Dopravní společnost Zlín-Otrokovice čeká další výrazná obnova vozového parku
2013: Škoda 26 Tr Solaris ve Zlíně (foto DSZO) a Škoda 25 Tr Citelis při odjezdu z Plzně (©Zdeněk Kresa)

V roce 2014 16 nových trolejbusů: 7 sólo vozidel a 9 kloubových. Oslavy 70. výročí trolejbusové dopravy ve Zlíně (*27. ledna 1944) se chystají v rámci DOD na červen.
Reklama
V roce 2014 16 nových trolejbusů: 7 sólo vozidel a 9 kloubových. Oslavy 70. výročí trolejbusové dopravy ve Zlíně (*27. ledna 1944) se chystají v rámci DOD na červen.
„Nejvýraznější událostí roku 2014 bude určitě pokračující obnova vozového parku. Očekáváme, že v tomto roce zařadíme do provozu 16 nových trolejbusů,“ říká ředitel DSZO Josef Kocháň.

Počet nových trolejbusů, které by měly v roce 2014 doplnit vozový park DSZO a nahradit v něm starší vozy, letos dosáhne rekordního počtu 16 kusů. Z toho bude 7 sólo vozidel a 9 kloubových vozidel. Všechny v nízkopodlažním provedení.

Jde o součást velké zakázky, která získala dotaci 75 procent pořizovacích nákladů z prostředků EU v rámci Regionálního operačního programu Střední Morava. V letech 2013 – 2015 měla DSZO nakoupit dohromady 25 nových trolejbusů. Z toho devět nových trolejbusů bylo dodáno do Zlína během uplynulého roku 2013. Nyní se předpokládá, že všechny zbývající trolejbusy z této zakázky budou dodány už do konce roku 2014. Jejich dodavatelem pro DSZO je na základě výběrového řízení akciová společnost Škoda Electric Plzeň. Cena sólo trolejbusu se pohybuje kolem 11 milionů korun, kloubový trolejbus stojí asi 14 milionů (bez DPH).

Které typy trolejbusů letos DSZO obdrží a jaká evidenční čísla dostanou

• 4 ks Škoda 24Tr (Iveco, sólo vůz s dieselagregátem) | ev. č. 217, 218, 219, 220
• 2 ks Škoda 25Tr (Iveco, kloubový vůz s dieselagregátem) | ev. č. 412, 413
• 3 ks Škoda 26Tr (Solaris, sólo vůz s klimatizací) | ev. č. 252, 253, 254
• 7 ks Škoda 27Tr (Solaris, kloubový s klimatizací) | ev. č. 455 – 461

Nové trolejbusy budou nasazovány na linky přednostně. V návaznosti na dodávky nových vozidel bude DSZO v odpovídajícím počtu vyřazovat a zpravidla odprodávat své starší trolejbusy. Představuje to významnou modernizaci vozového parku. Již nyní je DSZO schopna nasazovat ve víkendovém provozu na všechny linky jen nízkopodlažní vozidla.

Průměrné stáří trolejbusů ve vozovém parku DSZO činilo na konci uplynulého roku (2013) 9,7 roku, u autobusů to bylo 8,4 roku (mimo historická vozidla). Nejstarší vozy pravidelně nasazované na linky MHD jsou trolejbusy z října 1995 a autobusy z prosince 2000.

Dopravní společnost Zlín – Otrokovice si v tomto roce připomene kulaté 70. výročí trolejbusové dopravy ve Zlíně. Slavnostní zahájení pravidelného provozu trolejbusů ve Zlíně se uskutečnilo 27. ledna 1944. „My si toto výročí připomeneme u příležitosti dne otevřených dveří DSZO pravděpodobně letos v červnu,“ uvedl vedoucí dopravního úseku Pavel Nosálek. Přesný den konání letošního dne otevřených dveří ještě nebyl stanoven.

TZ Dopravní společnost Zlín-Otrokovice
Na linkách DSZO ve Zlíně premiéra nového typu trolejbusu Škoda 26 Tr Solaris
Zlínské trolejbusy: Nový Škoda 25 Tr odjíždí z Plzně a ohlédnutí za BusFestem

Dopravní společnost Zlín-Otrokovice čeká další výrazná obnova vozového parku
© BUSportál