Druhý vyrobený SOR 'Lili' dosloužil na podzim 2010 v Klášterci nad Ohří
Klášterec nad Ohří - autobusové nádraží © Tomáš Zavadil

Informace o historii a fotografie té úplně nejkratší "sorky" v dosavadní historii společnosti SOR od Tomáše Zavadila.
Reklama
Informace o historii a fotografie té úplně nejkratší "sorky" v dosavadní historii společnosti SOR od Tomáše Zavadila.
V Klášterci nad Ohří dosloužil na podzim 2010 druhý vyrobený autobus SOR. Vůz typu C 7,5 byl vyroben v roce 1995 a následně dodán Technickým službám města Kadaně. V Kadani byl spolu se svými sourozenci (mezi jinými i SORem v.č. 001) vypravován do provozu městské dopravy, napřed na jedné, později na dvou linkách. Po deseti letech se jeho čas v tomto královském městě naplnil. V roce 2005 byl odprodán do sousedního Klášterce nad Ohří. U kláštereckého dopravce prošel vůz menší opravou a následnou změnou nátěru. Své poslední kilometry najel autobus v říjnu 2010 na lince MHD č. 1, na které byl k vidění po celou dobu svého působení zde. Nahrazen byl obdobným vozem, avšak v prodloužené verzi. Od listopadu tak slouží na linkách MHD v Klášterci SOR C9,5 v městském nátěru.
Tomáš Zavadil

Tato informace svým způsobem doplňuje nedávno uveřejněné informace Nejkratší a nejdelší 'sólo' autobus SOR . Autobusy SOR o délce 7,5 m měly na sobě zdánlivě romantický nápis "Lili". Neznamenalo to autobus lilipután, jak by se nabízelo, ale byla to údajně zkratka dvou měst, ve kterých se autobus či jeho části v té době vyráběly - Libchavy a Litomyšl (nebo obráceně). Pokud je tomu jinak, rádi opravíme.

Druhý vyrobený SOR 'Lili' dosloužil na podzim 2010 v Klášterci nad Ohří
Klášterec nad Ohří - koupaliště © Tomáš Zavadil
Druhý vyrobený SOR 'Lili' dosloužil na podzim 2010 v Klášterci nad Ohří
Klášterec nad Ohří - Pražská © Tomáš Zavadil
Druhý vyrobený SOR 'Lili' dosloužil na podzim 2010 v Klášterci nad Ohří
Klášterec nad Ohří © Tomáš Zavadil