Dopravní podnik hlavního města Prahy připravuje nákup až 200 nízkopodlažních městských standardních autobusů s hybridním nebo naftovým pohonem. Pro přípravu zadávací dokumentace vyzývá potenciální dodavatele k předběžným tržním konzultacím.
Dopravní podnik hlavního města Prahy připravuje nákup až 200 nízkopodlažních městských standardních autobusů s hybridním nebo naftovým pohonem. Pro přípravu zadávací dokumentace vyzývá potenciální dodavatele k předběžným tržním konzultacím.
Nákup předpokládá DPP zrealizovat v letech 2026 – 2030. U hybridních vozidel požaduje řešení snižující spotřebu pohonných hmot oproti konvenčnímu naftovému pohonu a adekvátně i produkované emise, přičemž zároveň tato vozidla budou splňovat evropskou a národní legislativu týkající se čistých a částečně čistých vozidel, resp. nízkoemisních vozidel. Za takové vozidlo je dle uvedené legislativy a jejích dostupných výkladů považováno i hybridní dieselelektrické vozidlo využívající alternativního paliva, konkrétně elektřiny, které musí mít neperiferní elektrické zařízení jakožto měnič energie s elektricky dobíjeným systémem ukládání energie, který je možno dobíjet externě. V rámci zakázky může DPP odebrat až 200 autobusů bez omezení vzájemného poměru typu pohonu hybridní/naftový. Tedy např. by mohl v mezním případě odebrat 200 hybridních a 0 naftových, nebo 0 hybridních a 200 naftových, nebo oba typy v jakémkoliv poměru až do celkového počtu 200 ks.
Nízkopodlažní městské autobusy typu Standard musí splňovat Standardy kvality PID, včetně odbavovacího a informačního systému.
Otázky DPP se týkají možností výroby takových autobusů a jejich pohonného řetězce, připravovaných legislativních změn, které by mohly zakázku ovlivnit, lhůty dodání, technických požadavků i ustanovení rámcové smlouvy.
Na zaslání odpovědí je stanoven termín dva týdny, tj. do 29. 10. 2025 do 14 hodin.

Do Ústeckého kraje zamíří nové moderní vlaky
EU podpoří výstavbu dobíjecích stanic pro nákladní vozidla


