Koronavirus posunul termín dodání dvou patrových autobusů Scania. Na lince mezi ZOO a Dolními Vítkovicemi by se ale měly objevit ještě o prázdninách.
Koronavirus posunul termín dodání dvou patrových autobusů Scania. Na lince mezi ZOO a Dolními Vítkovicemi by se ale měly objevit ještě o prázdninách.
Dopravní podnik Ostrava podepsal smlouvu na dodání double-deckerů na CNG se společností Scania na konci listopadu 2019. Původně se měly na speciální lince 88 mezi ZOO a Dolní oblastí Vítkovice o víkendech a státních svátcích v Česku a Polsku objevit od 1. července. Pozastavení výroby ale způsobí posunutí termínu.
Za každý autobus zaplatí DPO necelých 14,5 milionů korun. Double-deckery budou zhruba 4 metry vysoké, klimatizované a s wi-fi připojením v obou patrech. „Ostrava se stala turistickou destinací. Dolní oblast Vítkovice patří mezi vůbec nejnavštěvovanější místo v Česku. A neméně populární je i ostravská ZOO. V dopravním podniku chceme na tento trend zareagovat a věříme, že naše nové dvoupodlažní autobusy tyto atraktivní místa nejen dobře propojí, ale že se samy vyhledávanou turistickou atrakcí stanou,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys při podpisu smlouvy.
Autobusy jsou už téměř hotové, DPO se pochlubil snímky z výroby na facebooku. Scania dodává podvozek a motor, karoserie je od španělské UNVI.
Velmi podobné autobusy dodá Scania také provozovateli Open Tour (dceřiná společnost RATP Group) do Paříže. Také budou postaveny karosářem UNVI.
Za každý autobus zaplatí DPO necelých 14,5 milionů korun. Double-deckery budou zhruba 4 metry vysoké, klimatizované a s wi-fi připojením v obou patrech. „Ostrava se stala turistickou destinací. Dolní oblast Vítkovice patří mezi vůbec nejnavštěvovanější místo v Česku. A neméně populární je i ostravská ZOO. V dopravním podniku chceme na tento trend zareagovat a věříme, že naše nové dvoupodlažní autobusy tyto atraktivní místa nejen dobře propojí, ale že se samy vyhledávanou turistickou atrakcí stanou,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys při podpisu smlouvy.
Autobusy jsou už téměř hotové, DPO se pochlubil snímky z výroby na facebooku. Scania dodává podvozek a motor, karoserie je od španělské UNVI.
Velmi podobné autobusy dodá Scania také provozovateli Open Tour (dceřiná společnost RATP Group) do Paříže. Také budou postaveny karosářem UNVI.
Double-decker pro Paříž na Busworld 2019 v Bruselu.
Vizualizace dvoupodlažních autobusů DPO.