Dva malokapacitní autobusy nástavbáře Rošero-P, elektrobus a autobus na CNG
Foto DPMP

si vyzkouší od úterý 11. 3. do pátku 14. 3. zdarma cestující v Pardubicích.
si vyzkouší od úterý 11. 3. do pátku 14. 3. zdarma cestující v Pardubicích.
V týdnu od 10. do 14. 3. 2014 proběhne v Pardubicích zkušební provoz dvou malokapacitních autobusů slovenského nástavbáře Rošero-P. Oba vozy jsou postavené na podvozcích Iveco Daily. Dopravní podnik města Pardubic (DPMP) si je zapůjčil z důvodu testování jejich využitelnosti v městském provozu od zlínské společnosti ZLINER. První z vozů je na elektrický pohon (ve spolupráci s EVC GROUP), druhý na stlačený zemní plyn (CNG). Obsaditelnost je 19 míst na sezení a 10 míst k stání + 1 místo pro invalidní vozík. Avizovaná dojezdová vzdálenost je u vozu na elektrický pohon 170 km, u vozu na CNG asi 500 km.

Oba autobusy budou od úterý 11. 3. do pátku 14. 3. k dispozici cestujícím na pravidelných linkách ve vloženém pořadí. Jízdy jsou bezplatné. Jízdní řád je zveřejněn na stránkách www.dpmp.cz. „Během testovacího provozu chceme v co největší míře vyzkoušet provozní vlastnosti jako jsou spotřeba a dojezd v reálném provozu. Zároveň nás zajímá i reakce cestujících. Pokud se vozy osvědčí, bylo by možné je zařadit například na linky směřující především do příměstských oblastí,“ říká Tomáš Pelikán, ředitel DPMP.

Z TZ DPMP
Únor 2014 - BUSportál SK: Malokapacitní elektrobus EVC v karosérii Rošero-P ...
Elektrobus EVC v karosérii Rošero-P byl v září otestován dopravcem Arriva Morava
Srpen 2012 - Malokapacitní městské autobusy First CNG pro Jihlavu ...

EVC GROUP: Elektrobus je poháněn asynchronním elektromotorem typu TEM 132L04 o výkonu 100 kW. Vozidlo je vybaveno šestistupňovou manuální převodovkou. Jako zdroj energie pro pohon vozidla slouží 4 bateriové články typu NMC umístěné pod podlahou vozidla. K vytápění se používá klasické nezávislé topení na naftu. Doba dobíjení z 20% na 100% kapacity baterií trvá cca 8 hodin. K dobíjení je zapotřebí zásuvka na 400 V a 5-ti kolíková patice. Dobíjecí kabel je osazen 32 A paticí, dále je ve výbavě vozidla redukce na 16 A.


Dva malokapacitní autobusy nástavbáře Rošero-P, elektrobus a autobus na CNG
CZECHBUS 2012 © BUSportál