Zdroj: DPP
Více než 11 500 respondentů hlasovalo v anketě Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) o nejpohodlnější sedačku pro autobusy a tramvaje (vybíralo se z nabízených sedaček).
Více než 11 500 respondentů hlasovalo v anketě Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) o nejpohodlnější sedačku pro autobusy a tramvaje (vybíralo se z nabízených sedaček).
Praha, 3. prosince 2013 – Více než 11 500 respondentů hlasovalo v anketě Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) o nejpohodlnější sedačku pro autobusy a tramvaje. Pomyslnými vítězi této ankety se staly celokoženková sedačka pro autobusy a celoplastová sedačka s ABS pro tramvaje.
V anketě „Jaká sedačka vám sedne“ mohli zájemci vybírat z celkem osmi různých druhů sedaček, u kterých hodnotili jejich vzhled, materiál, z něhož jsou vyrobeny, pohodlí, bezpečnost, životnost či vhodnost pro použití v autobusech a tramvajích.
Anketa probíhala od začátku letošního září až do 17. listopadu ve střešovickém Muzeu MHD, cestující veřejnost se k sedačkám mohla také vyjádřit v rámci Dne otevřených dveří DPP (21. září 2013) či vyplněním formuláře na webových stránkách Dopravního podniku. Deset vylosovaných účastníků ankety navíc získalo ceny z edice DPP (knihy, dárkové předměty apod.).
Na internetu hlasovalo 10 187 respondentů, anketních lístků vhozených do schránky v Muzeu MHD pak bylo 1 332 (jen během Muzejní noci bylo vyplněno téměř 700 anketních lístků).
Z ankety vyplynulo, že prioritou pro cestující je hygiena, těsně následovaná pohodlím. Bezpečnost při sezení a samotný vzhled sedaček hlasující považují za podružné. Vítězné sedačky bodovaly kromě již výše zmíněné hygieny a pohodlí i v dalších kategoriích. Celoplastová sedačka s ABS (vzor 5) je dle respondentů vyrobena z nejvhodnějšího materiálu, je vzhledově nejzajímavější a cestující se v ní cítí i nejbezpečněji. Celokoženková sedačka (vzor 8) je pak podle cestujících opravdu nejpohodlnější. K 1. listopadu 2013 bylo v autobusech vozového parku DPP celkem 71 % celokoženkových sedaček. Trend celokoženkových sedadel je tedy vzestupný.
V anketě neshledaly úspěch čalouněné sedačky, jež jsou náročnější co se údržby a hygieny týče. Proto byl v nedávně době představen plán postupné výměny čalouněných sedaček za jiný typ. Tato anketa může být pro DPP inspirací, jak v této oblasti nadále pokračovat, u dalších zakázek (na rekonstrukci vozového parku i dodávky nových vozů) bude k výsledkům ankety přihlíženo již v zadávací dokumentaci.
TZ DPP
V anketě „Jaká sedačka vám sedne“ mohli zájemci vybírat z celkem osmi různých druhů sedaček, u kterých hodnotili jejich vzhled, materiál, z něhož jsou vyrobeny, pohodlí, bezpečnost, životnost či vhodnost pro použití v autobusech a tramvajích.
Anketa probíhala od začátku letošního září až do 17. listopadu ve střešovickém Muzeu MHD, cestující veřejnost se k sedačkám mohla také vyjádřit v rámci Dne otevřených dveří DPP (21. září 2013) či vyplněním formuláře na webových stránkách Dopravního podniku. Deset vylosovaných účastníků ankety navíc získalo ceny z edice DPP (knihy, dárkové předměty apod.).
Na internetu hlasovalo 10 187 respondentů, anketních lístků vhozených do schránky v Muzeu MHD pak bylo 1 332 (jen během Muzejní noci bylo vyplněno téměř 700 anketních lístků).
Z ankety vyplynulo, že prioritou pro cestující je hygiena, těsně následovaná pohodlím. Bezpečnost při sezení a samotný vzhled sedaček hlasující považují za podružné. Vítězné sedačky bodovaly kromě již výše zmíněné hygieny a pohodlí i v dalších kategoriích. Celoplastová sedačka s ABS (vzor 5) je dle respondentů vyrobena z nejvhodnějšího materiálu, je vzhledově nejzajímavější a cestující se v ní cítí i nejbezpečněji. Celokoženková sedačka (vzor 8) je pak podle cestujících opravdu nejpohodlnější. K 1. listopadu 2013 bylo v autobusech vozového parku DPP celkem 71 % celokoženkových sedaček. Trend celokoženkových sedadel je tedy vzestupný.
V anketě neshledaly úspěch čalouněné sedačky, jež jsou náročnější co se údržby a hygieny týče. Proto byl v nedávně době představen plán postupné výměny čalouněných sedaček za jiný typ. Tato anketa může být pro DPP inspirací, jak v této oblasti nadále pokračovat, u dalších zakázek (na rekonstrukci vozového parku i dodávky nových vozů) bude k výsledkům ankety přihlíženo již v zadávací dokumentaci.
TZ DPP

Od ledna 2026 bude mít Jindřichův Hradec novou MHD
Jak vypadají nové autobusy pro Moravskoslezký kraj?
Linka 39A ve Vídni bude od 1. prosince 2025 jezdit bez emisí


