní podnik města Jihlavy znovu vyhlásil výběrové řízení na nákup nových trolejbusů. Tentokrát vybírá dodavatele až dvaceti parciálních i standardních trolejbusů nabíjených jen z trakčního vedení.
Předmětem veřejné zakázky je dodávka až 14 ks vybavených trakční baterií (parciálních) a 6 ks nových dvounápravových nízkopodlažních trolejbusů určených pro provoz v městské hromadné dopravě osob, schopných jízdy pouze s připojením na trakční vedení (běžných). Prvních 6 ks běžných a 6 ks parciálních trolejbusů bude dodáno do 14 měsíců od účinnosti smlouvy, 3 ks parciálních do 17 měsíců od účinnosti smlouvy, případně dalších až 5 ks parciálních do 14 měsíců od doručení výzvy zadavatele (maximálně do 31.12.2026). Poslední vyhrazená dodávka závisí na zajištění financování z Modernizačního fondu, programu TRANSGov.
Dopravní podnik chtěl získat před zahájením výběrového řízení informace k zadávacím podmínkám a možnostem trhu. Prostřednictvím institutu předběžných tržních konzultací oslovil výrobce BOZANKAYA OTOMOTİV, Carrosserie HESS AG, SOLARIS CZECH, SOR Libchavy a ŠKODA ELECTRIC. Kromě HESS odpověděli všichni a jejich odpovědi jsou zohledněny v zadávací dokumentaci.
Předpokládaná hodnota zakázky činí 290 250 000 Kč. U prvních patnácti vozů má dotace pokrýt tři čtvrtiny z ceny, u dalších pěti polovinu.
Hodnocení nabídek bude probíhat podle ekonomické výhodnosti, která bude stanovena poměrem nabídkové ceny a kvality. Kritéria kvality doloží uchazeč rozhodnutím o schválení každého typy nabízeného vozidla.
Dopravní podnik stanovil závaznou podmínku pro uchazeče o zakázku. Nabídku je oprávněn podat pouze dodavatel, který má sídlo v členském státě Evropské unie, Evropského hospodářského prostoru nebo ve Švýcarské konfederaci, nebo v jiném státě, který má s Českou republikou nebo s Evropskou unií uzavřenu mezinárodní smlouvu zaručující přístup dodavatelům z těchto států k zadávané veřejné zakázce. Takovou mezinárodní smlouvou se primárně rozumí Dohoda o veřejných zakázkách (Government Procurement Agreement – GPA)9. V případě nabídky podané dodavatelem se sídlem mimo státy uvedené v § 6 odst. 3 písm. a) a b) zákona je zadavatel oprávněn účastníka ze zadávacího řízení vyloučit (platí i v případě společné nabídky pro všechny dodavatele). (Výklad ÚOHS).
Uchazeči jsou povinni nabídnout a dodat nanejvýše jeden typ běžného trolejbusu a jeden typ parciálního trolejbusu. Trolejbusy musí ke dni dodání splňovat všechny podmínky pro provoz na pozemních komunikacích a v městské hromadné dopravě osob dle platných a účinných právních předpisů České republiky a ke dni dodání musí být trolejbusy schváleny příslušným správním orgánem na základě platných a účinných právních předpisů České republiky, které upravují podmínky provozu trolejbusu na trolejbusové dráze s trakčním jmenovitým napětím 600 V DC.
Čtrnáct parciálních a šest standardních vozů nahradí vozy pořízené v letech 2009 až 2011.
Dopravní podnik má aktuálně devětatřicet trolejbusů. V říjnu 2024 daroval do ukrajinského Ivano-Frankivska 6 trolejbusů. Šlo o vyřazené vozy, které nebylo možné prodat kvůli dotačním podmínkám.
Do zadávacího řízení na pořízení šesti parciálních a šesti standardních zveřejněné na podzim 2023 se přihlásila BOZANKAYA OTOMOTİV a ŠKODA ELECTRIC. Dopravní podnik ho v červnu 2024 zrušil.

