V příštích pěti letech může být v Praze v provozu až 20 midibusů SOR BN 9,5 a až 40 midibusů Solaris Urbino 10,5. První vozy od Solaris přijedou ještě letos, tento typ bude mít v České republice premiéru.
V příštích pěti letech může být v Praze v provozu až 20 midibusů SOR BN 9,5 a až 40 midibusů Solaris Urbino 10,5. První vozy od Solaris přijedou ještě letos, tento typ bude mít v České republice premiéru.
Vítězi veřejných zakázek na nákup nových vozů v kategoriích midibus (MD) a midibus plus (MD+), které Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) vypsal v loňském roce, se staly společnosti SOR Libchavy spol. s r.o. a Solaris Bus & Coach S.A.
DPP v těchto dnech s výrobci uzavřel rámcové dohody, díky nimž může v následujících pěti letech nakoupit až 20 midibusů SOR BN 9,5 a 40 midibusů plus Solaris Urbino 10,5. Cena jednoho midibusu je 5,15 milionů Kč, midibusu plus pak 5,5 milionů Kč bez DPH včetně pětileté záruční doby. Dodávky jednotlivých vozů se budou realizovat dle potřeb DPP na základě dílčích prováděcích smluv. DPP v současnosti již připravuje objednávku na 20 midibusů plus, které by měl výrobce dodat do Prahy do konce letošního roku. DPP je následně nasadí na linky 101 a 138.
„Oba tendry na nákup midibusů a midibusů plus, které jsme v těchto dnech dokončili, nám opět potvrdily, že se DPP vyplatilo neslevovat ze svých nároků na 5letou záruční dobu a servis vozů vlastními silami. Ukazuje se, že tyto podmínky dokážou splnit nejen čeští výrobci, ale také zahraniční, v tomto případě společnost Solaris Bus & Coach S.A. patřící do významné španělské skupiny CAF,“ řekl Jan Barchánek, vedoucí jednotky Provoz Autobusy DPP a dodal: „Uzavřením rámcové dohody nevzniká DPP povinnost vozy odebrat. Dodávky jednotlivých midibusů budeme realizovat v průběhu následujících pěti let na základě dílčích prováděcích smluv dle potřeb obnovy vozového parku DPP, provozních potřeb a požadavků společnosti ROPID. Letos se v první fázi soustředíme na nákup 20 vozů typu midibus plus, tedy prodloužené třídveřové verze. Mimochodem jejich nasazení bude pro DPP premiérové – tento typ autobusů DPP v novodobé historii zatím neprovozoval.“
Nové midibusy či midibusy plus mají výrobci za povinnost dodat DPP do 9 měsíců od podepsání prováděcí smlouvy. Jednotková cena nových vozidel bez DPH je dle nabídek vítězů veřejných zakázek 5 148 800 Kč za midibus a 5 499 760 Kč za midibus plus. V pořizovací ceně vozidla je započteno vybavení odbavovacím a informačním systémem a také prodloužená pětiletá záruční doba. Servis nových vozů si bude provádět DPP vlastními silami. Oba typy midibusů jsou nízkopodlažní a plně klimatizované. Pohonnou jednotkou je dieselový motor splňující nejvyšší normu EURO VI. Nové midibusy i midibusy plus budou také vybaveny zařízením pro počítání přepravených cestujících, kamerovým systémem a automatickým hasícím systémem v motorovém prostoru.
Typ: BN 9,5
Výrobce: SOR Libchavy spol. s r.o.
Délka: 9 600 mm
Šířka: 2 525 mm
Výška: 2 950 mm
Počet dveří: 2
Obsaditelnost: 76 osob
Motor: FPT Industrial S.p.A, F4AFE612G, vznětový šestiválec
Emisní norma: EURO VI
Objem válců: 6 728 cm3
Převodovka: ZF EcoLife, automatická šestistupňová
Typ: Urbino 10
Výrobce: Solaris Bus & Coach S.A.
Délka: 10 500 mm
Šířka: 2 550 mm
Výška: 3 050 mm
Počet dveří: 3
Obsaditelnost: 86 osob
Motor: Cummins ISB6.7 E6 280B, vznětový šestiválec
Emisní norma: EURO VI
Objem válců: 6 692 cm3
Převodovka: VOITH DIWA 6, automatická čtyřstupňová
Novou verzi midibusu s délkou 10,5 metru představil Solaris v roce 2017 na veletrhu Busworld v Kortrijku. Vozidlo bylo postaveno na základě dvanáctimetrového modulu Solaris poslední generace. V porovnání s ním je zkráceno o 1,5 metru mezi prvními dveřmi a druhou nápravou. Díky zmenšení konstrukce autobusu a kratší vzdálenosti mezi nápravami má vozidlo výbornou manévrovatelnost. Od roku 2019 je několik kusů této délkové varianty v provozu na Slovensku v Prievidzi a Bojnicích.
DPP v těchto dnech s výrobci uzavřel rámcové dohody, díky nimž může v následujících pěti letech nakoupit až 20 midibusů SOR BN 9,5 a 40 midibusů plus Solaris Urbino 10,5. Cena jednoho midibusu je 5,15 milionů Kč, midibusu plus pak 5,5 milionů Kč bez DPH včetně pětileté záruční doby. Dodávky jednotlivých vozů se budou realizovat dle potřeb DPP na základě dílčích prováděcích smluv. DPP v současnosti již připravuje objednávku na 20 midibusů plus, které by měl výrobce dodat do Prahy do konce letošního roku. DPP je následně nasadí na linky 101 a 138.
„Oba tendry na nákup midibusů a midibusů plus, které jsme v těchto dnech dokončili, nám opět potvrdily, že se DPP vyplatilo neslevovat ze svých nároků na 5letou záruční dobu a servis vozů vlastními silami. Ukazuje se, že tyto podmínky dokážou splnit nejen čeští výrobci, ale také zahraniční, v tomto případě společnost Solaris Bus & Coach S.A. patřící do významné španělské skupiny CAF,“ řekl Jan Barchánek, vedoucí jednotky Provoz Autobusy DPP a dodal: „Uzavřením rámcové dohody nevzniká DPP povinnost vozy odebrat. Dodávky jednotlivých midibusů budeme realizovat v průběhu následujících pěti let na základě dílčích prováděcích smluv dle potřeb obnovy vozového parku DPP, provozních potřeb a požadavků společnosti ROPID. Letos se v první fázi soustředíme na nákup 20 vozů typu midibus plus, tedy prodloužené třídveřové verze. Mimochodem jejich nasazení bude pro DPP premiérové – tento typ autobusů DPP v novodobé historii zatím neprovozoval.“
Nové midibusy či midibusy plus mají výrobci za povinnost dodat DPP do 9 měsíců od podepsání prováděcí smlouvy. Jednotková cena nových vozidel bez DPH je dle nabídek vítězů veřejných zakázek 5 148 800 Kč za midibus a 5 499 760 Kč za midibus plus. V pořizovací ceně vozidla je započteno vybavení odbavovacím a informačním systémem a také prodloužená pětiletá záruční doba. Servis nových vozů si bude provádět DPP vlastními silami. Oba typy midibusů jsou nízkopodlažní a plně klimatizované. Pohonnou jednotkou je dieselový motor splňující nejvyšší normu EURO VI. Nové midibusy i midibusy plus budou také vybaveny zařízením pro počítání přepravených cestujících, kamerovým systémem a automatickým hasícím systémem v motorovém prostoru.
SOR BN 9,5 – základní technické údaje:
Výrobce: SOR Libchavy spol. s r.o.
Délka: 9 600 mm
Šířka: 2 525 mm
Výška: 2 950 mm
Počet dveří: 2
Obsaditelnost: 76 osob
Motor: FPT Industrial S.p.A, F4AFE612G, vznětový šestiválec
Emisní norma: EURO VI
Objem válců: 6 728 cm3
Převodovka: ZF EcoLife, automatická šestistupňová
Solaris Urbino 10,5 – základní technické údaje:
Výrobce: Solaris Bus & Coach S.A.
Délka: 10 500 mm
Šířka: 2 550 mm
Výška: 3 050 mm
Počet dveří: 3
Obsaditelnost: 86 osob
Motor: Cummins ISB6.7 E6 280B, vznětový šestiválec
Emisní norma: EURO VI
Objem válců: 6 692 cm3
Převodovka: VOITH DIWA 6, automatická čtyřstupňová
Novou verzi midibusu s délkou 10,5 metru představil Solaris v roce 2017 na veletrhu Busworld v Kortrijku. Vozidlo bylo postaveno na základě dvanáctimetrového modulu Solaris poslední generace. V porovnání s ním je zkráceno o 1,5 metru mezi prvními dveřmi a druhou nápravou. Díky zmenšení konstrukce autobusu a kratší vzdálenosti mezi nápravami má vozidlo výbornou manévrovatelnost. Od roku 2019 je několik kusů této délkové varianty v provozu na Slovensku v Prievidzi a Bojnicích.
Solaris Urbino 10,5. Foto Solaris
Solaris Urbino 10,5 m. Foto Solaris
Solaris Urbnino 10,5 v provozu u SAD Prievidza. Foto SAD Prievidza
SOR BN 9,5 m. Foto SOR
SOR BN 9,5 m. Foto SOR
SOR BN v provozu v Praze. Foto Martin Dufek